hvor lenge

Rakosy

Elsker forumet
hvor lenge er det vanlig å ligge på sykehus etter vanlig fødsel?

litt greit å vite sånn ca.. med tanke på hvor mye man bør pakke med seg...

Et par dager tror jeg[:)]

Jeg lå 4 dager, pga keisersnitt.

Da jeg hadde fått datteren min i mars 07 så lå jeg der i fra torsdag (hun er født morning torsdag) og ble skrevet ut søndag [:)]. Jeg husker at jeg fikk ikke reise hjem før hun hadde hatt den første avføringen [:)]. Var egentlig helt greit å være der de dagene, var førstegangsfødende og alenemor den gang så hadde ingen hastverk i å reise hjem [:)]. Hvordan det er blitt den dag i dag vet jeg ikke. Regner med kanskje en eller to dager. Er nok noe man blir enig med sykehuset om kanskje [:)]

Jeg har vært fra onsdag til lørdags morgen med mine 2..

Tre dager er vanlig der jeg har født mine. De tar føllinger prøva etter 72 timer, så vi har dratt hjem når den er tatt. Kan reise hjem føre men pga litt lang vei til sykehuset har vi ikke giddet å reise hjem for så å reise tilbake å ta den!

Jeg var 3 dager på pasienthotellet på ullevåll. Føltes som 4 dager for lillegutten vår ble født 00. 57, da ble vi plassert på ene rom på føde avdeligen på ullevåll sykehus for pasienthotellet var fullt. Senere den dagen kom vi over på pasient hotellet, og vi reiste hjem søndagen. 

Fødte seint søndags kveld og reiste hjem tirsdag før 12

Her er tre døgn vanlig. Men er slt bra, så kan man jo reise hjem så fort man vil.

ORIGINAL: Mayane

Tre dager er vanlig der jeg har født mine. De tar føllinger prøva etter 72 timer, så vi har dratt hjem når den er tatt. Kan reise hjem føre men pga litt lang vei til sykehuset har vi ikke giddet å reise hjem for så å reise tilbake å ta den!

Samme her[:)]

Med marcus fødte jeg onsdag kveld (rett over kl 19) og reiste hjem lørdag ettermiddag.

Ifølge Rikshospitalet, så står det at man kan bli i 4 dager, men at man kan bli spurt om å dra etter 3 dager dersom de trenger plassen..

Back
Topp