Hvor lenge spiser dere folsyre?

Nell@

Forelsket i forumet
Som spm over, hvor lenge spiser dere folsyre?
spiste dere før dere ble gravide?

slutter man ved uke 12 eller 16?

Spiste før jeg ble gravid ja, men pga det var i kosttilskuddet jeg tok fra før, sluttet å ta folat når jeg var 12 uker

<3 venter en vinterbebi <3

Ok, har det noen effekt etter uke 12?

Jeg begynte spise det når jeg fant ut jeg var gravid 5 uker ca..

Hm nei skal ikke si 100% sikkert, men har hørt at etter uke 10 har det ikke noe å si egentlig .. Er vel da det nevralrøre lukker seg

<3 venter en vinterbebi <3

Jeg har glemt dem en del ganger nå, men tok dem hverdag frem til uke 10
:-) men nå tar jeg ikke mer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tar enda. Er nå i uke 14. Fikk beskjed av jordmor at det var lurt for egen del ettersom jeg er så kvalm og kaster opp... Men de fleste slutter vel rundt 12 uker/3 mnd :)

Jeg tar den gravid vitamin boksen der er alt inkludert folsyre. Min jordmor sa at dette bare er bra.:) er i uke 14

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Sniker fra sein desember :) snakka med jordmor i går om dette, ein kan ta det heile svangerskapet men viktigast dei 3 første mnd :) eg kjem nok til å ta det heile svangerskapet.

Desemberbaby <3

Tok ut uke 12:)

❤️️Termin 4.januar❤️

Jeg begynte noen mnd før graviditeten. Legen sa jeg bare kunne fortsette til jeg skal tilbake for sjekk. Da er jeg i uke 14.

Jeg tok til søndag. Leste da at det er tom uke 12 man skal ta der.

1. Mann skal bli storebror

Jeg tar enda. Er nå i uke 14. Fikk beskjed av jordmor at det var lurt for egen del ettersom jeg er så kvalm og kaster opp... Men de fleste slutter vel rundt 12 uker/3 mnd :)
Har det noe å si for kvalmen? Jeg tar ferdig brettet som jeg holder på med nå, så blir ferdig sånn ca på slutten av uke 12.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Har det noe å si for kvalmen? Jeg tar ferdig brettet som jeg holder på med nå, så blir ferdig sånn ca på slutten av uke 12.

❤️❤️

Har desverre ingenting å si for kvalmen, men fikk beskjed om at det var lurt ettersom jeg ikke får i meg alt jeg burde pga kvalme og oppkast. Var derfor lurt å ta noe tilskudd ved siden av... :)

Rakk aldri å spise det før jeg ble gravid... Har prøvd å være flink å ta det frem til uke 12, men ble så kvalm av dem en periode så har nok ikke vært så flink som jeg burde.

Ok. Jeg har vært heldig som slapp unna kvalmen... Jeg ble gravid veldig fort men begynte å ta folat så snart mistanken meldte seg.

❤️❤️

Er det noen av dere som går på/har tenkt til å begynne på den gravidpakka fra 2. trimester?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Anbefales fra før graviditeten og til uke 12 så jeg hører på anbefalingene :-)

Back
Topp