Hvor mange år/måneder er det mellom barna?

M

Moderator Camilla

Guest
Vi har 3 år mellom jentene våre, noen sier dette er perfekt, men finnes det egentlig ett perfekt mellomrom mellom barn?

Hvor mange år eller måneder har dere mellom deres barn?

Les artikkelen om to tette her
 
2 år og 3 mnd mellom våre to gutter.
 
16 mnd mellom nr 1 og 2
1år og 11 mnd mellom nr 2 og nr 3
7år og 9 mnd mellom nr 3 og 4
 
Her blir det 3 1/2 år ganske nøyaktig. Vi var ikke klare før. Synes det virker som om treåringen er veldig klar til å bli storesøster og forstår mye av hva det innebærer. Vi snakker mye med henne om det (hun snakker forsåvidt enda mer om det enn oss og synes det er veldig stas!) og involverer henne i alt. :)
 
20 mnd mellom nr 1 og 2
2 år og 11 mnd mellom nr 2 og 3
7 år og 2 mnd mellom nr 3 og 4
5 år mellom nr 4 og 5.
 
Praktiserende 2 år og 8 mnd.
Storesøster syns det er veldig stas å få hjelpe til med lillebror.
Hun er på mange måter veldig selvstendig, men samtidig så krever hun mer av meg/oss i aktivitetsnivå. Så jeg syns det er mer slitsomt nå enn da hun ble storesøster første gang da hun var 16 mnd, men hun forstår mer nå :)

Syns egentlig under 3 år er veldig fint. Greit å bli ferdig med småbarnsperioden fortløpende :)
Men det kommer nok veldig an på personligheten til både søksen og foreldre :)
 
11,5 mnd mellom mine :)
Helt perfekt for oss, selvom det var veldig hektisk de første årene :)
 
Vi har 4 år og 9 mmd mellom og for vår del syns vi det er perfekt. Noen mener nok vi burde hatt 2 år mellom [emoji14] Men vi ønska ikke tett alder.
 
Blir 3.5 år mellom mine om dette svangerskapet går bra. Litt tidlig å si noe enda. Vi tenkte å få to tette da vi er godt voksne. Dessverre fikk vi ikke til nr 2 så lett som nr 1.
 
Her er det 22 mnd. mellom gutta. Helt perfekt, for oss. ❤️
 
Er 2.5 år mellom mine. Aner ikke hva som kan betegnes som perfekt mellom og hva som gjør det. Kan vel si at mine krangler like mye som jeg gjorde med min 17 mnd yngre bror.
 
Back
Topp