Hvor lite er "lite liv"?

heldige oss <3 <3

Forelsket i forumet
Noen som har kunnskap/erfaring om dette? Jeg har jo kjent litt liv, men på langt nær så mye som jeg har pleid de siste dagene... jeg har hatt litt mer smerter i magen, i form av kynnere... prøver å spise søt, drikke kald cola, men tror jeg bare er litt stresset over å ikke "kjenne så mye"...? Har vært kaos og stress på jobben både i dag og siden november egentlig?hmmm..... Hva tenker dere?

Legg deg ned på sofaen og drikk iskald, sterk saft, helst med isbiter. Så skal du kjenne spark/bevegelser minst to ganger i løpet av en halv time, fikk jeg beskjed om av jordmor i alle fall.

Hvis det er mye mindre enn det som er normalt for babyen din, er det for lite. Hvis noe plutselig forandrer seg, så bør man sjekke det ut, mener jeg :)

Mest sannsynlig er alt som det skal være, men jeg ville ringt føden likevel. Bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite synes jeg!! :-)

Det er endringer i hyppighet i bevegelse som er et faresignal. Om du opplever spark 3 ganger daglig og plutselig er det ingen eller kun 1 gang med svake spark og bevegelser er det grunn til bekymring. Men om du uroer deg vil jeg anbefale deg å ta en telefon til føden. Det er ikke noe godt å uroe seg :)

Godt spørsmål! Jeg har også kjent så lite i går og i dag i forhold til tidligere, og blir litt urolig av det. Men mistenker at hun har snudd seg litt (har kjent bevegelser andre steder/høyere opp enn før), så håper det bare er derfor jeg kjenner mindre. Tror jeg skal prøve "søt, kald drikke"-trikset i kveld, men har liksom prøvd å trappe ned på sukkeret denne uken..

Ring føden og be om en sjekk!

Jeg hadde ringt føden, endret adferd er viktig å sjekke ut!

Takk for svar jeg ringte ikke for jeg tenkte å se til etter mini hadde lagt seg... og jeg hadde rett, her er det liv! tror jeg har vært stresset både utenpå og inni kroppen.. har jo også dyttet i meg brus, is, sjokolade og potetgull.. så nå tror jeg at jeg ikke får sove i natt pga aktivitet i magen, men den tar jeg på meg

Har fått beskjed om at merkbar endring i bevegelse skal alltid sjekkes. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite

Noen som har kunnskap/erfaring om dette? Jeg har jo kjent litt liv, men på langt nær så mye som jeg har pleid de siste dagene... jeg har hatt litt mer smerter i magen, i form av kynnere... prøver å spise søt, drikke kald cola, men tror jeg bare er litt stresset over å ikke "kjenne så mye"...? Har vært kaos og stress på jobben både i dag og siden november egentlig?hmmm..... Hva tenker dere?

J tenker at når du beg å stille dette spm så er d lite nok. Be om en sjekk, så fort som mulig. Er d full fres og alt i orden så er ingenting bedre enn d, også kan du slappe av. J ville ikke nølt.
J drakk kaldt og cola m forrige uten at noe skjedde og dro inn. Alt var i orden og ingen grunn til bekymring, og d var føden glad for og. Det er derfor de er der!

Ellers fikk j beskjed av jordmoren min at d hente at man tidvis kunne kjenne mindre da ungene ofte snudde seg litt rundt om kring i ukene 30-33/34 før de fant riktig vei.. Og hvis ungen ligger med hodet opp hendte d sparkene kom mot ryggen din og da kjenner man ikke like mye. Du skal føle noe!
Hun understreket allikevel at om j følte noen som helst form for uro skulle j reise inn til kontroll. D var ikkenoe å lure på!

J tenker at når du beg å stille dette spm så er d lite nok. Be om en sjekk, så fort som mulig. Er d full fres og alt i orden så er ingenting bedre enn d, også kan du slappe av. J ville ikke nølt.
J drakk kaldt og cola m forrige uten at noe skjedde og dro inn. Alt var i orden og ingen grunn til bekymring, og d var føden glad for og. Det er derfor de er der!

Ellers fikk j beskjed av jordmoren min at d hente at man tidvis kunne kjenne mindre da ungene ofte snudde seg litt rundt om kring i ukene 30-33/34 før de fant riktig vei.. Og hvis ungen ligger med hodet opp hendte d sparkene kom mot ryggen din og da kjenner man ikke like mye. Du skal føle noe!
Hun understreket allikevel at om j følte noen som helst form for uro skulle j reise inn til kontroll. D var ikkenoe å lure på!

Lykke til!

Har ofte lurt på det samme jeg og.. Hvor lite liv er lite liv liksom. Lille i magen er stort sett veldig aktiv, de fleste dager er full fart store deler av dagen. Men en gang i blant er det en dag med ganske mye mindre aktivitet (i hvertfall som jeg kan kjenne) og da blir man jo litt bekymret. Har vært noen dager der jeg har lurt på om jeg burde høre med jordmor, eller ringe føden. Men så har jeg liksom ikke fått meg til å ringe, tenkt at det bare er jeg som bekymrer meg.. Og jeg kjenner jo bevegelse, bare ikke i like stor grad som vanlig.

Dagen etter er det full fart og masse liv igjen, så da er jo alt greit :) Ikke like godt å skjønne seg på alltid dette her. Men tenker at de dagene det er rolig ligger babyen annerledes eller at det er mer aktivitet om natta, som jeg ikke nødvendigvis kjenner fordi jeg sover..

Back
Topp