Hvor mange av deres egg ble befruktet etter ivf/ICSI?

Å kjære, nå begynner jeg å se hva jeg skal gjennom. Ble dere fleste gravide gjennom alle disse behandlingene? Jeg har helt ærlig ikke forberedt meg på så veldig mange runder med ivf da vi har en fra før og ønsker kun 1 til. Flinke dere som har gått gjennom så mange runder med hormoner :-)
Vært gravid tre ganger, fire innsett, men mistet.
Vet ikke om jeg vil si jeg har vært flink for det hele er en pine og en plage, men det er ikke noe valg når ønsket er stort. Har ingen barn.

1.ivf forsøk så fikk jeg 11 egg ut hvis huske riktig 9 befrukta. 4 på frys. Negativ fersk forsøk og frys avbrutt for ingen overlevde optining...2. Ivf fikk jeg 4 ut. Ett som ble gutten min på 7 måneder og ett blasto som satt nettopp inn for ca 2 uka sia og er gravid.:)

Jeg lurer på hva som er mest vanlig av antall egg man får ut på uttaket, antall befruktet, og hvor mange får dere på frys på deres forsøk? Nevn om det var ivf eller icsi.

Føler vi får så få befruktede egg som kan settes tilbake eller blir lagt på frys. Her er min oversikt:

1.forsøk: 12 ut, 1 befruktet, 0 egg til innsetting. Ivf

2. forsøk: 7 ut, 3 befruktet, 1 satt tilbake og et på frys. ICSI

3. forsøk: 7 ut, 1 satt tilbake, 0 på frys. Icsi

4. forsøk: 16 ut, 5 befruktet, 2 satt inn, og tre på frys. Icsi

5. forsøk: 8 ut, 4 befruktet, etter tre dager 2 perfekte egg. Icsi

6. forsøk: 10 ut, 6 befruktet, etter tre dager 2 perfekte egg. ICSI
1. Forsøk: 17 egg ut, 12 befruktet, 1 satt tilbake og 7 på frys. Ble brukt icsi på alle.

Vært gravid tre ganger, fire innsett, men mistet.
Vet ikke om jeg vil si jeg har vært flink for det hele er en pine og en plage, men det er ikke noe valg når ønsket er stort. Har ingen barn.
Åh så kjedelig! :( Vet legene hvorfor det ikke funker? Håper spiren sitter snaet igjen for deg og blir der i 9 neste mnd :)

Åh så kjedelig! :( Vet legene hvorfor det ikke funker? Håper spiren sitter snaet igjen for deg og blir der i 9 neste mnd :)
Det er ikke noe godt svar på det. Dessverre. Ja, bare å klamre seg til håpet.

Å kjære, nå begynner jeg å se hva jeg skal gjennom. Ble dere fleste gravide gjennom alle disse behandlingene? Jeg har helt ærlig ikke forberedt meg på så veldig mange runder med ivf da vi har en fra før og ønsker kun 1 til. Flinke dere som har gått gjennom så mange runder med hormoner :-)

Hvis du titter på disse trådene fra "Gravid med assistert befruktning" så kanskje du blir mer optimistisk: :)

http://forum.babyverden.no/index.ph...forsøk-trengte-dere-for-å-bli-gravid?.1715789

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/Hvor-mange-av-dere-lyktes-på-første-ivf?.1743215/

1. IVF: 5 egg ut, 4 befruktet. To dager etter uttak: 1 firedelt egg satt inn og 2 firedelte egg på frys i ett strå (1 tredelt egg fikk prøve seg på videre deling i ett døgn ekstra, men delte seg ikke videre og ble dermed destruert). Jeg ble gravid, og er nå 29+6 i dag. :) Ullevål sykehus, lang protokoll med Synarela og Bemfola.

Vi fikk egentlig beskjed om 6 egg ut på uttaksdagen, men da vi kom tilbake for innsett to dager etter så fortalte de at det ene "egget" viste seg å bare være et tomt skall, så det var 5 egg ut som var det riktige tallet. Så det går visst an å få feil tall rett etter uttak, før de har fått sjekket eggene nøyere.

