Hvor lenge...?

Piñata

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Hvor lenge skal vi gi de små mme? Nå som de spiser så mye fast føde, synes jeg ikke det er tid til flaskene nesten, innimellom alt annet han skal spise.
Nå får han kun flaske morgen og kveld, og er "lei" mme. Han drikker kanskje 100ml morgen og 150på kvelden (men da med velling).
En venninne hadde fått beskjed at de som fikk mme basert på melk (nan feks), kunne bytte det ut med vanlig H-melk når de er 10 mnd.
Noen erfaringer?

Vet at man kan introdusere vanlig melk rundt 10 mnd alder ja, men da i mat og ikke ren drikke. 
Ellers vet jeg ikke om det er noe forskjell på mme barn og de som får mm......
Husker jo ingenting fra forrigemann jo....hihi

Ja jeg er jo helt blank på dette... Men uansett når på døgnet jeg tilbyr han en flaske mme så drikker han aldri mer enn 50-100 ml, da dytter han den vekk og vil ikke ha mer. Virker lei rett og slett. 
Eplejuice og vann (blandet) derimot - det kan han drikke masse masse av :)

ok. Ja, så hvis han får 2 grøtporsjoner á 150ml vann (tilsammen 300ml) pluss at han drikker 100-150ml vann/eplejuice, da trenger han egentlig ikke mme i teorien?
Kommer uansett til å fortsette med kveldsflaska, for den vellingen er kosen hans :)

De kan vel begynne med yoghurt og sånn fra 10 mnd?

Ja youghurt kan man begynne med ved 10 mnd.Prøve seg fram litt og ikke i mengder.

Man får egene 4 pack med yoghurt til 10 mnd babyer. Juplo heter de tror jeg. En grei start det :)

rundt 1 år ca. når de er 10 mnd kan man begynne og innfør yogurt, sauser med melk osv mat med melk liksom. men ved 1 år da kan man begynne og innføre det som drikke. han her drikker bare to flasker mme om dagen han også men er hvertfall litt melk han får i seg =)

Begynner med avvenning ved 11-12 mnd alder. Samme som med storebror.
Storebror ville ikke ha vanlig melk før han begynte i bhg.
Men geitemelk fikk han i seg da hehe.

Melk skal ikke gis som drikke før de er 1 år.. 

mme kommer han til å få fram til han er 1 år ca. eller 11 måneder. for da begynner han i barnehagen. det er vel sånn at man skal vente til de er ca 1 år med å gi melk som drikke, men kan begynne å bruke det i matlaging fra 10 måneder.

storebror fikk mme til han var ett år, men fra 7 mnd ville han kun ha på kveld og morgen, så da fikk han det! Hs sa han burde få i deg litt hver dag, men mengden ville jo gå ned etterhvert som han fikk mer mat. Ellinor syns mme er noe tull, drikker 100-200 ml i døgnet.. Max!

Back
Topp