Hvor lenge varer en lur/hvil?

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
I ene gravid-appen min var ukens tips til mor som følger:
«Det er lurt å prøve å legge inn en liten hvil hver dag. Jo avslappet du klarer å være under og mellom veene, desto bedre vil livmor arbeide - derfor er det lurt å begynne å øve deg på å slappe av allerede nå.»

Mitt spm er da:

Hvor lenge praktiserer dere denne svært utmattende treningsøkten, hvile / ta en lur? :p

Selv er jeg på et gjennomsnitt mellom 20-60 min om dagen nå :hilarious:

Per nå ingen ting.. drikker kaffe for å holde meg våken, om jeg sovner sover jeg gjerne alt før mange timer og ødelegger resten av dagen og natten :bag:

Jeg tør ikke sovne sånn ordentlig jeg, må ha på alarm. Hvis ikke kan jeg sikkert sove mange timer, noe som fører til at jeg blir skikkelig grumpy resten av dagen :hilarious:
Så smart er ikke jeg altså. Men så har jeg ingen barn (enda) å ta vare på:p
Jeg syns det er helt forferdelig hvis jeg har sovet 15-20 minutter også blir jeg vekket:bag: kan ta timesvis før jeg blir normal da.

I ene gravid-appen min var ukens tips til mor som følger:
«Det er lurt å prøve å legge inn en liten hvil hver dag. Jo avslappet du klarer å være under og mellom veene, desto bedre vil livmor arbeide - derfor er det lurt å begynne å øve deg på å slappe av allerede nå.»

Mitt spm er da:

Hvor lenge praktiserer dere denne svært utmattende treningsøkten, hvile / ta en lur? :p

Selv er jeg på et gjennomsnitt mellom 20-60 min om dagen nå :hilarious:
Sover 2-2,5 timer hver dag :D digg!!

Jeg syns det er helt forferdelig hvis jeg har sovet 15-20 minutter også blir jeg vekket:bag: kan ta timesvis før jeg blir normal da.
Den følelsen kjenner jeg godt :p I mitt tilfelle blir jeg et monster og tåler omtrent ikke at folk snakker til meg, så da må jeg holde meg til maks en time og heller være trøtt resten av dagen uansett. :hilarious:

Får ikke til å sove på dagtid(er fullt sykemeldt og går hjemme), men prøver å få til litt hviler her og der mens barna er på skole og i barnehage :) Men det blir sjeldent lenger enn 20 minutt, for jeg blir fort rastløs :p

Nå sover jeg ca 30 min på dagtid:) Våkner alltid av at jeg må tisse så da varer den ikke så lang:D Jeg legger meg rundt 21 og står opp mellom 6 å 6.30 pga storesøster:) Så jeg sover egentlig ganske mye men jeg må tisse nesten hver time om natta så da er det greit med en liten lur på dagtid:)

Ja det der har jeg aldri skjønt meg på! Folk som tar så korte dupper. Er jo bare smertefullt å våkne :hilarious:

Har egentlig ikke som vane å sove på dagen. Men hender seg at jeg tar en dupp hvis natten har vært urolig :p blir mellom 1-2 timer stort sett da :)

Er ikke hver dag jeg sover på dagtid men de dager jeg gjør det kan det gjerne bli 45-60 min :p helt enig i at det å kun sove 15-20 min bare gjør meg mer groggy og ubrukelig resten av dagen :bag:

Tar en lur en gang i blant, men da sovner jeg som regel av utmattelse på sofaen om ettermiddagen. Sover da mellom 1-2 timer dersom ingen vekker meg. Som regel har jeg da sovet dårlig på natten. Og med dårlig mener jeg under 6 timer eller veldig oppstykket søvn.

Etter jeg ble sykemld så tar jeg den ekstra blunden før jeg står opp om morgenen. Så i stedet for å stå opp kl. 08 står jeg nå opp kl. 10. Så lenge jeg ikke har noen planer den dagen. :P
Blir det blund på dagtid, noe som ikke skjer så ofte så blir den minst 45-60 min, om ikke lenger. Blir jeg vekt før det så tar det lang tid før jeg blir meg selv igjen :bag:

Back
Topp