Hvor mange barn og hvor mye plass?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg lurer på dette:

Hvor mange barn har du?

Hvor mange soverom har du/dere?

Hvor stort hus?

Så lurer jeg på:

Hvor mange søsken har du?

Hvor mange soverom hadde dere hjemme under oppveksten?

Hvor stort hus?

Fikk du nok oppmerksomhet?

Mannen og jeg snakker om hus, størrelse og barn. Jeg er vokst opp med 2 søsken, 150 kvm hus og soverom til alle + kjellerstue. Han er vokst opp med 3 søsken (Dvs. 4 barn og 2 voksne) i 100 kvm leilighet hvor det kun var 2,5 soverom (det ene rommet måtte man gå igjennom for å komme inn til den andre). Han mener vi trenger masse plass og jeg mener vi hadde for mye plass.

Han er vokst opp med en familie som er veldig sammensatt, glad i hverandre og liker å være sammen. Jeg er vokst opp i en familie som også er glad i hverandre, men som har vært lite sammen (i alle fall fra jeg var ca. 10) og er opptatt av enkelt individet. Jeg ønsket meg alltid litt mindre plass og mer "familiehygge" mens han ønsket seg nok å bli litt mindre forstyrret og plass.

Nå har vi 115 kvm (skal bygge på til ca. 130 kvm i løpet av neste år), 4 soverom og 3 barn. Jeg vurderer nr.4 sånn en gang i blant mens han mener at da trenger vi MYE større hus. Jeg er ikke enig! Vi vil få 5 soverom, kjellerstue, stue og har 50 kvm terrasse og stor hage. Synes det er ideelt også med flere barn!

Hvor mange barn har du?
Vi venter vårt første.

Vi har to store og ett lite soverom.

Hvor stort hus?
120 kvm + kald/vaskekjeller og loft. Vi leier.

1

3 og en kjellerstue som jeg brukte som soverom en periode.

Hvor stort hus?
220 kvm, stua var godt over 50 kvm i seg selv. Hadde 1 mål tomt og kald/vaskekjeller som vi lekte mye i.

Jeg føler vi fikk mer enn nok oppmerksomhet, samtidig fikk vi mye alenetid og fikk brukt fantasien mye. Jeg trives ikke hvis det er lite plass eller trangt og å kjøpe leilighet er uaktuelt. Når vi flyttet ble vi to barn på 13 og 16 år + foreldre, 100 kvm leilighet tok knekken på familieforholdet vårt. Vi følte vi trampet hverandre på tærne og gikk oppå hverandre hele tiden, ble veldig lei og sinte på hverandre. For meg er er det bedre med god plass til å være alene og velge å være sammen bedre enn at det blir for trangt og at man skyr hverandre som pesten :p

Jeg lurer på dette:
Hvor mange barn har du? Nr 2 på vei
Hvor mange soverom har du/dere? 6
Hvor stort hus? 350 m2
Så lurer jeg på:
Hvor mange søsken har du? 6
Hvor mange soverom hadde dere hjemme under oppveksten? 6
Hvor stort hus? 200
Fikk du nok oppmerksomhet? Ja

Huset vi har nå har en leilighet inkl i størrelsen, så vi bor på reelt 280 m2. Og det holder i massevis for oss. Men jeg hadde fint klart meg på mindre også, men ikke midre enn 150 m2 - tror jeg. Det er jo alt ettersom hvordan arealet er utnyttet også!! F.eks er kjøkkenet vårt 45 m2, da vi ville at det rommet som brukes mest også skal ha plass til alle og nesten all slags aktiviter. Men det er jo ikke nødvendig med et slik stort kjøkken. Ellers finnes det jo åpne løsninger, og barn kan jo også dele soverom hvis de er i nærheten av alder. Det viktigste er at dere trives hjemme :)

Hvor mange barn har du? 2 barn

Hvor mange soverom har du/dere? 3 soverom

Hvor stort hus? 120 kvm gjerne

Så lurer jeg på:

Hvor mange søsken har du? Har 3 søsken, 1 yngre og to eldre.

Hvor mange soverom hadde dere hjemme under oppveksten? 6 soverom

Hvor stort hus? 200 kvm og noe. Gjerne enda større :P

Fikk du nok oppmerksomhet? Åja :D Fikk mye oppmerksomhet oppigjennom åra :) Kan absolutt ikke klage :)

Hvor mange barn har du?
3

3

Hvor stort hus?
150 kvm men kjelleren er for tiden under oppussing (revet så omlag halvparten blir brukt, rundt 75 kvm.

Så lurer jeg på:

2 søsken

4

Hvor stort hus?
200 kvm

Så absolutt!

Hvor mange barn har du?
Mannen har en sønn fra før av som bor hos oss annenhver helg, i tillegg har vi snart to barn sammen.

