Hvor lenge varer en paracet?

Kengu

Forumet er livet
VIP
?
Kengubarnet fikk paracet i 3 tiden i natt, er virkningen av den ute nå eller varer den fortsatt?
Noen sier 3 t og noen 6 t så jeg ble ikke helt klok av å google.

Spørs jo på smertene/plagene da :) ved høy feber eller sterke smerter skal man vel ta ny etter 3 timer mens moderat smerte/feber er 6timer.

Halveringstiden er ca 2 til 3 timer men burde ikke ta oftere enn 4 ganger om dagen så altså hver 6.time.
Men om det er smerte eller feber og han kan bruke ibuprofen kan det kanskje være en ide og gi ibux nå så paracet neste gang, da overstiger man ikke anbefalt daglig dose på de

Halveringstiden er ca 2 til 3 timer men burde ikke ta oftere enn 4 ganger om dagen så altså hver 6.time.
Men om det er smerte eller feber og han kan bruke ibuprofen kan det kanskje være en ide og gi ibux nå så paracet neste gang, da overstiger man ikke anbefalt daglig dose på de
Spørs jo på smertene/plagene da :) ved høy feber eller sterke smerter skal man vel ta ny etter 3 timer mens moderat smerte/feber er 6timer.
Hvor ofte vi skal ta vet jeg ,,men de varer vel ikke så lenge så derav spm om hvor lenge de varee

Effekten synes jeg stort sett er over etter ca 4 timer ja. To timer før man kan ta ny. Erfaring fra feber på ungene og feber og smerte på meg selv.

Hvor ofte vi skal ta vet jeg ,,men de varer vel ikke så lenge så derav spm om hvor lenge de varee
Vel det er såpass individuelt.
Hos meg har paracet generelt minimal effekt og brukes aldri ved smerte, i graviditet mot feber og da er det veldig kortvarig feber.

Man vet heller ikke 100% hvorfor man får en smertestillende effekt av de som gjør det ekstra vanskelig for noen å si hvor lenge de har effekt.
Generelt sies det at de skal ha effekt i 6 timer men man vet aldri.
Det man vet er at de skal ha full effekt etter 30 min - 1 time.

Så med andre ord må du heller se ann når den som tar får smerte/feber igjen og heller passe på å ikke overstige anbefalt dagligdose

På mine barn, ca 4 timer.

Vel det er såpass individuelt.
Hos meg har paracet generelt minimal effekt og brukes aldri ved smerte, i graviditet mot feber og da er det veldig kortvarig feber.

Man vet heller ikke 100% hvorfor man får en smertestillende effekt av de som gjør det ekstra vanskelig for noen å si hvor lenge de har effekt.
Generelt sies det at de skal ha effekt i 6 timer men man vet aldri.
Det man vet er at de skal ha full effekt etter 30 min - 1 time.

Så med andre ord må du heller se ann når den som tar får smerte/feber igjen og heller passe på å ikke overstige anbefalt dagligdose
Tenkte ikke på smertene , var ikke defor jeg spurte.
Var mer for å se når effekten gikk ut i forhold til skole

4-5 timer er min erfaring også, i god tid før neste dose kan tas. Hvis man forventer å ha smerter en stund, så kan det være en ide å fordele døgndosen på 5-6 runder i stedet for 4.

På legevakten fikk vi beskjed om at det skulle gå 6 timer mellom hver stikkpille med paracet. Dersom feberen ikke gikk ned kunne vi gi Ibux innimellom. Fikk det rådet en natt da vesla våknet med rennende veske fra øre og feber som stod konstant på 39, paracet virket med andre ord ikke.

Her fungerer paracet heldigvis
Fått beskjed av spesialist på ønh før at det kan gis oftere ved ørebetennelse.

Back
Topp