Hvor mange ammevennlige topper har du?

Peanut2018

Gift med forumet
Septemberbarna 2019
... og hvor har du kjøpt dem fra?

Jeg har 3. To av de kjøpt fra wish og en fra bonprix.

Synes det er veldig vanskelig å finne overdeler jeg liker, som er ammevennlige. Mesteparten av tiden har jeg på meg en vanlig overdel som jeg drar opp, men det er jo ikke så passende når man skal andre steder. Er ikke nødvendig å vise mer hud liksom når man skal amme...
 
Og hva er greia med at ammeoverdeler kommer med gravidmage?
 
Last edited:
Jeg bruker enda gravid klær. :p men har en del av de siglettene til hm. De er ganske fine å ha under en genser. Nå. Pumper jeg Ofterer enn jeg ammer. Men puppen må jo frem.
 
Jeg bruker enda gravid klær. :p men har en del av de siglettene til hm. De er ganske fine å ha under en genser. Nå. Pumper jeg Ofterer enn jeg ammer. Men puppen må jo frem.
Ja, har vurdert å kjøpe noen av de til å ha under :happy:
 
Og hva er greia med at ammeoverdeler kommer med gravidmage?
Sniker litt.
Greia er den at veldig mange synes det er dumt at man kjøper klær for så korte perioder som graviditet eller amming, siden de er ganske dyre, og derfor er ønsket fra kjøperene at man kan bruke dem til begge :)
 
Jeg har fire singletter fra Kappahl. Bruker de under vanlige topper sånn at jeg bare drar opp den vanlige toppen når jeg skal amme.

Ellers har jeg vel fem t-skjorter, fire gensere og fire kjoler. Dette fra H&M og Boob.

Liker å amme så diskret så mulig. Kommer nok til å kjøpe mer etterhvert når jeg begynner å være mer borte.
 
Jeg har bare 2. Synes det er vanskelig å finne noen jeg liker. Og synd at ingen butikker har amme og gravid klær mer. Hadde vært greit å kunne fått prøvd.
 
Sniker litt.
Greia er den at veldig mange synes det er dumt at man kjøper klær for så korte perioder som graviditet eller amming, siden de er ganske dyre, og derfor er ønsket fra kjøperene at man kan bruke dem til begge :)
Ja, jeg er egentlig klar over det altså. Men man bruker kanskje en gravidoverdel i 4-5 måneder og ammer alt i fra 0 måneder til barnet er flere år gammelt. Og så finnes det utrolig mange gravidoverdeler uten mulighet for amming, mens omtrendt alle ammetopper (jeg har sett) er med "gravidmage". Det er det jeg ikke helt forstår. Mange ammer jo mye lenger enn de går gravide. Og man vil jo gjerne ta seg godt ut i fine klær i perioden man ammer også, uten å ha en hengende løs stoffmage fremfor den allerede litt slappe magen man kanskje har etter fødsel :hilarious:
 
Jeg har 2 gensere og begge er fra wish.. skal kjøpe noen singeletter tenkte jeg
 
Jeg har bare singeletter fra h&m,6 egentlig.:rolleyes:
 
Har tre, men bruker i hovedsak bare vanlige singleter og drar de ned under puppen når jeg skal amme. Er en del av singletene som har fått slitasje i utringningen av det etter storesøster og sikkert får gjennomgå ekstra nå med nok et år med amming, men jeg bryr meg ikke så mye foreløpig, og har lovet meg selv at jeg skal gå til innkjøp av mange nye singleter og kaste alle de slitte etter det kommende året. Det samme med gravid buksene mine, de skal også byttes ut med nye vanlige bukser når jeg nå kommer inn i vanlige klær igjen. Er noen bonuser ved å ikke skulle være gravid igjen :p

Ammetoppene jeg har bruker jwg ikke så mye, synes ikke de er så fine eller har noen god passform, så da bruker jeg heller de jeg har av vanlige selvom de blir slitt i utringningen.
 
Jeg har to ammesingletter fra Hm og bruker vanlig genser over. Syns ikke det vises så mye hud når man drar genseren opp samtidig som singletten dekker magen :)
Er nok det jeg må gjøre, kjøpe noen ammesingletter så jeg får dekket til mage og rygg. Men så synes jeg ikke det er så kjekt alltid med dobbelt lag. Med en stor genser går det fint, men om jeg bruker en tynn finere genser synes jeg fort det blir litt ubehagelig og varmt å skulle ha noe under.
 
Er nok det jeg må gjøre, kjøpe noen ammesingletter så jeg får dekket til mage og rygg. Men så synes jeg ikke det er så kjekt alltid med dobbelt lag. Med en stor genser går det fint, men om jeg bruker en tynn finere genser synes jeg fort det blir litt ubehagelig og varmt å skulle ha noe under.

ja skjønner hva du mener - de singlettene er også ganske tykke og lange så ikke alltid de passer så godt. Men siden det er høst og jeg nettopp har fått baby går jeg stort sett i store behagelige gensere. Hvis jeg skal ut og tar på meg en finere topp pleier jeg bare å ha bar mage under, hvis man har bukse eller skjørt som er høy i livet syns jeg det ikke blir for nakent, baby dekker også litt til. Syns ikke det er så lett å finne fine ammetopper, og har mer enn nok klær i skapet som jeg ikke har brukt på månedsvis pga graviditet og som jeg syns det er hyggelig å bruke igjen. Men ja, ikke lett :)
 
Jeg bruker kunn ammeklær fra boob, dyrt, men så verdt det! Har 3 gensere med ekstra fleece over brystpartiet, helt fantastisk nå når det er blitt kaldt :)
Så har jeg to tynne gensere, å 3 topper/t-skjorter :)
 
Jeg har én kjole som er laget for amming, som jeg også brukte da jeg var gravid. Ellers bruker jeg store singleter jeg kan dra ned, og/eller skjorter/bluser/kjoler med kapping (vanlige klær).
 
Jeg har tre gensere kjøpt på ebay, men liker dem egentlig ikke da de er så kunstige at jeg blir så klam. Bruker mest vanlige singleter jeg kan dra ned og drar genseren opp. Viser ikke mer hud da enn om jeg hadde ammegenser.

Hadde noen gensere og t-skjorterfra boob da jeg ammet de andre, de var veldig gode, men for dyre til at jeg spanderer på meg denne gangen
 
Jeg elsker t-skjortene fra H&M. Så jeg har 4! Så bruker dem når jeg er borte etc. Hjemme bruker jeg bare jakkegenser
 
Back
Topp