Hvor lite er for lite?

JanneJenta78

Forumet er livet
I dag har jeg nesten ikke merket liv. Har vært mye plaget med hodepine siste dagene, så har tenkt tanken ang svangerskapsforgiftning...men testet urinen for protein i dag, og den var negativ.

Tenkte jeg skulle ta noen blodprøver i morra. BT har vært fint på alle kontrollene.

Vet at nå skal vi jo kjenne liv hver dag. Kjente noe tidlig i dag, men i ettermiddag/kveld har jeg ikke kjent noe.

Det jeg lurer på er hvor lite er for lite? Skal til legen på onsdag og skal nevne det da.
Er det dager dere såvidt kjenner liv?

Man blir jo litt bekymret da..[&o]

Var en dag jeg begynte å bli litt bekymret...Men så tenkte jeg...Er jeg for vandt til å kjenne liv, til at jeg ikke tenker over det når det skjer? Ligger ungen en annen vei?
Så fort jeg fikk i meg noe søtt og kaldt så ble det liv... [;)]

Nå er hu mi veldig aktiv men husker med førstemann at jeg hadde noen dager med mye mindre liv.. Tror ikke du skal bekymre deg så fælt. I morra kjenner du sikkert noe tenker jeg[;)]

Jeg kjenner jo nooe liksom. Men når man har vært plaga med hodepine og vondt under høyre ribben..og i tillegg leser om sv.skapsforgiftning så blir man jo litt paranoid. Jeg hadde ikke sv.skapsforiftning med førstemann, så det er jo mindre sannsynlig at jeg skulle få det nå da.

Mye mulig babyen har snudd seg igjen da. Varierer veldig hvor på magen jeg merker liv også..h*n holder seg helst i blæreområdet [8D]

Bare godt å lufte tankene litt her hos dere jenter! Skal vel se når jeg skal legge meg så våkner h*n til liv inni her [;)]  Har funnet ut at vi har en liten B-menneske-baby inni her..arvet døgnrytmen til pappa'n og holder det gående fra kvelden, natta og til tidlig på morran..så er det stille frem til ettermiddagen/kvelden igjen..hehe.

Når jeg jobber kjenner jeg veldig lite liv. Så i påsken ble jeg litt bekymret og vurderte å ringe legen på tirsdagen. Men med en gang jeg hadde fri igjen var det masse liv. Irriterende masse.... Ganske vondt igrunnen.

Hvilke blodprøver skal du ta da?

ja men vet du hva, jeg også er litt sånn at dersom jeg leser om ting sånn så blir man litt paranoid og redd..
Hadde også skikkelig hodepine her om dagen og vondt oppunder ribbeina, men det gikk over, og jeg begynte å tenke på at jeg har jo ikke vann i kroppen og ikke hlyt blodtrykk så er nok bare jeg som inbiller meg noe, og da jeg var hos legen noen dager etter på vanlig kontroll så var alle vanlige prøver bra så[:D]

Men dersom du skulle være veldig i tvil så bør du kontakte lege da, du som kjenner kroppen din best[;)]

ORIGINAL: Zol80

Når jeg jobber kjenner jeg veldig lite liv. Så i påsken ble jeg litt bekymret og vurderte å ringe legen på tirsdagen. Men med en gang jeg hadde fri igjen var det masse liv. Irriterende masse.... Ganske vondt igrunnen.

Hvilke blodprøver skal du ta da?

Tenkte ta de som er vanlige for preemklampsi...hb, trc, ureat, kreat, asat, alat. Jobber jo på lab så noen frynsegoder må man ha [;)]

Jeg har en VELDIG rolig baby i magen. Han har gjerne 2-3 dager i uka der jeg ikke kjenner liv i det hele tatt. Er til å bli gal av, men han har jo vært sånn i 8 uker nå. Så er vel "normalt" for han da... JM sier at jeg kan alltids ringe hvis jeg vil at de skal lete etter hjertelyden. Det er jo kjempe fort gjort, så hvis knøttet ditt er rolig i morra og så får du ta deg en tlf da. [:)]

på haukeland var de veldig strenge med meg og sa det ikke skulle gå mer enn et par timer, men det gikk jo bare ikke an, for frida var så veeeeldig rolig snuppe (så lenge hun var i magen ja...!), så jeg ventet gjerne både 6 og 7 timer før jeg ringte og da ville de alltid ha meg inn på sjekk.
i forrige uke gikk det 4-5 timer og da hadde jeg grusom hodepine/migrene og vondt under ribbeina og spydde som en griiis, så da ringte jeg sykehuset telemark og fikk komme inn. legen sa det var kjempebra at jeg tok kontakt og at jeg aldri måtte nøle med å gjøre det igjen! skrev i journalen min på sykehuset at han hadde bedt meg ta kontakt ved minste tegn til svangerskapsforgiftning sånn at jeg ikke skulle syne det var ekkelt å ringe. jeg spurte om akkurat dette med timer og han ville ikke gi noe eksakt svar, men sa at var jeg urolig så skulle jeg ringe uansett! veldig ok lege-mann:) og han sa det var bedre med 20 telefoner for mye enn 1 for lite.... men så hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning sist, så kanskje litt ekstra obs pga dette. men de var iallefall utrolig behjelpelige og glade for at jeg ringte! så ta en tlf til føden om du er usikker! si som meg at du ikke har kjent liv på så og så lang tid og har hodepine, og at du bare lurer på om de tenker at du skal komme å sjekke det eller hva de tror om det..!:) håper alt sammen gir seg!!sporenstreks!:)

Den gangen jeg ringte føden for å få min mistanke mot Svangerskapsforgiftining avkreftet, fikk jeg beskjed at siden jeg ikke hadde hatt det i første svangerskap så var det mer "normalt" å få de med nestemann.(jeg ble "friskmeldt")
Så jeg ville ikke avfeid tanken helt..
Ring å snakk med JM eller lege du..

Back
Topp