Hvor mange barn har dere?

Er rart det der - i Norge er det veldig tabu å spørre hva folk tjener. Men å spørre om når og hvor mange barn man skal ha, det er helt greit. Synes personlig det er mye mer intimt/privat.

Har to barn fra før og har alltid ønsket meg tre eller fire. Men pga alder blir det ikke flere etter dette.

Jeg er helt enig med deg! Akkurat når det gjelder graviditet, fødsel, barneoppdragelse og hvor mange barn det er snakk om, så tar de fleste friheten til å uttale seg, når det egentlig ikke har noe med dem å gjøre i det hele tatt!

Jeg venter nr 4 og gruer meg litt til å offentliggjøre det. Mest pga ny far og har allerede fått så mye negative kommentarer på at jeg fikk ny type for fort. Alle har en mening om alt og det er mye negative kommentarer ute og går altså. Man må jo få bestemme over eget liv mener nå jeg. Men det ødelegger litt for gleden, forventer ikke mange gratulasjoner akkurat...

Kjipt at du har det sånn :( Folk burde slutte å blande seg og passe på sine egne saker! Det spiller da ingen rolle hvor mange barn du får eller hvem som er faren, livet går ikke som planlagt men man må jo bare gjøre det beste ut av det og nyte det ;) så lenge du/vi klarer å ta oss av de barna vi får, så har dem ikke en dritt med det å gjøre! Nyt graviditeten og denne spesielle tiden, og drit i det negative. lykke til videre med graviditeten ❤️

Last edited:
Jeg venter også nr.4 og har akkurat samme tanker som deg. Dette svangerskapet har jeg blandede følelser med å offentliggjøre.

De to minste blir tette her også.

Jeg et selv fra en søskenflokk på 3 og det er 3 de fleste i min familie og omgangskrets får også, så for meg er 4 litt nytt og ukjent på en måte. Men jeg har alltid sagt at jeg ville ha 3 eller 4 unger, så nå blir det jo sånn også. Synes det er kjempekos med stor familie! :)

Godt å høre at det er flere av oss :P jeg syns overgangen fra 1 til 2 var tøffere enn fra 2 til 3. Så jeg regner med at det går seg til med nr 4 :) jeg syns det er litt tøft å gå gravid, ellers så hadde jeg ønsket meg mange flere :D veldig koselig med stor familie ❤️

Jeg tenker du er utrolig heldige som venter nr 4. Bry deg ikke om hva andre tenker eller mener. Skulle ønske det var meg som ventet nr 4, men nå har vi prøvd og slitt så mye for å bli gravide med nr 2 at jeg nå er innstilt på at det blir de to vi får (krysser fingrene for at det går bra nå). Selv om jeg gjerne skulle hatt en eller 2 til. Så nyt heller tiden med barna dine og graviditeten enn å grue deg til å fortelle andre om det:-)

Takk for fine ord, og masse lykke til videre i graviditeten ❤️;)

Så bra at spiren endelig satt! Håper graviditeten din går bra og at dere får flere fine barn i fremtiden ❤️;)

Tusen takk :) håper på det, gikk raskt når vi endelig var i gang med prøverør,så trenger nok ikke bli så lang ventetid på nestemann (håper jeg) :)

Venter nr 1:Heartbigred så dette er helt nytt å aner ikke hva jeg går til :joyful:

Jeg skjønner hva du mener når det gjelder jobben, jeg var sykemeldt gjennom hele forrige svangerskap og har fortsatt permisjon nå. Når den er over så er jeg (forhåpentligvis) 3 mnd på vei og ikke sikker om det lar seg gjøre å jobbe gjennom dette svangerskapet heller, og så ny permisjon i desember. Tror ikke de blir så glade for det nei.... :P

