Hvor mange antrekk?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
De siste månedene har vi vært i hundre og ørten familieselskaper, og jeg har fått kommentarer på at gutten min har så veldig mange penklær. Da har han 3 dresser og en juksebunad. Ingen har kommentert at lillesøster har langt flere kjoler. Har jeg rar slekt? Eller er det ikke vanlig å pynte gutter? Hvor mange sett pynteklær har deres barn? Det trenger ikke være dress eller ballkjole, tell med alt som er for fint til å brukes til hverdags. 
 
Amelia har nok ganske mange penkjoler :) så jeg stemte flere enn 5.

Det er jo ikke noe artig å ta på det samme i hvert selskap vi skal i, og kjolene passer jo så lenge den alderen hun er i nå så kjøper jo ikke nye hele tiden akkurat :)

Synes det er koselig at du pynter Felix også, synes det er mange som har både jente og gutt som pynter jenta med kjole, imens gutten bare har på seg olabukse og genser....

Skjønner jo at han også trenger litt forskjellige penklær, for ikke å ha på seg det samme hele tiden :)
 
Har to gutter, har hver sin juksebunad her også. Eldstemann har en dress også har de uttallige pen skjorter, gensere og bukser.
 
tenke tenke tenke..
trur ikke Linus har noen.. :/ Altså han har finskjorter, og til de bruker vi dongeribukser. 
Viljar derimot har 1 findress, 1 bunad og 1 matrosdress i tillegg til finskjorte og vest. 

er nok mer normalt å ha flere kjoler til jenter enn dresser til guttene :)
 
Hun har veldig mange kjoler, men bruker mange av dem til hverdags. Av de som ikke kan brukes til hverdags, har hun en vel 2-3 stk. Synes absolutt at gutter burde kunne ha like mye penklær som jenter. Det er nok litt sånn for mange det, at de ikke tenker like mye over det når det er ei jente som har mange kjoler. Måten vi skiller mellom gutter og jenter på er veldig interessant synes jeg, særlig når det skjer allerede i veldig tidlig alder. Hos et gutt-jente-søskenpar, vil foreldrene kunne gi mange ubevisste signaler til sine barn som barna snapper opp, men som de er like lite bevisst selvfølgelig. 
 
Har en festdrakt og en kjole som brukes til spesielle anledninger. Resten av kjolene brukes både til hverdags og fest. :)
 
Back
Topp