Hvor lenge....

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge kan man gå uten vann og mat på sommeren egentlig?
Har blitt gradvis dårligere fra uke 6.. prøvd akupunktur i dag.. og var mye bedre med en gang etterpå, og innen et kvarter/20 min spydde jeg igjen. Kaster opp om jeg får i meg noe som helst. Prøvde å spise en bit slangeagurk og en liten skive vannmelon i stad, men mesteparten kom opp igjen. Veldig svimmel og svak, og i dag var kroppstemp litt høyere enn normalt også.
Hvor lenge kan jeg gå/ligge slik egentlig?

Jeg var kvalm og kasta opp fra uke 6.. I uke 14 ble jeg innlagt med hyperemesis.. Da var kroppen begynt å forbrenne av seg selv, og jeg var gått ned 5 kg... Oppsøkte legen pga at alt kom opp igjen.. Både mat og væske.. Da jeg kom på sykehuset tok de urinprøve, og det var denne som ga utslag på at kroppen forbrente seg selv... Fikk væske intravenøst i 3 dager.. Og var myye bedre da jeg kom ut fra sykehuset..

I see... Har vært gravid da jeg var "yngre".. mange år siden... og reagerte da på samme måte...
Så lurer på om hypermesis er hva jeg har, og at jeg rett og slett reagerer slik på en graviditet. Da jeg var 20 spiste jeg ingenting på 2-3 uker og fikk i meg kun noe småbiter mat i løpet av den tiden. Gikk ned 16kg... Tok da abort og på sekundet var alt over. Skal til legen i morgen med urinprøve så da kanskje de kan undersøke noe. Jeg klarer ikke holde på noenting og er superkvalm hele tiden. Er helt i svime og er kjemperedd for at jeg bare skal besvime, er alene hjemme og syns det er grusomt. Går det noen gang over? [:(]

ORIGINAL: TonjeJenta

I see... Har vært gravid da jeg var "yngre".. mange år siden... og reagerte da på samme måte...
Så lurer på om hypermesis er hva jeg har, og at jeg rett og slett reagerer slik på en graviditet. Da jeg var 20 spiste jeg ingenting på 2-3 uker og fikk i meg kun noe småbiter mat i løpet av den tiden. Gikk ned 16kg... Tok da abort og på sekundet var alt over. Skal til legen i morgen med urinprøve så da kanskje de kan undersøke noe. Jeg klarer ikke holde på noenting og er superkvalm hele tiden. Er helt i svime og er kjemperedd for at jeg bare skal besvime, er alene hjemme og syns det er grusomt. Går det noen gang over? [:(]

Huff, høres ikke greit ut [&o] Hadde jeg gått ned 16 kg, hadde det ikke vært noe igjen av meg (er 1,72 høy og veide under 50kg da jeg gikk ned)[&o]

Nevn det for legen din når du leverer urinprøven.. Så de sjekker det for deg [:)]

Her gikk det i allefall over rundt uke 20... Men var som sagt mye bedre etter sykehusoppholdet...

Du får ha masse god bedring, og lykke til i svangerskapet [:)]

Takk for svar og hjelp [:)]. Jeg får prøve å holde ut til i morgen. Ligger bare rett ut og griner for jeg er så ufattelig sliten. Har vel hittil gått ned 5-8kg tipper jeg. 170 høy og veier normalt 59-62 cirka. Har ikke veid meg enda, men får veid meg hos legen i morgen.
Takk og lov at jeg ikke har barn fra før, det hadde ikke gått... ikke i det hele tatt.

Petra Pan: Takk for svar :). Hadde tenkt å ringe legevakta i dag, men ettersom jeg har legetime i morgen tidlig tenkte jeg å drøye mine spørsmål til da. Jeg har veldig tørre lepper, tørre øyer (Slimhinner generellt) har jeg alltid pga psoriasis... Huden glir normalt på plass oppå handa tror jeg. Så ikke uttørret enda... men i sommerværet må man vel passe på. Derfor jeg spør og graver og tar det alvorlig også. Og egentlig kunne jeg vel holdt ut lenge, men jeg er egentlig allerede helt utmattet. Jeg skal sjekke urinen etterpå og i morgen tidlig for å se. Nå har jeg fanget opp urin godt over et år som prøver [;)], så har ikke det æsje-forholdet til det lenger.. hehe.

Back
Topp