Hvor lenge venter dere hos legen?

Må vente rundt 10 uker for å få time så sant det ikke er noe akutt. Venter alltid minst 40 min, som oftest en time-halvannen før jeg kommer inn. Dette gjelder uansett om det er jeg eller gullet mitt som har time.

maks en halv time... men når man får time kjapt så går det ofte på bekostning av noe annet...

Kommer vanligvis inn ganske fort på det legekontoret jeg har nå.
Det lengste jeg har ventet er vel en halvtime?

Der jeg gikk før måtte jeg alltid vente ihvertfall en time, det lengste jeg opplevde var to timer. Der jeg går nå er det lengste jeg har ventet 20 min. Som oftest er han ganske presis eller 5 min forsinket og han beklager alltid hvis jeg må vente et par minutter. 

Sjeldent mer enn 10 minutter. Sist gang ringte jeg på formiddagen, og fikk time samme dag kl. 16. Da var jeg forberedt på en del forsinkelser siden det var sent på dagen, og jeg hadde fått en hastetime, men tror knapt jeg ventet 5 minutter!

Sist ventet jeg og datra mi i 2,5 timer.
Så vi endte opp hos en annen lege...

Alt frå 10 min til over ein time. Skal eg til fastlegen min tar det ofte lenger tid. Men går greit det, eg håper det er fordi ho gjere jobben sin grundig  :)

Er litt opp og ned det. Har skjedd jeg har sittet i over en time, men er sjelden det da.

Oftest 10 min :)

Her varierer det veldig alt fra ingenting til over 1,5 time. Men jeg forstår godt jeg at leger blir forsinket, spesielt når man har pasienter som meg. Som man gjør de vanlige undersøkelser med samt ringe sykehus, bla i medesinboken, trøste osv:p men det er godt å ha en lege som er flink, følger deg skikkelig opp, verdt all ventetiden da:)

Korteste er vel 15 min og det lengste var 2,5time.. Det vanlige er oppmot 1 time :/

30 minutt er helt normalt hos min lege, gjerne 50 og.

ungene har mannen sin lege, der kan vi ofte komme inn på 5 minutt. nå har de bare vært hos legen hver sin gang da så ikke prøvd det ut så mye...

Med min vanlige lege må jeg vente lenger og lenger. Ca en halvtime var vanlig før, men sist jeg var hos han måtte jeg vente 1,5 time og det var forferdelig med svangerskapskvalme! Venterommet var varmt og fullt.
Men nå er legen i permisjon, og vikaren er relativt nyutdannet, så nå booker de kjempegod tid til hver time. Må ikke vente mer enn maks 5 min nå. Men på en annen side var det greiere med den legen jeg vanligvis går til, som har 3 små barn selv, enn med en som ikke har hatt en gravid dame som pasient noen gang, og ikke har barn selv ...

ventetiden har ikke vært så veldig lang. men det er vanskelig å få en time. det går ikke ann å bestille time samme dag over tlf/sms. da må man møte opp kl 8 og fylle ut en lapp som man leverer når de roper opp nr på lappen din. så må du dra hjem igjen og så komme tilbake når du har fått time. kjempegøy og stå opp tidlig for å dra ned til legekontoret når du egentlig bare burde kunne ringe. spesielt med syke barn i minusgrader. helt håpløst gammeldags system!

Vi venter max en halvtime. Men vanligvis er det et kvarter ventetid, eller så kommer jeg inn på tiden:-)

Ventetiden her, er oftest 45-60 minutter. Blir veldig forfjamset hvis jeg kommer inn før det har gått 20 minutter. Det har vel skjedd 1 eller 2 ganger i historien, og da kun 15 min over tiden.
Og det er virkelig ikke verdt det heller, for legen er enten superstressa eller udugelig. Har vært mye vikarleger også, som ikke kan så mye - fordi legen min driver babyfabrikk på fritiden, så hun er ofte i perm.

Så skal man ha skikkelig svar, må man få henvisning til spesialist eller dra på legevakta senere på ettermiddagen. Er det akutt, så er det akutt - de har et par timer ledig til disposisjon på morran.
Men det er ikke lett hvis man blir syk etter det. For hele kontoret tar en time lunchpause samtidig, så man får ikke engang gitt beskjed om noe da.
Og i ferier så er alt stengt, så da må man bruke legevakta (langt vekk-i-stan).

Ikke for å klage altså...

Har en fastlege jeg er VELDIG fornøyd med. Han tar seg god tid, og hører på det man har å si.
På grunn av at han er grundig og flink, er han som regel alltid sent ute..
Vi venter vel gjennomsnittlig 30 min når vi skal til legen. Noen ganger en time, noen ganger bare et kvarter..
Er det småen som har time, pleier han å være kjappere...

Etter jeg byttet legesenter for ca 1 år siden får jeg stort sett hastetime på dagen (om jeg ringer når de åpner), vanlig time i løpet av 3-4 dager, de svarer på telefon i løpet av noen få sek/min og kommer inn ca 3-20 min etter oppstatt tid.

På det forrige legesenteret kunne jeg bruke hele dagen på å ringe (har hendt at jeg har kjørt ut for å få time...), hastetime etter 3-4 dager, vanlig time etter 2-3 uker og jeg satt opptil 1,5 time før jeg kom inn til timen.

Har alltid time om jeg skal til fastlegen, venter maks 10-15 min, men det er ikke ofte jeg venter lenger enn 2-5 min. Men jeg føler at jeg ikke sitter i stolen så lenge før han gir meg en resept og følger meg til døren. Føler meg bedre i varetatt på legevakten, som er et annet legesenter. Mulig vi må vente lenger enn hos fastlegen min men de tar seg tid til hver pasient, lytter og prøver virkelig å hjelpe.

Tok med jentungen dit for en ukes tid siden, fikk da, nok en gang, resept og ut igjen på få min, fikk vite på legevakten i går at "problemet" jeg gikk til legen min med kunne man finne ut av med blodprøve, enkelt og greit... Da skurrer det litt syns jeg... Men å bytte fastlege, alle er jo stappfulle... Så det er lettere sagt enn gjort! Fastlegen min går aldri, han jogger...!

Dette er nok helt vanlig. Ventig er det overalt...

Back
Topp