Hvor lenge var dere sammen før dere ble samboere?

Hellzor

Glad i forumet
Når er det "sosialt akseptert" å flytte sammen? Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 7 mnd og vi vil flytte sammen. Jeg har lufta det for familie og venner og føler jeg møter bare motstand, alle har en mening om det og det føles forferdelig. Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

Han bodde vel hos meg fra dag 1 :p
Men vi kjøpte noe sammen etter 6 måneder. Nå har vi vært sammen i åtte år og har 2 barn sammen :)
Ikke hør på hva andre mener, gjør det som føler rett for dere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sammen i juni. Flytta sammen i oktober når leiligheten hans var ferdig bygd :) Dette var i 2005 da ;) Nå gift i snart 6 år og 2 barn.

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Vi var sammen i 4 år eller noe før vi flyttet sammen :) men skal sies at vi var 16 og 18 når vi ble sammen, så litt tidlig å flytte sammen da:) men kan anbefale å prøve å leie noe sammen først :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Var sammen 2mnd før vi flyttet sammen. Forlovet oss etter 1 år, giftet oss etter 3,5år, har nå vært gift i 9år (til sommeren) og har 3 barn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hos oss gikk det fort i svingene i hvertfall. :)Vi har vært sammen så og si hver dag siden første gang vi møttes. Dette er snart 9 år siden. :Heartred Vi byttet på å sove hos han og meg hver dag i ca. (oj, husker ikke helt hvor lenge), men 2 mnd. kanskje, før vi bestemte oss for å flytte sammen offisielt.. Ingen som sa noe til oss ihvertfall om at de synes det var for tidlig, men tror nok ikke vi hadde brydd oss. Vi visste at vi var "meant to be"! Klisje, I know, men vet man så vet man!
I dag er vi gift, venter vårt første barn og er lykkeligere enn noen gang. Kan ikke tenke meg å være sammen med noen annen enn han, og er ganske så sikker på at han føler det samme. ;)

Min mening er at man skal følge sitt eget hjerte og sin egen magefølelse. Det er deres liv, ingen andre som vet hvordan dere har det sammen. Jeg har aldri angret på mitt valg ihvertfall. :D

Last edited:
Når er det "sosialt akseptert" å flytte sammen? Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 7 mnd og vi vil flytte sammen. Jeg har lufta det for familie og venner og føler jeg møter bare motstand, alle har en mening om det og det føles forferdelig. Hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen?

Hvor gammel er du? føler gjerne det er mer akseptert å flytte raskere sammen når man er eldre?

Her flyttet han så og si inn etter noen dater, etter en mnd ordnet vi med lån og etter tre mnd kjøpte vi hus.

Etter to måneder :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tja.... Tror vi flytta sammen etter ca 5-6 mnd. Vært sammen i 13 år nå og har to barn. De kom riktignok sent da ;-)

Men jeg tror også det kan ha noe å si på alder for hva folk mener.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Han var vel her hos meg stort sett hele tiden fra vi offisielt ble et par (siden jeg hadde en liten gutt, var det liksom naturlig at det ble sånn), men tok vel ca 6 mnd før han fikk skapplass og sluttet å fly "hjem" for å vaske klær og hente greier hele tiden...

Vi var veldig mye i min leilighet fra dag en. Han har to barn fra et tidligere forhold som han hadde annenhver helg, og det tok ikke mer enn et par måneder fra vi ble kjærester til også ungene overnattet i min leilighet de helgene det var pappahelg. Etter ca 6 mnd sa vi opp leilighetene våre og fant oss en sammen. Nå har vi vært i lag i snart 10 år, kjøpt og pusset opp hus og har to felles barn i tillegg til bonusbarna.

Hvis familie og venner protesterer på at du og kjæresten vil flytte sammen antar jeg at det enten har med alderen deres å gjøre eller at de ikke mener at kjæresten din er noe for deg.

Ca 10 mnd. Giftet oss etter 1,5 år sammen,og har vært sammen i straks 5 år :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Det er så individuelt når man flytter sammen og når man bør flytte sammen er noe kun hver og en kjenner er rett.

Eksempel da jeg møtte mannen min ble vi bestevenner. Vi var sammen så mye at det ble naturlig at han begynte å overnatte mer og mer hos meg. Etter et halvt år hvor han kun sov to netter i uka i sin leilighet foreslo jeg at han bare kunne få nøkkel til min leilighet og flytte inn hvis han ønsket det.
3 måneder senere bodde vi offisielt på samme adresse og er i dag lykkelig gift :)

2 mnd :-P
Haha:-P Men hadde vært bekjente/venner i 7 år da:-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg flyttet inn i kollektivet han bodde i etter ca. 8-9 måneder. Møtte han mens vi begge gikk på høgskolen. Han ville nok at jeg skulle flytte inn før, men jeg holdt igjen. Jeg var redd for å drepe den første forelskelsen, pluss at jeg har vært i flere andre forhold hvor ting ikke har vært så bra. Var redd for å ødelegge igjen.
Tok nesten 2 år før vi flyttet inn i en leilighet sammen bare vi to, men det handlet mye om at det var veldig billig å bo i kollektiv.

2,5 år. Grunnen til det var at jeg ikke ville flytte inn i leiligheten som han leide (av flere grunner, men jeg var jo der mye), og vi brukte 1 års tid på å finne et hus vi ville kjøpe. (Ja, vi bodde ikke offisielt sammen før vi kjøpte hus)

Nå har vi vært sammen i 8,5 år og har barn nr. 2 på vei :)

Back
Topp