Har ett barn.
Sist svangerskap var ganske fælt: var kvalm til uke 39, hadde i tillegg helt forferdelig halsbrann siste halvdel av graviditeten: fikk halsbrann av VANN og ingenting hjalp. Måtte få omeprazol på resept for å få noe lindring. Måtte sitte og sove før jeg fikk den. Jeg hadde ingen matlyst, ingen cravings og hadde aversjoner mot det meste av mat det meste av svangerskapet. Orket ikke gå på matbutikker. Ble kvalm av å se plakatene utenfor til og med
I tillegg hadde jeg veldig lavt blodtrykk hele graviditen og var sliten og utmattet. Sov dårlig men mye trøtt.
Jeg brakk meg HVER morgen på vei til jobb (hele graviditeten), men jeg kastet bare opp ordentlig kanskje 5-6 ganger hele graviditeten!
Så, det viktigste, som jeg håper alle førstegangsfødende merker seg: etter fødselen forsvant ALLE symptomene! Hver eneste en! Kroppen er magisk! Null kvalme, brekninger, halsbrann, tretthet. Følte meg helt super. Fint å vite, tenker jeg
Dette svangerskapet har hittil vært verre enn det forrige. Nå begynte jeg å spy da jeg var ca 2,5 uke gravid(!!!)halvannen uke før positiv test...
Kvalmen er hele dagen nå, og jeg har gått ned 3 kg allerede (sist bare slet jeg med å gå opp, gikk opp for lite, men gikk ikke ned). Jeg spyr helt forferdelig, spyr og spyr med magen i kramper helt til magen er HELT tom. Det skjer gudskjelov bare ca 4 ganger i uka, dvs litt oftere enn annenhver dag. Sånn i snitt.. men føler for å spy mye oftere, og er redd for å spy. Så nå er jeg sykemeldt, det var jeg ikke så tidlig sist.