Hvor mange barn vil dere ha?

Vi vil i utgangspunktet ha 3, men jeg blir så dårlig at dette klarer jeg ikke med 2 unger i hus. Har heldigvis sluppet unna hyperemesis denne gangen, men er jaggu ikke langt unna til tider å være like kvalm:( det er uutholdelig å bare tenke på å gå gjennom dette enda en gang:sorry: evt blir det en attpåklatt, men mannen føler at da blir han for gammel.. Så vi får se, gutten vår får ihvertfall ett søsken, ønsker ikke at han skal være enebarn.

Dette blir vårt første barn. Har tidligere snakket om at vi ønsker to eller tre, så vi får se hva det blir til :) hihi

venter nr 2 nå, og dette blir den siste planlagte :)

Tenkte først at jeg ønsket en, så skulle vi se hvordan det ble etter hvert. Så begynte vi å se at jenta vår ønska seg en lillebror eller søster, så vi begynte å tenke litt på det. Oppdaga at vi savnet et barn til. Da begynte vi å prøve. Spira satt etter nesten et år med prøving. Vi får se hvordan dette går, men tenker at dette muligens er siste. Når jeg er ferdig med ammeperioden ønsker jeg operasjon for å fjerne livmor, eggstokker og brystvevet pga fare for kreft senere. Veldig mange i familien min har hatt kreft og jeg hadde kreft da jeg var yngre. Det gidder jeg ikke igjen.

Trodde jeg bare ville ha en, for et par barn siden...

Nå er det økonomi og praktisk som bremser mengde, må ha stor nok bil og anledning til å følge alle opp med lekser/dugnader/treninger etc.
Pluss ha plass til alle i huset.
Så dette blir mest sannsynlig siste ;)

Med tanke på hvor mye tid, energi og penger det har gått til å bli gravid med denne er det jammen ikke sikkert vi ønsker gå gjennom hele karusellen på nytt. Vi er enig om at vi ønsker to, men det er ikke sikkert vi vil gå gjennom alt på nytt, så kanskje dette blir første og siste. Originalt ønsket jeg meg tre, men den tanken begynner jeg å slå meg til ro med at trolig ikke skjer.
Pluss at vi vil gjerne være der og hjelpe barna våre på boligmarkedet, noe som kan bli utrolig vanskelig dersom man skal ha flere enn to.

Før vi fikk barn sa jeg at vi skulle ha 5 :bag: Etter at vi fikk to tette ble vi en smule mørkredde, men nå kommer nr. 3 :hilarious: Glemmer fort hvor vondt og slitsomt graviditeten var. Fikk invalidiserende bekkenløsning med nr. 2, så ble satt igang i uke 37:wtf: Kaster opp med begge, til måned 5-6. Før dette svangerskapet hadde jeg vist glemt alt dette :nailbiting:

Før jeg fikk barn så så jeg for meg at jeg kom til å være mamma til mange. Men etter første bestemte jeg meg for: aldri igjen!!!
Så møtte jeg drømmemannen, som selvsagt ønsket seg barn.. så etter mange mnd betenkningstid ble vi enig om en til. Han ønsket seg to, men etter å ha sett hvor dårlig jeg faktisk blir av å være gravid, så har han sagt at han er fornøyd med et bonusbarn å en egen❤️
Vil aldri utsette kroppen min for dette mer, så dette blir den absolutt siste egenfødte:happy:

• Liker
Reactions: Cgn
Dette blir nr 1 så kan ikke si nå om jeg ønsker en nr 2. Den kommende faren ønsker seg 2, men det er ikke hans kropp:taunt014

Må først klare å få min første, men sånn som jeg tenker nå ønsker jeg meg tre barn :love2

Har to fra før, så dette blir nr 3 om alt går som det skal. Har alltid ønsket meg tre, er litt trist å tenke på at dette er siste gangen, så skal prøve å nyte alt så godt jeg klarer:p

(...)
Pluss at vi vil gjerne være der og hjelpe barna våre på boligmarkedet, noe som kan bli utrolig vanskelig dersom man skal ha flere enn to.

Dette! Dette bremser antall barn her og.
Jeg er enebarn og har hatt en økonomisk fordel av det hele livet. Min mann er en av en stor flokk, der foreldrene kun kunne hjelpe et av barna med sikkerhet til boliglån.
Skulle gjerne hatt 7-8 barn, men de hadde fått dårlig med leksehjelp, måtte klare seg mye selv og hadde måtte stå på egne ben økonomisk fra ung alder. Regner ikke med boligmarkedet blir mjukere og snillere i fremtiden :bag:

Dette blir nr 2, så får tiden vise om en kommer en til eller ei. Akkurat nå ser jeg for meg at to er nok :)

Usikker. Men 2-3. Dette blir andre, så får kjenne litt på om eg føler meg `ferdig' når eg har to

Back
Topp