Hvor lenge?

hun her ble 2 år i sommer, og ligger fortsatt i sprikelseng, hun har god plass enda, men lurer på om hun skal få stor seng til jul :)

Byttet da han var 2,5 her. Han klatret aldri over, men ville helt tydelig heller ligge i vår seng enn å være "innestengt" i sprinkelsenga.. Tok av den ene siden ca en måned før han fikk juniorseng da, så overgangen gikk kjempefint !

Jenta fikk stor seng her når hun var rett over 2 år, men fortsatte å ligge i køyseng hos pappaen sin til hun var 4. Gikk greit det også, men såklart veldig stas med stor seng når de blir litt større :-)

Her byttet vi til storebror da han var 2 år og 4 mndr, fordi lillesøster skulle ha den. Han kunne nok brukt den lenger. :)

Til lillesøster tok vi av ene siden på senga da hun var nesten 3 år, fordi jeg ikke greide å løfte henne mer pga. bekkenløsning..
Vi venter med å kjøpe storseng til det blir jul :) Da skal lillebror få hennes seng. :)

Mange bytter fra 1 års alder også.

Har ikke vært noe problem med overgang fra sprinkel til uten hos oss heldigvis. :)

Her klatret han ikke ut, og la seg så fint på kvelden, så jeg utsatte flytting for jeg så for meg at han da ikke ville bli liggende. Den var jo 1.20 og han ligger som en ball i ett hjørne, så plass var ikke ett problem.Så vi byttet ikke før han fikk ny til jul når han var 3,5. Og han la seg like fint i den:)

Vi byttet rett før lillegutt var 1 1/2 år. Da klatret han over, så vi hadde ikke så mange andre valg Gikk faktisk utrolig lett! Sover hele natten i sengen sin, og dersom han går ut av den så følger vi han bare tilbake med en gang. Fordelen er at han ikke kommer seg ut av soverommet, siden han ikke rekker opp til dørhåndtaket!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sov i sprinkelseng til beina stakk ut:p
Jeg tenker det kommer ann på når neste barn kommer, for man kan jo ta bort den ene siden og bruke det som "vanlig" seng.

Til han var han var 2,5 år(fjernet en sprinkelvegg før han ble 2)
Minste fyller 2 neste mnd,og hun fjernet vi veggen på i sommer. Hun er en del mindre, så vi lar hun ligge der en stund til :)

Sent from my iPad using BV Forum

Skiftet da hun var 2 år og 4 mnd, da hadde hun nektet å sove i senga si i 5 mnd allerede

Størstemann bytta me over til stor seng da han var 11 mnd, da klatra han ut. Minstemann viser ingen tegn til å klatre ut, han er 19 mnd, og me ventar til han enten klatrar ut, eller blir rundt 2,5 år tenker eg:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp