Hvor mange av deres egg ble befruktet etter ivf/ICSI?

FruR

Flørter med forumet
Jeg lurer på hva som er mest vanlig av antall egg man får ut på uttaket, antall befruktet, og hvor mange får dere på frys på deres forsøk? Nevn om det var ivf eller icsi.

Føler vi får så få befruktede egg som kan settes tilbake eller blir lagt på frys. Her er min oversikt:

1.forsøk: 12 ut, 1 befruktet, 0 egg til innsetting. Ivf

2. forsøk: 7 ut, 3 befruktet, 1 satt tilbake og et på frys. ICSI

3. forsøk: 7 ut, 1 satt tilbake, 0 på frys. Icsi

4. forsøk: 16 ut, 5 befruktet, 2 satt inn, og tre på frys. Icsi

5. forsøk: 8 ut, 4 befruktet, etter tre dager 2 perfekte egg. Icsi

6. forsøk: 10 ut, 6 befruktet, etter tre dager 2 perfekte egg. ICSI

1. forsøk: 6 egg ut. 3 befruktet. 1 inn, to på frys. IVF (gravid på første fryseforsøk)
2. forsøk. 5 egg ut. Ingen befruktet. Avbrutt. IVF
3. forsøk. 18 egg ut. Tror det var 8 som ble befruktet. Overstimulert. 6 egg på frys. ICSI.
4. forsøk. 8 egg ut. 4 befruktet. 2 inn, ingen på frys. ICSI.
5. forsøk. 11 egg ut. 9 befruktet. 2 inn, ingen på frys. 50% IVF, 50% ICSI. De som ble satt inn var fra IVF. (gravid)

1. forsøk: 6 egg ut. 3 befruktet. 1 inn, to på frys. IVF (gravid på første fryseforsøk)
2. forsøk. 5 egg ut. Ingen befruktet. Avbrutt. IVF
3. forsøk. 18 egg ut. Tror det var 8 som ble befruktet. Overstimulert. 6 egg på frys. ICSI.
4. forsøk. 8 egg ut. 4 befruktet. 2 inn, ingen på frys. ICSI.
5. forsøk. 11 egg ut. 9 befruktet. 2 inn, ingen på frys. 50% IVF, 50% ICSI. De som ble satt inn var fra IVF. (gravid)
Kan jeg spør hvorfor de tok ivf og icsi på siste forsøket deres? Interessant siden du ble gravid med dem ;-)

Kan jeg spør hvorfor de tok ivf og icsi på siste forsøket deres? Interessant siden du ble gravid med dem ;-)

Det siste var privat. Vi hadde avtalt på forsamtalen at vi skulle gå for IVF. Mannen har gode prøver, og det er egentlig ingenting som tyder på at vi trenger ICSI. Men ettersom vi har et avbrutt forsøk med IVF, ville embryologen at vi skulle ta 50% IVF of 50% ICSI.
Selv mener jeg det avbrutte forsøket skyldes at klinikken skulle ha sommerferie, og vi fikk beskjed om at vi måtte ta uttaket sånn at vi rakk det før ferie. Gynekologen jeg var hos mente jeg burde gått på sprøyter 1-2 dager til. Så jeg mener eggene var umodne.

Har vært gravid to ganger, begge gangene har det vært IVF. Får toppkvalitets embryo ved IVF og heller så som så kvalitet med ICSI.

Det siste var privat. Vi hadde avtalt på forsamtalen at vi skulle gå for IVF. Mannen har gode prøver, og det er egentlig ingenting som tyder på at vi trenger ICSI. Men ettersom vi har et avbrutt forsøk med IVF, ville embryologen at vi skulle ta 50% IVF of 50% ICSI.
Selv mener jeg det avbrutte forsøket skyldes at klinikken skulle ha sommerferie, og vi fikk beskjed om at vi måtte ta uttaket sånn at vi rakk det før ferie. Gynekologen jeg var hos mente jeg burde gått på sprøyter 1-2 dager til. Så jeg mener eggene var umodne.

Har vært gravid to ganger, begge gangene har det vært IVF. Får toppkvalitets embryo ved IVF og heller så som så kvalitet med ICSI.
Spennende at de går tilbake til ivf egentlig. Så de at det var bedre kvalitet med ivf rett og slett?

Spennende at de går tilbake til ivf egentlig. Så de at det var bedre kvalitet med ivf rett og slett?

De første forsøkene var offentlig. Kun det siste som er privat.

Mye bedre kvalitet med IVF for oss.

Første forsøk 7 eller 9 ut (husker ikke) ca halvparten befruktet ett på frys. Fullfrys.
Andre forsøk 16 ut, ingen gode nok til fullfrys, avbrutt etter uttak. Fare for overstimulering.
Tredje forsøk ny medisin, 7 ut 4 befruktet ett godt nok til innsett, ingen på frys. Icsi

1 forsøk : 7 egg ut, 4 modne. 1 befruktet og den ble satt inn. IVF (pen embryo)
2 forsøk : 13 egg ut, 9 modne, 5 befruktet. 1 på frys og 1 inn. ICSI

1.forsøk: 18 egg ut, 15 befruktet, 7 perfekte etter 2 dager. 1 egg inn, 6 på frys. (Alle endte negativt).
2.forsøk: 7 egg ut, 4 befruktet, 3 perfekte etter 2 dager. 1 egg inn, 2 på frys. (Alle endte negativt).
3.forsøk: 8 egg ut, 5 befruktet, 5 perfekte etter 2 dager. 2 egg inn, 3 på frys. (Ble gravid på ferskforsøk).

Alle forsøk er ICSI.

Last edited:
1. ICSI 18 egg ut, 5 befruktet, 1 satt inn og to på frys.
2. ICSI 14 egg ut, 5 befruktet, 1 satt inn og to på frys.
(Ved opptining var det bare ett som overlevde begge ganger.)

1.forsøk: 11/16 egg modne, 4 befruktet, 1 inn, 0 til frys. IVF
2.forsøk: 2/12 egg modne, 0 befruktet. ICSI
Holder på med 3.runde nå så får vi se hva det blir denne gang...

1. IVF: 7 egg ut, 1 befruktet, 1 inn.
2. ICSI : 8 egg ut, 5 befruktet, 1 inn, ingen på frys.
3. ICSI : 18 egg ut, 10 befruktet, overstimulert, 0 satt inn, 5 blastocyst og to tredagers på frys.

På det vellykkede forsøket: tre egg ut, to befruktet og satt inn (var gravid med tvillinger inntil rett før uke 6 + 0). Endte opp med én fantastisk gutt <3. Aldri fått ut mange egg, stort sett tre-fire, og varierende befruktningsrate.

1. Forsøk 14 egg ut, halvparten IVF, halvparten ICSI , 5 egg befruktet kun ICSI, 1 inn-3 på frys- pos test siste frys -BO 8+6
2. Forsøk 5 egg ut, bare ICSI, 4 befruktet, 1 inn- 1 på frys- gravid på fersk

Å kjære, nå begynner jeg å se hva jeg skal gjennom. Ble dere fleste gravide gjennom alle disse behandlingene? Jeg har helt ærlig ikke forberedt meg på så veldig mange runder med ivf da vi har en fra før og ønsker kun 1 til. Flinke dere som har gått gjennom så mange runder med hormoner :-)

Å kjære, nå begynner jeg å se hva jeg skal gjennom. Ble dere fleste gravide gjennom alle disse behandlingene? Jeg har helt ærlig ikke forberedt meg på så veldig mange runder med ivf da vi har en fra før og ønsker kun 1 til. Flinke dere som har gått gjennom så mange runder med hormoner :)
Jeg har blitt gravid to ganger :)

Back
Topp