Hvor lenge ventet dere med søskenforsøk?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor lenge ventet dere med søskenforsøk? Og hvor lang tid tok det før dere eventuelt lykkes? Gikk dere rett på ivf/icsi, eller prøvde dere hjemme først?
 
Begynte når eldste var 15 mnd i 2017, vi hadde da 3 mislykkede fryseforsøk først. Tok ett privat forsøk i april i år og da satt lillebror :) så litt under ett år fra vi startet til jeg var gravid da :)
 
Startet med samtale privat da snuppa var bikket året. Startet medisiner i mai og ble gravid på første forsøk. Vi prøvde ikke noe aktivt hjemme, må ha icsi. 25 uker på vei nå, så vi var veldig heldige!
 
Jeg skal ikke gå uten hormonell prevensjon pga. endometriose, så vi er anbefalt å la være å prøve selv. Jeg sluttet med amming og prevensjon da gutten var litt over 1 år, og hadde første fryseforsøk to måneder etter prevensjons-slutt (avtalt med klinikken at jeg måtte slutte 2 måneder før). Trengte et nytt ferskforsøk og tilhørende fryseforsøk, før enda et ferskforsøk før vi lyktes. Så det gikk 14 måneder fra prevensjons-slutt til det klaffet. :)

Jeg synes prøverør er tøft, og før vi fikk førstemann prøvde vi diverse på egenhånd også og mistet noen ganger. Førstemann satt på #1 IVF. Jeg hadde HG hele svangerskapet sist. Så mannen og jeg trengte en god plan før nye forsøk, både for å orke prøverør og for å orke et svangerskap til. Vi var også helt enige om at det kun ble ett svangerskap til uansett. Nå er jeg gravid med tvillinger, så vi får én bonus. :)
 
Vi startet da første var litt over 2 år. Vi snakket om å starte tidligere også, men jeg kjente at jeg ikke var klar. Vi hadde det ganske utfordrende med både søvn og spising ganske lenge, og etter det hadde vi noen andre utfordringer i livet som tok mye energi. Var viktig for meg å ikke være helt på felgen i forkant av et eventuelt nytt svangerskap.

Nå har vi holdt på med fryseforsøk siden april (er på 4. nå) uten å lykkes. Føles fortsatt riktig st vi ventet, men hvis dette drar ut veeeeldig lenge kan det jo hende jeg etterhvert begynner å ønske at vi startet før. Vi har ikke brukt prevensjon etter fødsel da, så det har jo vært en teoretisk mulighet for hjemmelaget spire ganske lenge.
 
Vi startet da hun var 11 mnd. Nå er hun 4 år om tre måneder. Så dette tar tid. Ikke prøvd på egenhånd før søskenforsøk.
 
Vi startet da han var 11 mnd og han blir 4 i februar. Jeg var i utgangspunktet ikke helt klar da vi startet opp, men så lang tid som dette tar er jeg glad vi ikke ventet lenger!
 
Dette får meg til å tenke på at vi bør starte med søskenforsøk snart kanskje.. Kan jo ta mange år :( Tassen her er 15 mnd.
 
Jeg skal ikke gå uten hormonell prevensjon pga. endometriose, så vi er anbefalt å la være å prøve selv. Jeg sluttet med amming og prevensjon da gutten var litt over 1 år, og hadde første fryseforsøk to måneder etter prevensjons-slutt (avtalt med klinikken at jeg måtte slutte 2 måneder før). Trengte et nytt ferskforsøk og tilhørende fryseforsøk, før enda et ferskforsøk før vi lyktes. Så det gikk 14 måneder fra prevensjons-slutt til det klaffet. :)

Jeg synes prøverør er tøft, og før vi fikk førstemann prøvde vi diverse på egenhånd også og mistet noen ganger. Førstemann satt på #1 IVF. Jeg hadde HG hele svangerskapet sist. Så mannen og jeg trengte en god plan før nye forsøk, både for å orke prøverør og for å orke et svangerskap til. Vi var også helt enige om at det kun ble ett svangerskap til uansett. Nå er jeg gravid med tvillinger, så vi får én bonus. :)
Grarulerer så mye med tvillinger i magen!
Føler med deg angående kvalmen altså! Jeg hadde også hg, men kastet opp for siste gang i uke 20. Hvordan har det gått så langt denne gangen med tanke på kvalme? Er så redd for å bli like kvalm, for forstår ikke hvordan jeg kan ta meg av datteren min om jeg blir like dårlig.
 
Jeg skal ikke gå uten hormonell prevensjon pga. endometriose, så vi er anbefalt å la være å prøve selv. Jeg sluttet med amming og prevensjon da gutten var litt over 1 år, og hadde første fryseforsøk to måneder etter prevensjons-slutt (avtalt med klinikken at jeg måtte slutte 2 måneder før). Trengte et nytt ferskforsøk og tilhørende fryseforsøk, før enda et ferskforsøk før vi lyktes. Så det gikk 14 måneder fra prevensjons-slutt til det klaffet. :)

Jeg synes prøverør er tøft, og før vi fikk førstemann prøvde vi diverse på egenhånd også og mistet noen ganger. Førstemann satt på #1 IVF. Jeg hadde HG hele svangerskapet sist. Så mannen og jeg trengte en god plan før nye forsøk, både for å orke prøverør og for å orke et svangerskap til. Vi var også helt enige om at det kun ble ett svangerskap til uansett. Nå er jeg gravid med tvillinger, så vi får én bonus. :)
Grarulerer så mye med tvillinger i magen!
Føler med deg angående kvalmen altså! Jeg hadde også hg, men kastet opp for siste gang i uke 20. Hvordan har det gått så langt denne gangen med tanke på kvalme? Er så redd for å bli like kvalm, for forstår ikke hvordan jeg kan ta meg av datteren min om jeg blir like dårlig.
 
