Hvor lenge venter dere hos legen?

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har en fastlegeordning hvor man sender mld til legen og får time. Vi har ofte fått time raskt dersom det er noe som haster. Det er superflott, men det er så voldsom lang ventetid!!! Når man har med seg syke små barn er det ugreit å sitte på venterommet i 1 time synes nå jeg! Det er heller ikke stellerom der, bare en bitte liten do. Helt håpløst. Korteste vi har ventet er vel 20 min tror jeg.
Hvordan er det hos dere?

Vi må stort sett sitte og vente en time før vi kommer inn :( Kjipt!

Jeg har aldri ventet mer enn ti minutter! Heldig :)
På forrige legekontor, derimot, var det vanlig med minimum tre kvarters ventetid.

Ofte en del venting på legesenteret mitt.

Men har funnet ut at jo tidligere på morgenen eller rett etter lunsjpausen går det ganske kjapt =)

Visst jeg trenger akutt time så ringer jeg om morningen å bestiller og kommer til avtalt time. Har jeg time så kommer jeg litt før og som oftest får jeg kommet inn til avtalt tid, venter gjerne i 10 minutter.

veldig opp og ned
Hvis de er i rute og de tikke har skjed noe uforutsett så kommer en inn på selve klokkeslette en har time, men ved uforutsette ting så har ejg faktisk på det meste sitti 5 timer før jeg har kommet inn

Sjeldent jeg bestiller time når det gjelder datteren min....bare dukker opp på legekontoret jeg... så tar han oss imellom pasienter.. Pleier da og vente max 15 min.. så er det våres tur:) Gjorde dette senest i dag.. da datteren min så vidt klarte å stå på bena.. da lot jeg det gå litt ut på dagen.. for å se ann om det gikk over.. Gjorde ikke det.. var på legekontoret kl 14.. og var inne 1405 :)

Om jeg har time.. så venter jeg ikke mer enn 5-10 min før jeg kommer inn..

Vet at de andre legene på samme plass har noe lengre ventetid ofte.. gjerne 1 times tid.

Min lege er ALLTID forsinket. Hun tar seg like god tid til alle sammen.
Må minimum vente 1-1,5 time.  Har også ventet nesten 3 timer. Hun har pasienter etter stengetid hver dag..!

MEN, det er virkelig verdt å vente på for hun er kjempeflink og bryr seg og får ting gjort. Det er en grunn til at folk gidder å vente på henne gang etter gang. Vil mye heller det enn å ha en som slavisk følger klokken og ikke hører etter på hva som er problemet.

Interessant å se at andre også er sånn, trodde bare d var henne som var så ekstrem.

Har jeg time på slutten av dagen så er ventetiden mye lenger enn om jeg får time tidlig på dag, så om jeg kan velge så ber jeg om den tidligste timen de har selv om jeg må vente noen dager ekstra.

Men det er ikke så mye som en times venting nei, de har klart å finne balansen der ganske så bra og det er lite sykdom blant legene også :-) veldig fornøyd med legekontoret mitt egentlig!

Jeg har en fantastisk lege som tar seg godt tid, er grundig og alltid blid og hyggelig. Han har alltid fulle lister, allikevel er det sjelden det er ventetid når jeg kommer, max 10 minutter og det er heller ikke lang ventetid for å få ordinær time :)

Venter nok rundt 30 min når vi har time.
Største problemet her syns jeg er at man ikke kommer igjennom på tlf, kan sitte på vent i flere timer, og halvparten av gangene funker ikke tlf dems.

De har så man kan trekke kølapp på venterommet og bestille legetime i luken der da, men de kølappene kan man også sitte mange timer og vente før noen roper opp en lapp iblant, tror dem glemmer at dem har kølapp system til luken der

Sitter kanskje ti minutter de gangene jeg må vente, men ofte er det kanskje ett minutt.
Det var verre for to år siden da kunne jeg sitte en halvtime kanskje. Men kommet seg veldig. Vi kan også sende melding og få på time på dagen, eller ringe kl 8. Ringer vi utenom tar det jo et par mnd. før vi får time..snork

Vi må som regel vente alt fra 20 min helt opp til 1 1/2 time! Og er kjempe kjedelig og sitte der og vente med syke barn! Og evt urolige barn, jeg har med jentene mine hver gang da de ikke går i bhge!

Må vente minst en time om ikke mer.. Spesielt på mandager, da er legekontoret stappfullt!

Det er veldig opp og ned egentlig. Må nok hvertfall regne med 20-30 min tror jeg... Nå har eg bare hatt med guttungen en gang, og det var passe stress;)

Max en halvtime. men hos den gamle legen måtte vi alltid vente over 1,5 time, så vi kom alltid en time senere og enda var det mange forran oss.
Vi venta ofte 2-3 timer også. gikk veldig greit når vi hadde vesla for hun var så rolig, men jeg holdt på å dø hver gang. Var heller ikke stellerom der, men brukte det aldri, enda jeg hadde en del timer en lang periode.

med gamle legen min som er ute i mammaperm nå max 3 min over tia..
hu vikaren som er nå gjerne 10-15 min å da er jeg gretten :P

Back
Topp