3. De to eldste har egne rom, babyen vi venter skal sove inne med oss, så er planen å flytte når babyen skal på eget rom (de vi har er ganske små).

Hvor stort hus?
Leilighet på 70 kvadrat.

Så lurer jeg på:

3, vi er 4 søsken.

3, jeg delte rom med broren min i 10 år og minste sov med foreldrene våre lenge. Vi flyttet til et mye større hus etter dette.

Hvor stort hus?
Usikker på størrelse, men hadde kjellerstue og 3 bad.

Så absolutt! Elsker familien min og har veldig tett forhold til hver av familiemedlemmene mine. Syns foreldrene mine har fått hver enkel Av oss barna til å føle oss som spesielle for de. Vi tre eldste er relativt tette og jeg delte rom med broren min til vi var 9 og 10 år. Vi har alltid vært mye sammen og forstår hverandre på en spesiell måte. Er på ingen måte redd for at mine barn skal dele rom, jeg husker bare positive ting med det.

Jeg har aldri trivdes like godt i det store huset som i det lille, selv om det er viktig å få litt alenetid når du blir ungdom. Uansett så var det alltid så mye folk hos oss at jeg foretrakk å møte venner hos dem heller, føler det faktisk sånn den dag i dag :)

Hvor mange barn har du?
- venter nr 2 nå

- 4 soverom

Hvor stort hus?
-450 m2

Så lurer jeg på:

- 1

- 3

Hvor stort hus?
- 4roms leilighet

- ja, men skulle ønske de hadde fulgt meg opp mer på idretten jeg drev med

Hvor mange barn har du?

Her har vi to barn, de er nå 6 og 5 år.

Vi har 4 soverom, et til oss, et som brukes til kontor og barna har hvert sitt. De har store rom på ca 12-13 kvm.

Hvor stort hus?

Huset er 120 kvm. Det er litt lite og jeg ville gjerne hatt en bod, gjesterom/lekerom og evt en ekstra stue til. Men vi trives veldig godt i området og blir boende lenge enda.

Så lurer jeg på:

Jeg har en søster, altså to barn.

Vi hadde 3 soverom pluss gjesterom i barndomshjemmet mitt.

Hvor stort hus?

Usikker, men tipper huset er 180 kvm. Meget stor stue og kjøkken, gammelt hus.

Om det er plass du tenker på savnet jeg aldri ekstra stue som liten. Fikk det vi trengte og mer til og hadde ofte venner på besøk. Siden vi har lite hus nå merker jeg veldig alle andre som bor i hus på lignende størrelse som å flytte når barna blir opp i skolealder fordi de MÅ ha ekstra stue til ungene. Samme om de har 1 eller 4 barn. Dette forstår jeg til en viss grad om barnet har minisoverom med kun plass til en seng. Ellers blir det for meg rart. Vi kommer ikke til å flytte kun fordi de skal få egen stue når de vokser til. De får ha venner på soverommet, kan få tv og sofa og kose seg der. Akkurat som meg og mannen gjorde.

Litt langt svart, men tenkte kanskje det var plass du skulle frem til.

Hvor mange barn har du?

3

4 snart 5

Hvor stort hus?

250- 300 kvm

Så lurer jeg på:

1

3

Hvor stort hus?

200 kvm

Ja

2 barn og to voksne
Bor i en leiligheten på 60kvm og to soverom.
Guttene må dele rom når lillebror blir større :)

Når jeg var liten flytta vi en del så jeg delte ofte til med søsknene mine under oppussing og sånt, husker det sol veldig koselig :)
Vi bodde i rekkehus eller enebolig og fikk alltid hvert vårt rom etterhvert.
Jeg er mellomst og har alltid følt meg som 'dritten i midten' :p

Hvor mange barn har du?

Jeg har et barn

jeg har et sove rom i leiligheten min, men nå flytter vi til hus med 4 soverom

Hvor stort hus?

47m2, men nytt hus er stoooort

Jeg har to eldre brødre

Vi hadde en leilighet med 3 soverom, flyttet til hus med 3 soverom. Men da hadde eldste broren min flyttet ut

Hvor stort hus?

2 etasjer

Ja :D

Jeg lurer på dette:

Hvor mange barn har du?
3 til vanlig, 4 i helgene:)

5 soverom

Hvor stort hus?
260 kvm

Så lurer jeg på:

1

1 til hver

Hvor stort hus?
200 kvm

Ja, det gjorde jeg:)

Mannen og jeg snakker om hus, størrelse og barn. Jeg er vokst opp med 2 søsken, 150 kvm hus og soverom til alle + kjellerstue. Han er vokst opp med 3 søsken (Dvs. 4 barn og 2 voksne) i 100 kvm leilighet hvor det kun var 2,5 soverom (det ene rommet måtte man gå igjennom for å komme inn til den andre). Han mener vi trenger masse plass og jeg mener vi hadde for mye plass.

