Hvor lenge

Med eldste fikk vi ikke bhg plass før hin var 3 år, så hun var både med pappaen sin, min mamma og tanta frem til da. Jeg startet på skole igjen når hun var 12 mnd. Med nr 2 startet jeg i jobb når han var 11 mnd, men han var hjemme til han var 25 mnd. Nr 3 er nå 11 mnd og jeg har jobbet i 1,5 mnd. Vi har ikke søkt plass i bhg i år. Vi søker først neste vår. Pappaen er nå ufør 100 % så jeg jobber heller gradert ut permisjonen og tar litt ulønnet permisjon så lenge vi mottar kontantstøtte :)

Minsten begynner i barnehage i august samtidig som jeg begynner å jobbe. Da er han 19 måneder :)

Eldste var 13 måneder.
Yngste var 11 måneder.

Jeg var hjemme med henne til hun var neste 13 mnd, hadde ikke barnehageplass så mamma passet henne til hun var 19 mnd og startet i barnehagen.

Blir vel 10 mnd når jeg skal tilbake på jobb og pappaen ha perm ;)

Pappaen tok over perm når nummer 1 var 8 mndr.
Pappaen tok perm to dager i uka fra nummer 2 var 6 mndr.
Nå blir det rett fra mammaperm til barnehagestart ved 12 mndr. Pappaen utsetter perm.

Var hjemme til snuppa var 16 mnd sist, hadde hele permisjonen selv siden jeg var alene om omsorgen. Skulle gjerne vært hjemme like lenge denne gangen, men vi har ikke helt snekret planene enda. Håper å være hjemme til nyttår når babyen har fylt ett år + litt til ;) For oss hadde det passet best om jeg tok hele permisjonen, men mannen skal nok få litt han også.. ;) Blir Iallefall ikke bhg før barnet er minst 1 år + et par mnd.

Mannen overtok hjemme da eldste var mellom 8 og 9 mnd og yngste.. Rundt samme alder.

Han begynte i bhg 2 år gammel, hun var 18 mnd, det var da de fikk plass. Etter at ordinær permisjon (100% lønn) var over har vi delt på å ha ulønnet frem til bhg

Med eldste var jeg hjemme til han var 16-17mnd, faren hadde ikke perm, da begynte han i bhg og jeg skole :-)
Med minste var jeg hjemme til han var nesten 11mnd, da gikk sambo ut i pappaperm :-) han er i perm til jeg har ferie, så blir det litt planlegging noen uker vi begge er i jobb før han begynner i bhg :-)

Eldste: Jeg jobbet en dag i uken fra han var 3 mnd. Pappapermen var tilsvarende en dag i uken. Begynte i barnehage da han var 3,5 år.

Yngste: Jeg begynte å jobbe litt deltid etter 10 mnd. Pappapermen var gradert til en dag her, og noen timer der, lenge etterpå. Begynte i barnehage 2,5 år gammel.

Nestemann: Planlegger at jeg skal være hjemme ca 1,5 år, og at mesteparten av pappapermen sannsynligvis må tas ut mens jeg er hjemme. Planlegger barnehage fra 3 år.

Jeg begynte i 60% da minien var litt over 7 mnd. Vi har gradert permisjon om hverandre nå. I slutten av april er vi ferdige, sambo skal da ha 100% perm til midten av juni. Svigermor skal være dagmamma i et par uker til ferien begynner, samt siste uken før barnehagestart i august.

Minien blir litt over 13 mnd når han begynner i bhg.

Jeg var hjemme med storesøster til hun var 10 mnd. Da begynte hun i barnehagen, og jeg i jobb. Pappaen er selvstendig næringsdrivende, og kunne ikke ta perm.

Da lillebror kom var jeg student, og fortsatte studiet som normalt etter sommerferien. Har var da tre mnd. Jobbet mye hjemme da, men hadde et par forelesninger i uka. Han begynte i barnehage da han var 1,5 :-)

Han var 1 år og 1 mnd :) skikkelig barnehage gutt, så var aldri noe problem :)

Back
Topp