1. 5 egg ut, 2 befruktet- 1 inn , 1 på frys
2. 8 egg ut, 7 befruktet, 2 satt inn, 5 på frys
3. 16 egg ut, 2 befruktet, 2 satt inn
4. 10 egg, 3 befruktet, 1 inn, 2 på frys..

Takk for at så mange har svart meg og delt sine resultater etter egguttak. Jeg ser at det er mange som ikke får egg på frys eller bare noen få. Da er vi ikke så uvanlig, det er godt å vite. Jeg opplever selvfølgelig også mindre egg på frys etter forsøk i det private pga en ekstra dag på delingsprosessen før innsetting og eventuelt frys. Nå skal vi i gang igjen med vårt 7. ferskforsøk, spray fra påska av. Håper vi klarer det nå!! Lykke til alle sammen, måtte vi få det vi ønsker så sterkt til slutt alle sammen.

Takk for at så mange har svart meg og delt sine resultater etter egguttak. Jeg ser at det er mange som ikke får egg på frys eller bare noen få. Da er vi ikke så uvanlig, det er godt å vite. Jeg opplever selvfølgelig også mindre egg på frys etter forsøk i det private pga en ekstra dag på delingsprosessen før innsetting og eventuelt frys. Nå skal vi i gang igjen med vårt 7. ferskforsøk, spray fra påska av. Håper vi klarer det nå!! Lykke til alle sammen, måtte vi få det vi ønsker så sterkt til slutt alle sammen.
Lykke til FruR! Håper dere lykkes på dette forsøket! Ikke gi opp!<3

1.ICSI: 11 egg, 5 befruktet, 1 inn. Negativt.
2. ICSI: 9 egg, 5 befruktet, 2 inn. Gravid med to.

1 IVF: 7 egg ut, 5 befruktet. To overlevde til blastocyst. 1 satt inn, kjemisk graviditet. 1 blastocyst på frys :)

Jeg lurer på hva som er mest vanlig av antall egg man får ut på uttaket, antall befruktet, og hvor mange får dere på frys på deres forsøk? Nevn om det var ivf eller icsi.

Føler vi får så få befruktede egg som kan settes tilbake eller blir lagt på frys. Her er min oversikt:

1. forsøk: 24 ut , 8 befruktet, 1 satt inn, 7 på frys, 2 overlevde, ikke gravid. Ivf
2. forsøk: 10 -11 ut, 7 befruktet, 2 satt inn, resten dyrket til blastocyst, 2 blastocyst på frys. Gravid med den andre blastocyst. Ivf

Lykke til :-)

Forsøk 1; 2 egg ut, 1 befruktet og satt tilbake, negativt.
Forsøk 2; endret medisinering, 8 egg ut, 7 befruktet, 1 satt tilbake, 4 fine på frys, positivt ❤️

Ivf begge forsøkene.

Få egg som kan settes tilbake? Sjekk ut dette:
1. 16 ut, 0 ICSI
2. 12 ut 4 ICSI 1befruktet. 1 satt inn e 2 dager, ingen frys
3 12 ut 3icsi 2 ICSI 1 delte seg. 1 satt inn e. 2?dager, ingen frys
4. 10 ut 3 ICSI, 1 befruktet 1 innsett, ingen frys
5. 11. Ut 7 ICSI 2befruktet og dekte seg. 2 satt inn, 0 frys
6 10 ut 6 ICSI, 1 befruktet, 1 satt inn, 0 frys
7 avbrutt
8. 9 ut, 7 ICSI, 3 befruktet, 2 innsett, 0 frys, det ene stoppet å utvikle seg.

Alle satt inn etter 2-3 dager.
9. Annen behandling i utlandet= gravid
Jeg hadde og har elendig eggkvalitet på alle forsøkene mine.sliter med vacuoler i eggene som gjør det svært vanskelig med ivf og ICSI. Eggene smuldrer opp ved icsi. Man fikk ikke befruket dem ved vanlig v ivf.

Back
Topp