Hvor mange barn vil dere ha?

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor mange barn har dere og hvor mange ønsker dere?

Vi har en fra før og dette blir siste :-)

Kunne nok kanskje ønsket meg 3 men vi sliter med å bli gravide og jeg orker ikke påkjenningen av enda en prøveperiode:-)

Så vi er takknemlig for de vi får og sier oss mer enn fornøyde med 2 :-)

Jeg blir 28 og mannen 33 så føler at det er en grei alder for oss å bli ferdige :-)

Før jeg fikk første tenkte jeg 3-4, etter første tenkte jeg maks 3. Nå er jeg gravid med nr 2, og dette blir definitivt siste! Jeg klarer ikke en graviditet til :sorry:

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gjøre dette igjen eller ikke.
Dette blir min første og er jo 31...., så må nesten se hvordan det går og se om jeg ønsker flere.
Kan jo hende jeg finner meg en mann om noen år og da endrer jo ting seg.
Nå er dette en planlagt graviditet aleine. Vet jo ikke hva jeg går til, så veldig vanskelig å vite om man kanskje føler det holder med én :nailbiting:

Før jeg fikk første tenkte jeg 3-4, etter første tenkte jeg maks 3. Nå er jeg gravid med nr 2, og dette blir definitivt siste! Jeg klarer ikke en graviditet til :sorry:
Er det mye trøbbel/ubehag i graviditetene eller er det fordi barna er så krevende?
Spør fordi jeg er nysgjerrig og ikke har peiling på hva jeg går til

Har to barn, har lyst på tre. Så dette blir nok min siste graviditet om alt går bra.

Blir du veldig dårlig?
Jeg sliter også med formen og gjorde det med første også og kjenner at det er mye tyngre og krevende denne gangen når man har et barn å ta seg av i tillegg til seg selv. Så hadde nok holdt med 2 barn uansett for oss :-)

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gjøre dette igjen eller ikke.
Dette blir min første og er jo 31...., så må nesten se hvordan det går og se om jeg ønsker flere.
Kan jo hende jeg finner meg en mann om noen år og da endrer jo ting seg.
Nå er dette en planlagt graviditet aleine. Vet jo ikke hva jeg går til, så veldig vanskelig å vite om man kanskje føler det holder med én :nailbiting:

Er jo vanskelig å vite hvordan det går, er jo så individuelt ja:-)
Vi hadde en veldig lett baby som sov masse ok g fikk gode vaner og rutiner veldig tidlig, så kunne fint klart 2 som han alene, men er jo ingen garanti for at neste blir sånn :-P

Er det mye trøbbel/ubehag i graviditetene eller er det fordi barna er så krevende?
Spør fordi jeg er nysgjerrig og ikke har peiling på hva jeg går til

Med første så var det nok krevende unge som gjor at jeg gikk fra 4-3 iallefall. På et tidspunkt tenkte jeg til og med at jeg ikke skulle ha flere enn henne. Men det gikk seg til etterhvert :hilarious: Nå er det graviditetene som er avgjørende. Jeg hadde helt glemt hvor ille det var med nr. 1, og kommer ikke til å sette kroppen min i denne situasjonen igjen om det kan unngås.
Samboeren er også veldig enig i at 2 er nok, så sier oss fornøyd med det :) vi er unge enda også, så om «behovet» for enda et barn melder seg med årene, så er tenker jeg fosterhjem er en veldig fin mulighet :)

Blir du veldig dårlig?
Jeg sliter også med formen og gjorde det med første også og kjenner at det er mye tyngre og krevende denne gangen når man har et barn å ta seg av i tillegg til seg selv. Så hadde nok holdt med 2 barn uansett for oss :)
Jepp! Veldig dårlig begge gangene, men går helt klart mer innpå meg denne gangen. Sist var jeg alene, og det gikk ikke utover noen at jeg var så dårlig liksom. Nå føler jeg meg som verdens værste mamma og kjæreste som ikke har overskudd til noe som helst :( Så vil ikke sette noen av oss i denne situasjonen igjen, for å si det sånn.

Men veldig glad for de 2 vi har(/får) og sier meg fornøyd med det! :)

Med første så var det nok krevende unge som gjor at jeg gikk fra 4-3 iallefall. På et tidspunkt tenkte jeg til og med at jeg ikke skulle ha flere enn henne. Men det gikk seg til etterhvert :hilarious: Nå er det graviditetene som er avgjørende. Jeg hadde helt glemt hvor ille det var med nr. 1, og kommer ikke til å sette kroppen min i denne situasjonen igjen om det kan unngås.
Samboeren er også veldig enig i at 2 er nok, så sier oss fornøyd med det :) vi er unge enda også, så om «behovet» for enda et barn melder seg med årene, så er tenker jeg fosterhjem er en veldig fin mulighet :)
Huff. Ja skjønner godt at det holder med to da. Jeg har også tenkt på dette med fosterhjem. Er mange barn som sliter der ute og trenger et trygt og stabilt hjem.
Veldig fin tanke!
Håpe nr 2 blir litt enklere enn nr 1 og at graviditeten blir bedre etter 1 trimester❤
Jeg har vært sykt heldig, bare vært trøtt og sliten men ingenting annet å klage på

har 1, ønsker 2 :-) venter derfor kanskje siste nå. Kaaaaanskje det kommer en attpåklatt om noen år, hvem vet!

Er jo vanskelig å vite hvordan det går, er jo så individuelt ja:)
Vi hadde en veldig lett baby som sov masse ok g fikk gode vaner og rutiner veldig tidlig, så kunne fint klart 2 som han alene, men er jo ingen garanti for at neste blir sånn :p
Nei det er helt sant!
Nr 2 kan bli stikk motsatt hehe.
Jeg har et hus jeg renoverer i tillegg, håper på å bli ferdig før den lille kommer. Soverom er heldigvis i orden nå ❤
Håper jeg er like heldig som deg og får en rolig unge som er lett å ha med å gjøre

Ruger på min nr 2 og hans 1. Regner ikke med at det blir flere i og med vi måtte ty til IVF + alder. Vi har snakket om å skippe prevensjon senere og blir det en attpåklatt på naturlig vis går nok det greit. Sannsynligheten for at det vil skje er svært liten.

Har ingen enda, og ønsket tidligere 4 barn. Men det var før jeg visste hvor vanskelig det skulle være å bli gravid. Er takknemlig for en, men håper det blir en til kort tid etter :smiley-angelic001

Dette blir nr. 2, regner med det blir sistemann :) (jeg har i utgangspunktet tenkt 3) men det tok lang tid etter førstemann før mannen ble enig i at vi skulle få flere. (Og jeg var vel ikke helt uenig, bortsett fra at jeg ville jo likevel helst ha minst 2). Mini på 2,5 år sov veldig dårlig det første året, og krevde generelt ganske mye i starten. Så det var vel det som skremte mannen litt :P

Back
Topp