Hvor mange år imellom hvert barn

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hvor mange år vil du vente før du får ett barn til hvis det er ønskelig? Hva blir for mange år i mellom barna og hva syns dere er for kort?

Det ga virkelig mersmak og samboer drømmer nå om mange flere etter han ble pappa igjen! Og selv med mye opp om natta og den jobben i starten som jeg opplever nå, kunne jeg virkelig ha lyst til å få flere senere:)) håper jeg tenker likt når babyen blir eldre og trassete;p

Vi var ikke klare for en til før hu vi hadde var 4 år. Vi begynte da å prøve og 9 mnd etter kom nr to ;) Passer oss perfekt. :)

Det er 2 1/2 år mellom de to vi har og planen er å begynne prøvingen til sommeren :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke noe som heter for mange år mellom barna;) Søsken kan få et godt forhold uansett aldersforskjell, bare på forskjellige premisser. Er nesten 12 år mellom meg og lillesøsteren min, men vi har et veldig godt forhold likevel.
Jeg passet henne masse som barn.
Når det er sagt tenker jeg selv å vente halvannet til to år fra vesla er født til jeg slutter på pilla:)
Vil gjerne ha 2 1/2 - 3 1/2 år mellom dem.

Har tenkt å begynne prøving det året mini blir 3. Vil ha rundt 3-4 år mellom dem :) hva som er for kort eller for lenge må nesten hver enkelt familie finne ut selv. :)

Det hadde ikke passet før nå uansett så det blir nesten 5 år mellom. Tenker det blir veldig bra for vår del :) hva andre gjør, er deres sak.
Hadde jeg blitt gravid da vi slutta med prevensjon, hadde det nok blitt 3-4 år. Men da hadde jeg nok ikke hatt den jobben jeg begynte i ifjor.
For vår del gikk ikke det ann å planlegge uansett, bare glad vi er så heldig å kunne få 2 barn :)

Mellom meg og mine søsken er det 17 mnd,9 år,11 år og 16 år og jeg kommer best overens med de som er 9 og 16 år yngre enn meg. Her prøvde jeg ikke på noen flere men da jeg ble gravid med minsten ble det 5,5 år i mellom mine to og de har et helt topp søskenforhold :)

Snakk om kanskje å begynne til sommeren neste år, da blir det ca. 3 år mellom :) Skjer ikke før det, og kan godt hende vi drøyer lenger :)

Her har de kommet veldig tett, og da syns jeg selv det er helt perfekt. Det er selvfølgelig intenst og heltisk med flere som er små og trenger hjelp til det meste, men for oss har det vært perfekt. Hadde det vært lengre mellom dem hadde vi nok ikke fått så mange ettersom vi ikke ønsker å holde på til vi blir for gamle for småbarn :-)

Håper å begynne å prøve til våren, så hvis det klaffer innen rimelig tid blir det rundt 3år mellom de to første, så får vi se når tredjemann blir planlagt ;)

Her blir det akkurat to år og et svangerskap mellom guttene :) Tipper det blir noen år mellom disse to og nummer tre, det får vi bare se an. Tenker ikke på at jeg vil ha så mange/få år mellom barna mine, jeg tenker på å kjenne etter når tiden er rett og være helt sikker på at vi har tid, plass, råd og hjerterom til en til når vi begynner å prøve :)

Det er 4.5 år mellom 1-2, 16 mnd mellom 2-3. Synes ikke noe av det er ideelt. Skulle jeg valgt på nytt og fått de samme herlige barna ville jeg hatt 2 år mellom 1-2 og 3.5 år mellom 2-3.

Jeg har alltid tenkt at 2-3år i mellom er fint, men kjenner det rasler i eggstokkene nå! Mini er bare 7mnd. Regner meg vi venter til neste år før vi går inn for å prøve på en liten, men er framdeles i tankeboksen :D

Har 2tette nå, vil gjerne ha en til. Om 3-4 år.

Vesla runder 4 i oktober.
Så hvis vi treffer blink snart og det blir ett 2015 barn så blir det 4-5 år.

her blir det 20 mnd mellom - og fornøyd med det :-)

Her er det ca 4 år og var veldig deilig når de var små:) Men enda mer deilig nå som de er større(7&11)!!
Nå er jeg gravid med nr 3 da og der blir det jo faktisk 12 og 8 mellom de:P

#Happyface fra appen#

Her er det 1 år og 10 mndr. mellom 1 og 2, jeg ønsket å få til 18 mndr mellom, mannen ville vente litt :P Hehe. :) Det er veldig super aldersforskjell :) Det er gutt og jente, men de har likevel mye glede av hverandre, og en del søskenkrangling så klart :P

Nå har også nummer 3 kommet, og det er 3 år og 2 mndr mellom 2 og 3. :) Nå vet jeg ikke hvordan det blir senere, men håper det går greit. :)

Har gutt-jente-gutt.

Back
Topp