De kan jo ikke akkurat si noe, men føler meg litt "teit". Forrige gang jeg kom tilbake på jobb etter permisjon var jeg 3 mnd på vei og ble sykemeldt etter 3 mnd ca. Denne gang vil jeg være 5 mnd og i og med at jeg jobber turnus så kommer jeg ikke til å kunne jobbe 100 % i det hele tatt. Menmen, det får bare stå til. Sjefen har heldigvis ganske mange barn selv, så hun er veldig grei når det kommer til all problematikk knyttet til barn. Hun tilrettelegger veldig til amming osv :)

De kan jo ikke akkurat si noe, men føler meg litt "teit". Forrige gang jeg kom tilbake på jobb etter permisjon var jeg 3 mnd på vei og ble sykemeldt etter 3 mnd ca. Denne gang vil jeg være 5 mnd og i og med at jeg jobber turnus så kommer jeg ikke til å kunne jobbe 100 % i det hele tatt. Menmen, det får bare stå til. Sjefen har heldigvis ganske mange barn selv, så hun er veldig grei når det kommer til all problematikk knyttet til barn. Hun tilrettelegger veldig til amming osv :)
Nei, de kan jo ikke det. Men jeg skjønner godt tankene.

Jeg mistet jobben mens jeg var i permisjon, så jeg er arbeidsledig (nedbemanning/oljekrisen). Ikke så gunstig tidspunkt å bli gravid på det heller... Jeg søker på jobber, men skulle jeg være så heldig å få en jobb, er det ikke så kult å begynne i ny jobb med å være gravid (med nr.4!).

Har ei jente som er født sommeren 2014 fra før :)

Nei, de kan jo ikke det. Men jeg skjønner godt tankene.

Jeg mistet jobben mens jeg var i permisjon, så jeg er arbeidsledig (nedbemanning/oljekrisen). Ikke så gunstig tidspunkt å bli gravid på det heller... Jeg søker på jobber, men skulle jeg være så heldig å få en jobb, er det ikke så kult å begynne i ny jobb med å være gravid (med nr.4!).

Nei det skjønner jeg godt. Ikke den optimale situasjonen å være i, men det heter vel at du ikke kan diskrimineres pga graviditeten heller. Uansett så har ting på merkelig vis en tendens til å ordne seg. Håper det gjør det for deg/dere også

Nei det skjønner jeg godt. Ikke den optimale situasjonen å være i, men det heter vel at du ikke kan diskrimineres pga graviditeten heller. Uansett så har ting på merkelig vis en tendens til å ordne seg. Håper det gjør det for deg/dere også
Takk for det! Og i like måte. :)
Ja, ting har en tendens til å ordne seg:)

Kjipt at du har det sånn :( Folk burde slutte å blande seg og passe på sine egne saker! Det spiller da ingen rolle hvor mange barn du får eller hvem som er faren, livet går ikke som planlagt men man må jo bare gjøre det beste ut av det og nyte det ;) så lenge du/vi klarer å ta oss av de barna vi får, så har dem ikke en dritt med det å gjøre! Nyt graviditeten og denne spesielle tiden, og drit i det negative. Selv om jeg skjønner hvordan du har det, var alene med første barnet, og det gikk så mye rykter og forskjellige meninger at jeg ble deprimert og isolerte meg helt. Aldri mer skal jeg la noen andres meninger ødelegge for meg ;) lykke til videre med graviditeten ❤️
Takk for det, hønemor. Godt å høre at noen tenker slik og. Vil jo ikke at det skal ødelegge min eller farens glede. Dette blir hans første så han er overlykkelig ❤️

Venter nr. 2 :)

Vi har ei datter på 5 år og venter nr 2. Jeg synes det høres super koselig ut å ha mange barn :happy: Mange eier ikke folkeskikk og lirer ut av seg kommentarer som kan såre litt.. Prøv å ikke bry deg. Du burde bare være stolt :D

Venter på første etter laaang tid med prøving❤️ jeg ønsker meg tre barn, mens mannen to. :-) så vi får se:)

Back
Topp