Hvor mange øl per person?

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Hvor mange øl ville dere regnet per person i et brylup? Vi blir rett over 70 gjester til middag, og noe over 100 til kaffe.

Planen er å servere øl, vin og evt rusbrus/cider hele kvelden, konjakk og baileys til kaffen, så kan folk ta med seg "sterkere saker" selv om de vil det..

Det er jo ikke alle som drikker øl, men sånn ca hvor mange er det vanlig å regneper pers?

Vi kjøpte inn 2 kasser øl og var 32 stk =)

Det var langt fra alle som drakk øl, kan tenke meg at det var max halvparten som drakk øl, og det ble borte, hadde iallefall ikke noe med oss hjem dagen etter mener jeg å huske. Vi stod for alt av drikke hele dagen/kvelden, og det var mer enn nok og drikke sånn samlet sett =)

Tror det er vanlig med 2 øl til maten.. eller 2 glass vin...

Jeg vet at veldig mange lager en avtale med en butikk for å få levere tilbake de (kassene)med øl som ev. blir for mye. Går sikkert ann å lage en slik avtale på rusbrus også vil jeg tro.

Men hvor mye du må kjøpe inn aner jeg ikke!  Jeg er slik som regner inn alt for mye,livredd for at det skal bli for lite av noe... Derfor vet jeg om denne muligheten med å få en returavtale med butikken.

Jeg har jobbet med dette, men husker jaggu meg ikke hvordan vi regnet. Noe sier meg 3 flasker per person eller 1 liter. Men det er til middagen da. Hvordan man skal regne til festen aner jeg ikke.

MICAmor skrev:
Jeg vet at veldig mange lager en avtale med en butikk for å få levere tilbake de (kassene)med øl som ev. blir for mye. Går sikkert ann å lage en slik avtale på rusbrus også vil jeg tro.

Men hvor mye du må kjøpe inn aner jeg ikke!  Jeg er slik som regner inn alt for mye,livredd for at det skal bli for lite av noe... Derfor vet jeg om denne muligheten med å få en returavtale med butikken.

Ja, jeg går ut ifra det er mulig med den lokale rema1000, pleier ikke å være noe problem der i alle fall:)

vi regna 3 øl per person og det var nesten litt knapt, for dagen vi gifta oss var varm, og mange drakk øl istedefor vin pga varmen. Hadde noen få øl igjen, så gikk ikke tomme, men øl er jo ikke det verste å sitte igjen med heller da 

3xS skrev:
vi regna 3 øl per person og det var nesten litt knapt, for dagen vi gifta oss var varm, og mange drakk øl istedefor vin pga varmen. Hadde noen få øl igjen, så gikk ikke tomme, men øl er jo ikke det verste å sitte igjen med heller da 

Dette er i juli, så kanskje lurt å regne 4 a i alle fall. Er jo langt fra alle som drikker øl i det hele tatt.. Vi skal jo ha vin og konjakk og sånt tilgjengelig, men vi kjøper ikke inn sprit og denslags tror jeg. det får de ta med selv..

Er det noe en trenger skrive forresten? Regner med folk spør om de lurer, men likevel?

Vi spurte både på polet og undersøkte på nettet før vi giftet oss, og på polet sa de 5 flasker per person. Vi satt igjen med 2 kasser øl (kjøpte 10 kasser til 50 personer) og det er jo ikke så forferdelig mye rest egentlig..

vi regnet med 5-6 øl pr person.

Bouncing buttplug skrev:

3xS skrev:

Dette er i juli, så kanskje lurt å regne 4 a i alle fall. Er jo langt fra alle som drikker øl i det hele tatt.. Vi skal jo ha vin og konjakk og sånt tilgjengelig, men vi kjøper ikke inn sprit og denslags tror jeg. det får de ta med selv..

Er det noe en trenger skrive forresten? Regner med folk spør om de lurer, men likevel?

Om dere skal ha til både middag og fest, så ville jeg regnet iallefall 5 per person, kanskje 6 også. Pluss en kasse i reserve.

Ville skrevet det på invitasjonen at dere ikke står for sprit og sånt, for det er vel mest vanlig med fri bar, iallefall når man ser her inne. Så om det ikke hadde stått noe annet på invitasjonene så hadde iallefall jeg antatt at jeg skulle ha med noe.

viss du søker litt på nett, så finner du en siden om kor mye å berekne pr.person av all drikke.  den gode nyheten er at vin og øl får en levere tilbake viss en kjøper før mye,men ikke sprit

Ville regnet 3 til hver kanskje..noen drikker mer og noen ingen så da får de som drikker mer de  må være vanskelig å beregne men ville handlet inn en del og heller hatt rester

vanlig å regne 4-7 enheter pr pers avhenger av hvor mange taler, sanger og retter dere skal servere.. vi hadde 9 skjenk - ca 5-6 enheter 

folk drikker vel gjerne 1-2 glass vin/øl til maten. og så drikker man vel 2-3 enheter på kvelden (inkl. eventuelt sterkt til kaffen for de som vil ha det).

vi hadde 60 gjester - ikke alle drakk.. hadde 48 boksøl vi kjøpte i sverige, pluss 6-7 sixpack vi kjøpte her hjemme.... 
hadde også rød- og hvitvin til maten.. :)

vi serverte konjak, baileys og whiskey til kaffe, pluss at vi hadde endel sprit og blandevann.. og så hadde vi sagt at folk kunne ha medbragt også.. :)

Vi satt igjen med litt hvitvin, og litt annet, men øl og rødvin var tomt :)

Tanntrollet09 skrev:

Bouncing buttplug skrev:

3xS skrev:

Om dere skal ha til både middag og fest, så ville jeg regnet iallefall 5 per person, kanskje 6 også. Pluss en kasse i reserve.

Ville skrevet det på invitasjonen at dere ikke står for sprit og sånt, for det er vel mest vanlig med fri bar, iallefall når man ser her inne. Så om det ikke hadde stått noe annet på invitasjonene så hadde iallefall jeg antatt at jeg skulle ha med noe.

Vi har visst ombestemt oss, så setter vel fram noe greier på et bord tenker jeg.. Får se. Alkohol har jeg NUUULL kontroll på..

Jeg ville regnet 5-6 øl per person siden dere skal stå for øl til festen også. 

En liten ting, husk for all del å søke om sjenkebevilgning! Litt kjedelig om politiet/sjenkekontrollørene fra kommunen kommer og stenger hele bryllupet.. :p

Back
Topp