Han er vokst opp med en familie som er veldig sammensatt, glad i hverandre og liker å være sammen. Jeg er vokst opp i en familie som også er glad i hverandre, men som har vært lite sammen (i alle fall fra jeg var ca. 10) og er opptatt av enkelt individet. Jeg ønsket meg alltid litt mindre plass og mer "familiehygge" mens han ønsket seg nok å bli litt mindre forstyrret og plass.

Nå har vi 115 kvm (skal bygge på til ca. 130 kvm i løpet av neste år), 4 soverom og 3 barn. Jeg vurderer nr.4 sånn en gang i blant mens han mener at da trenger vi MYE større hus. Jeg er ikke enig! Vi vil få 5 soverom, kjellerstue, stue og har 50 kvm terrasse og stor hage. Synes det er ideelt også med flere barn!

Hvor mange barn har du?

Nr 2 kommer straks

Vi har 3 stk soverom, pluss kjellerstue og hobbyrom (som kan være soverom også)

Hvor stort hus?

Ca 200 kvm

Så lurer jeg på:

Har 3 søsken

Hadde 4 soverom , meg og min ene bror delte rom.

Hvor stort hus?
Leilighet på ca 120 kvm

Ja det gjorde jeg .

Hvor mange barn har du? 1

Hvor mange soverom har du/dere? 4

Hvor stort hus? 116 kvm

Så lurer jeg på:

Hvor mange søsken har du? 2 halvsøstrene (pappas side)

3 hos pappa
1 hos mamma

Hvor stort hus?
Vet ikke, kanskje 90 hos pappa og 60 hos mamma

Ja, så klart (rart spørsmål)

Hvor mange barn har du?
Snart 4.
3 soverom.
Hvor stort hus?
Eier en 4 roms leilighet på ca 80 kvm. Altfor trangt. Drømmer om hus, med kjellerstue, vaskerom, soverom til alle barna, (og et til samboer og meg:P) Samboer ønsker det samme, men ønsker å bo brl.

Så lurer jeg på:

Jeg har ei lillesøster, samboer er enbarn.

Vi hadde alltid hvert vårt soverom.

Hvor stort hus?
Har bodd i alt fra liten leilighet til hus. Trivdes best i hus. Samboer er oppvokst i hus.

Fikk den oppmerksomheten jeg trengte :) Trengte jeg mer fikk jeg det :)

Hvor mange barn har du? 1 barn

2 soverom

Hvor stort hus? 63 kvm leilighet

Hvor mange søsken har du? 3 søsken

Hvor mange soverom hadde dere hjemme under oppveksten? 3 soverom pluss kjellerstue

Hvor stort hus? 220 kvm

Fikk du nok oppmerksomhet? Ja, tror faktisk ikke jeg kunne tenke meg så kjempestort hus, rundt 100 kvm hadde vært passe :)

Jeg lurer på dette:

Hvor mange barn har du? 3

Hvor mange soverom har du/dere? 1

Hvor stort hus? 50 kvm studentleilighet.

Så lurer jeg på:

Hvor mange søsken har du? 5 men bodde med 2

Hvor mange soverom hadde dere hjemme under oppveksten? 4

Hvor stort hus? 200 kvm ca

Fikk du nok oppmerksomhet? Ja!

Vi har begge vokst opp med hus og eget soverum og ønsker det samme etterhvert selv! :)

Hvor mange barn har du?
-Vi venter vårt andre barn :)

-Vi har 2 der vi bor nå, men vi flytter snart inn i nytt hus der vi får 3 soverom

Hvor stort hus?
-150 kvm ca

Så lurer jeg på:

- 3 søsken

-3

Hvor stort hus?
-100 kvm

-Føler jeg fikk nok oppmerksomhet ja. Har vokst opp med bare mamma, og hun har vært alenemamma så og si hele oppveksten min. Men jeg ble allikevel sett og hørt og hadde også et godt forhold til mine søsken :)

[Hvor mange barn har du?
-Vi venter vårt andre barn :)

-Vi har 3 soverom. Skal ikke ha flere barn, så for vår del så holder det i massevis.

Hvor stort hus?
-140 kvm ca

Så lurer jeg på:

- 1søsken

-5

Hvor stort hus?
-250kvm hus

-Ja, synes det :)

3 barn med hvert sitt soverom. Nr 4 er på vei, så noen må dele rom her. Huset er stort nok til alle og er fult av kjærlighet. Alle får oppmerksomhet!

Har 2 søsken. Stort hus, store rom. Masse folk bestandig her også og det syntes vi ikke var så gøy. Lite oppmerksomhet.

Tror uansett ikke størrelsen på huset har noe å si!

Back
Topp