Hvor lenge sover de små?

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Hvor lenge sover babyene deres om gangen? Synes gutten vår sover så lenge om gangen. Han er veldig glupsk når han spiser, så ble anbefalt å vekke han hver 3.time for å unngå at han får i seg så mye luft og overskuddsmelk. Synes dette går bedre nå, og usikker på behovet for å vekke ham. Han sover gjerne minst en lang dupp i løpet av dagen, da gjerne opp mot 4-5timer. På natten er det gjerne 3 timer om gangen. Må legge til at når han er våken er han jo også våken en stund, gjerne 2-3timer hvor det spises og bæsjes om hverandre :) Han er 8 dager gammel.

Frøkna mi er 5 dager og er også en sovebaby på dagtid. Jeg vekker henne mellom 2-3 timer på dagen for å amme. Hun er veldig mye våken på natta og har den lengste søvnen fra ca 06 til 10. (samme rytme som i magen)

Frøkna mi er 5 dager og er også en sovebaby på dagtid. Jeg vekker henne mellom 2-3 timer på dagen for å amme. Hun er veldig mye våken på natta og har den lengste søvnen fra ca 06 til 10. (samme rytme som i magen)

Kjenner igjen rytmen fra magen her også :) Han sover ganske greit om natta, men er gjerne våken litt lenge om gangen (opp til 2-3timer). Håper han etterhvert roer seg raskere etter amming på natt. Vet ikke om det er noe poeng i å vekke han oftere på dag for at han skal sove mer på natt.

Spiser hun dårlig, slik at det er derfor du vekker henne på dagtid? Gutten vår spiser mye, og hadde allerede 5 dager etter fødsel lagt på seg 250gram fra fødselsvekt. Ikke redd for at han ikke får i seg nok ihvertfall, lille matvraket vårt <3

Samme med jenta mi! Hun sov veldig mye de første 4 dagene, pga gulsott. Nå er hun mye mer våken på dagen, noe som er veldig bra! Spiser hver 2-3 time. På natta sover hun best.. 4-5 timer i strekk :)

Samme med jenta mi! Hun sov veldig mye de første 4 dagene, pga gulsott. Nå er hun mye mer våken på dagen, noe som er veldig bra! Spiser hver 2-3 time. På natta sover hun best.. 4-5 timer i strekk :)

Merker også at han er mer våken nå. Tidligere var det kun å henge i puppen som gjaldt, før han omsider sovnet. Nå kan ligge våken å bare se rundt seg i korte perioder :) Hjelper litt med smokken da ;)

Høres deilig ut at han sover så lenge i strekk på natten :)

Spiser hun dårlig, slik at det er derfor du vekker henne på dagtid? Gutten vår spiser mye, og hadde allerede 5 dager etter fødsel lagt på seg 250gram fra fødselsvekt. Ikke redd for at han ikke får i seg nok ihvertfall, lille matvraket vårt <3
De første dagene spiste hun i ca 40-50 min hver gang (25 på hvert bryst). Nå spiser hun ca 30 min på ett før hun sovner igjen. Det er jo naturlig tenker jeg.. siden nå er det jo mer melk. Men det sies at vi med proteser må amme oftere for å holde produksjonen i gang. Ikke veit jeg.. skal bli godt å begynne å veie henne. Da kan vi prøve oss fram litt.

De første dagene spiste hun i ca 40-50 min hver gang (25 på hvert bryst). Nå spiser hun ca 30 min på ett før hun sovner igjen. Det er jo naturlig tenker jeg.. siden nå er det jo mer melk. Men det sies at vi med proteser må amme oftere for å holde produksjonen i gang. Ikke veit jeg.. skal bli godt å begynne å veie henne. Da kan vi prøve oss fram litt.

Bruker kortere tid på måltidene her også nå, og har gått over til i hovedsak en pupp. Dette med unntak på kveldene...da blir han aldri ferdig, og jeg må avslutte for at ikke alt skal komme opp igjen. Fint å få veid de ja. Etter at jeg så hvor mye han gikk opp har jeg kunnet stoppe han litt mer under måltidene, for jeg vet jo at han får i seg nok melk.

Min har veldig ujevn rytme. Kan sove fra 20 minutter til 4,5 timer, og alt i mellom. Hun er over to uker nå, men likevel er hun omtrent ikke våken. Så lenge hun ligger i sengen ved siden av meg om natten er hun ikke våken i det hele tatt, bare spiser i halvsøvne innimellom. Akkurat det er veldig praktisk da. :) På dagtid kan hun være våken 10-20 minutter 2-3 ganger i løpet av dagen, ellers vil hun bare ha melk og sove videre. Storesøsknene har begynt å klage litt på at hun ikke er mer våken...

I løpet av natten er vi kun oppe en gang pga amming og bleieskift (opptil 4 bleieskift) men jeg legger meg som regel ca 1 time etter at vi våknet..

På dagtid sover han gjerne 2-3 timer om gangen. Også er han bla mye våken på kveldstid :) også blir han en del vekket av storesøster.. Bah..

Back
Topp