Hvor lenge var dere kvalm?

C-40429836

Første møte med forumet
Hei. :) Jeg er konstant kvalm, kaster ikke opp hver dag men kronisk uggen å kvalm. Får ikke i meg noe særlig mat og drikke. Er i uke 10 nå. Hvor lenge var dere kvalm?

Nr 1: fra uke 6 til uke 16 (gutt)
Nr 2: fra uke 6 til uke 18 (gutt)
Nr 3: fra uke 8 til uke 13 (jente)

1. Ingen kvalme.
2. Tvillinger - veldig kvalm til uke 13, gav seg gradvis frem til uke 17

Var kvalm frem til uke 16. Kasta sjeldent opp, men konstant kvalm. Etter uke 16 forsvant det helt plutselig fra en dag til en annen.

I tredje og siste svangerskapet mitt var jeg kvalm hele svangerskapet. Kvalmen ble verre etter uke 12. Jeg kastet opp opp senest under pressriene..
Men i de to andre svangerskapene gav den verste kvalmen seg ca uke 14.

Jeg er gravid med min første og er i uke 21. Jeg kastet opp daglig fra uke 6 og til uke 20. Har imidlertid ikke vært så veldig kvalm, men hatt 1-2 ganger med akutt/plutselig oppkast om morgenen. Og så snart jeg hadde kastet opp, så gikk også kvalmen over.

Kvalmen ble verre etter uke 12. Jeg kastet opp opp senest under pressriene..
Dette har jeg lest at er ganske vanlig. Noen flergangsfødene vet at pressriene kommer om de plutselig kaster opp. Jeg kaster også opp i forbindelse med pressriene. Litt urelatert, men tenkte bare nevne det :)

Fra uke 5 til 12+5. Fra uke 9 ca. var jeg ikke veldig kvalm hver dag da, gikk gradvis over :)

Fra uke 3, hadde én fridag i uke 10, og nå de tre siste dagene av uke 15 fikk jeg 3 dager på rad uten kvalme! 16+0 i dag og kvalm igjen, men håper virkelig det går over nå. Det har blitt bedre og bedre da, har ikke spydd så mange ganger, men er jo fortsatt ikke gøy likevel..

Back
Topp