Hvor leter dere etter navn?

Tulipen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Julikulene 2020
Tenker det må være lov å drømme seg litt bort og i alle fall titte på navn. Jeg synes alltid jeg roter meg inn på de samme listene og derfor lurer jeg på; hvor leter dere? Nettsider? Rulletekster? Gamle kirkebøker? Familietrær? Navneleksika?
 
Tenker det må være lov å drømme seg litt bort og i alle fall titte på navn. Jeg synes alltid jeg roter meg inn på de samme listene og derfor lurer jeg på; hvor leter dere? Nettsider? Rulletekster? Gamle kirkebøker? Familietrær? Navneleksika?
Jeg har ikke tenkt så langt enda :angelic:
Husker ikke hvor jeg kom på dattera mi sitt heller :nailbiting:
 
Vi er veldig enige om jentenavn, guttenavn derimot..spørs om vi noensinne blir enig:hilarious:jeg er glad i navn som ikke er typisk norske. Helst litt amerikansk, om det er lett å si på norsk også. Så har noen navn fra serier o.l som jeg elsker.
 
Dette er ganske groteskt, men kikker alltid litt ekstra i dødsannonsene jeg :shy:
Mannen min synes jeg er grusom når jeg gjør det :D

Men ja, klart det må være lov å drømme seg litt bort nå, har drømt og fantasert i ett siden første positive test !
 
Google!

Vil ha et gammelt, fint norsk navn! Så leter etter lister uten at jeg har funnet de helt gode.
Men har en notatbok som jeg skriver ned alle pene navnene også hører jeg hva samboeren syns:) men skal sjekke ut linker som blir lagt ut her. Kanskje kjøpe navnebok?

Til nå er vi villt uenige om hva et bra navn er!

Vi vil også ha gamle, norske navn :) Eller nordiske da, siden mannen er fra et annet nordisk land.
 
Dette er ganske groteskt, men kikker alltid litt ekstra i dødsannonsene jeg :shy:
Mannen min synes jeg er grusom når jeg gjør det :D

Men ja, klart det må være lov å drømme seg litt bort nå, har drømt og fantasert i ett siden første positive test !

Du, det var faktisk lurt! Haha. Fin måte å hedre de døde på også da. Så det skal jeg jammen begynne med!
 
Last edited:
Dødsannonser og rulletekster stort sett :p
 
Med forrige brukte vi slektstre og diverse nettsider som inspirasjon:) Vi har ikke begynt å tenke på navn til denne spiren enda, tenker det er lettere når vi vet kjønnet, det er jo så mange fine navn å velge mellom :angelic:
 
Dette er ganske groteskt, men kikker alltid litt ekstra i dødsannonsene jeg :shy:
Mannen min synes jeg er grusom når jeg gjør det :D

Men ja, klart det må være lov å drømme seg litt bort nå, har drømt og fantasert i ett siden første positive test !
Jeg og!!!! :hilarious:
 
Er veldig glad i spesielle navm, så jeg skikker litt på nett generelt (internasjonalt) :)
 
Tenker det må være lov å drømme seg litt bort og i alle fall titte på navn. Jeg synes alltid jeg roter meg inn på de samme listene og derfor lurer jeg på; hvor leter dere? Nettsider? Rulletekster? Gamle kirkebøker? Familietrær? Navneleksika?
Vi søkte etter inspirasjon til førstejenta på kirkegården og nettsider. Ønsket et pent navn, gjerne av den litt eldre typen :happy:
 
Back
Topp