Hvor mange barn

Totti

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hvor mange barn har dere lyst på? Er du og partneren enig?
Jeg ser for meg 2 eller 3 barn, mannen tenker maks 2 :) Så vi får se! Først må vi få ett barn uansett, gravid nå og håper alt går bra :Heartred

Jeg vil helst ha 3, han vil gjerne ha 2, siden samfunnet er lagt opp for 2+2, men kan godt være vi får tre om vi har fryseegg igjen etter nr 2. Mer enn 3 blir det absolutt ikke.
Men så virker det jo vanskelig nok å få nr1 da :hilarious:

Jeg vil helst ha 3, han vil gjerne ha 2, siden samfunnet er lagt opp for 2+2, men kan godt være vi får tre om vi har fryseegg igjen etter nr 2. Mer enn 3 blir det absolutt ikke.
Men så virker det jo vanskelig nok å få nr1 da :hilarious:
Ja, er nettopp det at det er en del som skal til bare for å få én :hilarious: Jeg ser også for meg 3 hvis jeg er så heldig å ha fryseegg til det! Koselig å være en litt stor familie :) mer enn 3 vil ikke jeg ha heller, for da blir det mye logistikk som blir vanskelig å få til å gå opp :hilarious:

Jeg har et fra før og mannen ingen. Jeg vil ha 1 til og han vil ha 2. Nå må jeg si jeg er forvirret, for det ligger en blasto i fryseren. Føles så feil ut å "kaste" det. Men nå blir jeg 38 ved termin. Så blir vel rundt 40 år ved neste....mye å tenke på...

Jeg har et fra før og mannen ingen. Jeg vil ha 1 til og han vil ha 2. Nå må jeg si jeg er forvirret, for det ligger en blasto i fryseren. Føles så feil ut å "kaste" det. Men nå blir jeg 38 ved termin. Så blir vel rundt 40 år ved neste....mye å tenke på...
Ja, er viktig å føle på hva man ønsker :Heartred og 40 år er ikke for gammelt for å få barn, synes jeg i hvertfall! :)

Tenker 2-4 barn. Men plutselig får vi 4. Kommer ikke til å kaste bort evt fryseegg om vi får det. Prøver på nr 2 fortsatt da.. drømmen er 2 barn så får vi se da.

Tenker 2-4 barn. Men plutselig får vi 4. Kommer ikke til å kaste bort evt fryseegg om vi får det. Prøver på nr 2 fortsatt da.. drømmen er 2 barn så får vi se da.
Tror det kan bli vanskelig å kaste bort fryseegg om man har flere igjen ja!

Jeg har ønsket meg tre barn. Mannen to. Nå er min tredje og hans andre på vei:)❤️
Passet jo da fint at jeg hadde en fra før da vi møttes:p

Mannen var happy med en, jeg tenkte 3 var fint, men siden vi ville gi alle på frys samme sjansen ble det max tre.
Nå blir det visst 4, viss alt går bra (10+1 med tvillinger)

Ja. Føler de må få samme sjangse. Men nå får vi se om noen kommer så langt.
Ja, en får bare ta det som det kommer. Er litt spent nå, for så langt har det gått bra på mitt andre fryseforsøk, så har en igjen i fryseren. Så hvis det går bra nå, og at jeg kunne fått til søsken med det siste, så får jeg sikkert ikke flere forsøk? For det er noe med at det er grense på 2 om man ikke har flere på frys etter det?

jeg vil ha 3 mens mannen vil ha 1 :hilarious: Men vi får se om vi kan få 1 først! :woot:

Ja, en får bare ta det som det kommer. Er litt spent nå, for så langt har det gått bra på mitt andre fryseforsøk, så har en igjen i fryseren. Så hvis det går bra nå, og at jeg kunne fått til søsken med det siste, så får jeg sikkert ikke flere forsøk? For det er noe med at det er grense på 2 om man ikke har flere på frys etter det?
Hvor mange har dere? Du får ikke forsøk til mer enn 2 barn men jeg har forstått det sånn at medisingrensen til Helfo ikke stopper på barn nr2

Prøver på første barn nå, kjemisk på første egget, nå har jeg kommet til 6+4 med egg nr 2 :) Så har jeg ett egg igjen på frys da.. Så tenker om alt går bra nå, og at jeg er så heldig å bli gravid igjen senere på søskenforsøk med det siste egget på frys, så får jeg sikkert ikke mer hjelp offentlig om jeg skulle ønske et tredje barn? Men om helfo ikke har slik grense, så kan man jo sikkert ta det privat eventuelt, selv om det blir dyrere.. Så spørs det om man har økonomi til det om man skulle ønske det da..

Prøver på første barn nå, kjemisk på første egget, nå har jeg kommet til 6+4 med egg nr 2 :) Så har jeg ett egg igjen på frys da.. Så tenker om alt går bra nå, og at jeg er så heldig å bli gravid igjen senere på søskenforsøk med det siste egget på frys, så får jeg sikkert ikke mer hjelp offentlig om jeg skulle ønske et tredje barn? Men om helfo ikke har slik grense, så kan man jo sikkert ta det privat eventuelt, selv om det blir dyrere.. Så spørs det om man har økonomi til det om man skulle ønske det da..
Det høres riktig ut

Tusen takk, da vet jeg hva jeg kan forvente hvis det blir sånn :)
Skal sies at de offentlige klinikkene kan ha tilbud for dem som ønsker nr3+, på st.olavs mener jeg det koster det ca 22 000 ifølge min prisliste, men det er ikke inkludert noe særlig så vidt jeg vet og du må vente i kø som alle andre når det er noe..

Er i grunn enige om 3 begge to, men nå får vi først prøve å få nr. 2, og så får vi ta det derfra tenker jeg :)

Skal sies at de offentlige klinikkene kan ha tilbud for dem som ønsker nr3+, på st.olavs mener jeg det koster det ca 22 000 ifølge min prisliste, men det er ikke inkludert noe særlig så vidt jeg vet og du må vente i kø som alle andre når det er noe..
Okei, veldig greit å vite at tilbudet er der da :)

Back
Topp