Hvor lenge varer stimulering?

Spøkelse

Forumet er livet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Venter fortsatt på planen min fra fertilitetsklinikken, men jeg vet at jeg skal ha kort protokoll med Menopur/Fyremadel.

I mellomtiden lurer jeg på om dere kan svare på et par ting :)

Hvor mange dager går det ca fra sprøytestart til egguttak? Vet at dette kan variere.

Og hva hvis egguttak havner i en helg, går det an å regulere med sprøyter til uka etter?
 
Jeg har brukt kombinasjonen Menopur/Fyremadel ved begge mine to runder, og har hatt uttak syklusdag 14 og 15. Har begynt med sprøyter dag 2 begge gangene (det er vel vanlig) og så har du én dag uten stimulering før uttaket. Så totalt 11 og 12 dager med sprøyter. Tror at det er ganske "vanlig" lengde, men har også hørt om de som responderer dårlig på stimulering og må gå lenger og kanskje øke dosen etter hvert i forløpet. Det finner du ut på ultralydkontroll. Jeg gikk på ganske høy dose fra start (300ie Menopur) pga lav eggreserve, og det var tydeligvis en god dosering for meg. Angående spørsmålet med helg tror jeg at de fleste klinikker legger uttaket til det som blir best av fredag eller mandag, og at det går helt fint. Det er vel mer kritisk med timing for innsett.
 
De første to forsøka brukte jeg GonalF i 12 dager begge gangene. Men større doser andre forsøket.
Siste fikk jeg enda større doser, men 10 dager.
 
Jeg gikk 12 dager med stimulering og hadde uttak dag 14. Justert opp doseringen ved hver kontroll pga ikke nok stimulering. Jeg skulle helst hatt egguttaket på en lørdag/søndag i følge legen på siste kontroll, men kunne ikke vente helt til mandag på grunn av at halvparten av eggposene var begynt å bli ganske store allerede tirsdag og ville falt av. Så legene avgjør om du kan vente eller bør ha uttaket før helg :)
Det er fordelen med private klinikker som gjør uttak på helg :facepalm:
 
Venter fortsatt på planen min fra fertilitetsklinikken, men jeg vet at jeg skal ha kort protokoll med Menopur/Fyremadel.

I mellomtiden lurer jeg på om dere kan svare på et par ting :)

Hvor mange dager går det ca fra sprøytestart til egguttak? Vet at dette kan variere.

Og hva hvis egguttak havner i en helg, går det an å regulere med sprøyter til uka etter?

Jeg gikk bare 9 dager med stimulering :) På dag 9 satt jeg ovitrelle (EL-sprøyta), og egguttak dag 11. Dette bestemmes utifra ultralyden, i mitt tilfelle hadde jeg nok modne egg og var klar til egguttak. Det skal gå én dag uten noe medisiner før egguttaket :)
 
Tusen takk for svar alle sammen :) Ser ut som at det vanligste er å starte med FSH på dag 2? Mener det står dag 3 på min ufullstendige plan.

litt kjipt hvis uttak egentlig havner i helg og de har ut egg før de er klare da. Kan man da risikere avbrutt forsøk??
 
Tusen takk for svar alle sammen :) Ser ut som at det vanligste er å starte med FSH på dag 2? Mener det står dag 3 på min ufullstendige plan.

litt kjipt hvis uttak egentlig havner i helg og de har ut egg før de er klare da. Kan man da risikere avbrutt forsøk??
Jeg tipper de ikke kjører uttak hvis de er bekymret for at ingen vil være bra nok. Legen sa til meg at om de andre ikke kommer etter, regnet han med hvertfall 4 gode egg ut! Fikk ut 9 egg av de 9 eggposene som jeg hadde, så gikk jo bedre enn forventet :happy:
 
Back
Topp