Vi startet da første var litt over 2 år. Vi snakket om å starte tidligere også, men jeg kjente at jeg ikke var klar. Vi hadde det ganske utfordrende med både søvn og spising ganske lenge, og etter det hadde vi noen andre utfordringer i livet som tok mye energi. Var viktig for meg å ikke være helt på felgen i forkant av et eventuelt nytt svangerskap.

Nå har vi holdt på med fryseforsøk siden april (er på 4. nå) uten å lykkes. Føles fortsatt riktig st vi ventet, men hvis dette drar ut veeeeldig lenge kan det jo hende jeg etterhvert begynner å ønske at vi startet før. Vi har ikke brukt prevensjon etter fødsel da, så det har jo vært en teoretisk mulighet for hjemmelaget spire ganske lenge.

Er litt i samme banene vi tenker.. Snuppa er 13mnd,og vi sover lite og dårlig. Har i tillegg kroniske smerter selv, så må komme meg litt sånn du også sier. Men er vanskelig dette synes jeg! En vet jo aldri hvor lang tid det tar før det klaffer..
 
Grarulerer så mye med tvillinger i magen!
Føler med deg angående kvalmen altså! Jeg hadde også hg, men kastet opp for siste gang i uke 20. Hvordan har det gått så langt denne gangen med tanke på kvalme? Er så redd for å bli like kvalm, for forstår ikke hvordan jeg kan ta meg av datteren min om jeg blir like dårlig.

Tusen takk! :) Sender deg en PM jeg.
 
Vi startet da han var 11 mnd og han blir 4 i februar. Jeg var i utgangspunktet ikke helt klar da vi startet opp, men så lang tid som dette tar er jeg glad vi ikke ventet lenger!
Åh, det forstår jeg. Er redd det samme skal skje her, og da er det jo godt å vite at du ikke kunne ha gjort noe annerledes. Krysser fingrene for at spiren sitter snart! Tok det lang tid med første?
 
Vi startet da han var 11 mnd og han blir 4 i februar. Jeg var i utgangspunktet ikke helt klar da vi startet opp, men så lang tid som dette tar er jeg glad vi ikke ventet lenger!
Åh, det forstår jeg. Er redd det samme skal skje her, og da er det jo godt å vite at du ikke kunne ha gjort noe annerledes. Krysser fingrene for at spiren sitter snart! Tok det lang tid med første?
 
Er litt i samme banene vi tenker.. Snuppa er 13mnd,og vi sover lite og dårlig. Har i tillegg kroniske smerter selv, så må komme meg litt sånn du også sier. Men er vanskelig dette synes jeg! En vet jo aldri hvor lang tid det tar før det klaffer..
Ja, det er skikkelig vanskelig! Mannen var i utgangspunktet klar lenge før meg, og han er også mer opptatt av å få barna tett. Jeg ser jo også alle fordelene med to tette, men ser også hvor unntakstilstand det har vært for noen av vennene våre de første årene med to små. Jeg er atpåklatt selv og synes det er mye som er fint med litt avstand mellom barna også.

Hadde også risikosvangerskap + alle svangerskapsplager som tenkes kan omtrent med første, så tanken på et nytt svangerskap og en ny barselperiode var ganske fjern lenge etter fødsel. Vi har også totalrenovert et hus og hatt krevende perioder på jobb etter at første ble født. Så når det kom til stykket var det egentlig ikke noe alternativ for oss å starte tidligere. :joyful:

Men jeg har vært bekymret for om jeg kom til å angre på det valget hvis det skulle bli veldig vanskelig å få det til. Foreløpig angrer jeg som sagt ikke. Jeg reagerer kraftig på medisinene og vi har litt reisevei til klinikken, så hjelper veldig at datteren vår ikke er totalt avhengig av meg under forsøkene. Nå skal det også sies at vi fortsatt har ok med tid da, jeg er 32 år.
 
Åh, det forstår jeg. Er redd det samme skal skje her, og da er det jo godt å vite at du ikke kunne ha gjort noe annerledes. Krysser fingrene for at spiren sitter snart! Tok det lang tid med første?
Med første gikk det relativt fort, lykkes da på 2 forsøk(ble gravid både på 3 og 4?innsett, først exu, deretter sønnen). Håper du slipper så lang vei:)
 
Vi begynte prøvingen i juni i år da minsten var 14 mnd gammel. Vi ser for oss å prøve et års tid på egen hånd før vi evt tar i bruk embryoene vi har på frys. :)
 
Fikk mens 6 mnd etter fødsel, første innsetting på søsken nå lille var 7-8 mnd.

Mistet i uke 12-13.

Nytt forsøk etter ca 3 mnd, ble gravid og fikk barn med 22 mnd mellomrom.

Ønsker meg en til, har 3 flotte på frys, men kroppen min har fått så hard medfart at mannen sier nei.
Hodet mitt sier nei, hjertet sier ja.....
 
Back
Topp