Hvor lenge sover babyene deres i strekk?

Juligull16

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Baby er 5 uker i dag.

Jeg skal sikkert ikke klage, men jeg vil så gjerne at baby skal sover lenger enn 2,5-3t på natta. Han har aldri sover lenger enn max 3,5t i strekk.

Blir så veldig korte strekk med søvn.

Noen tips til å få til litt lengre soveperioder på natta? ;)
 
Vesla er fire uker i dag og sover fra 4 til 5,5 timer i strekk om natta:) 3 til 4 timer i strekk om dagen:) har desverre ingen tips!
 
Gir mer mat på kvelden? Her sove lillemor alt fra 4-6t om natta og 3-4t på dagen. I natt sov hun faktisk 7t.
 
Jeg tror ikke du kan gjøre så mye, men de fleste sover vel litt lengre strekk om natta etterhvert:) min sover litt lenger om natta, alt fra 3-6 (!)timer. Og gjerne opp i 4 timer på dagen og:p virker som han spiser godt og er fornøyd når han er våken så akkurat nå nyter jeg sovebaby:)
 
Min er også fem uker i dag, og her har hun i det siste hatt første natteøkt på fire-fem timer før hun begynner å grynte om mat. Etter det blir det rundt tre-fire timer mellom nattens matøkter. Håper det går i retning enda lengre søvnøkter, men er veldig glad for utviklingen hittil. I starten vekket jeg henne/tvang henne til å spise hver tredje time døgnet rundt (etter oppfordring fra barselavdelingen), men nå lar jeg henne styre sin egen matrytme og føler det fungerer bra. Da blir det kanskje litt hyppigere matøkter på kvelden, men mistenker at det er fordi hun lader opp til natta. :)
 
Rekorden her er 2 timer.
Stort sett 15 min-30 min før han må tas opp å rapes og deretter roes. Dette må gjøres uansett hvor mye jeg raper han etter måltid:-/
Spiser ca 2-3 hver time, aldri lengre mellom.

Drømmer om sammenhengende søvn!
Prøver å fokuser på at han allerede er 8 uker og tiden har flydd, ta 8 uker til, så MÅ jo ting være bedre:)
 
Vi er bortskjemte og har ei frøken som har sovet 6-8 timer hver natt siden hun var 10 dager. 5 uker i går :)
 
Min er 7 uker men etter at han begynte og spise mer før han seg sover han 5-6 timer i strekk på natta.
 
Lille er 4 uker, og har i 1 uke sovet mellom 5-7 timer om natten. Men han vil ha mer mat på kvelden enn dagen, så det hjelper nok på. Også er han våken i 2-3 timer før han legger seg:)
 
Rekorden her er 2 timer.
Stort sett 15 min-30 min før han må tas opp å rapes og deretter roes. Dette må gjøres uansett hvor mye jeg raper han etter måltid:-/
Spiser ca 2-3 hver time, aldri lengre mellom.

Drømmer om sammenhengende søvn!
Prøver å fokuser på at han allerede er 8 uker og tiden har flydd, ta 8 uker til, så MÅ jo ting være bedre:)
Da skal ikke jeg klage :p

Krysser fingrene for at babyene våre plutselig tar en powernap på 5 timer eller lignende ;)
 
Da skal ikke jeg klage :p

Krysser fingrene for at babyene våre plutselig tar en powernap på 5 timer eller lignende ;)

Jupps, får satse på det!
Alt i alt er det heldigvis bare en veldig kort periode i et langt liv:)
Jeg prøver å slenge meg ned når han sovner på dagtid, men er ikke så flink til det!

Jeg vurderer å gi morsmelkerstatning på kvelden i håp om at han kanskje sover bittelitt lenger siden den metter mer og han muligens får i seg mindre luft med å drikke på flaske...

Gir det noen uker til før jeg prøver!
 
Sover ikke noe på dagen, sover som regel fra 22-02, så våkner hver 1.5-2t frem til 5 eller 7 så lys våken igjen.

Skal tydeligvis ikke sove bort livet!
 
Sover ikke noe på dagen, sover som regel fra 22-02, så våkner hver 1.5-2t frem til 5 eller 7 så lys våken igjen.

Skal tydeligvis ikke sove bort livet!

Slik er det her også !! "Godt" å se at det ikke bare er min baby som er våken nesten hele dagen og sover lite på natta også ! Puhh...
 
Slik er det her også !! "Godt" å se at det ikke bare er min baby som er våken nesten hele dagen og sover lite på natta også ! Puhh...
Her er også lille våken store deler av dagen! Kan sove mellom 10-30 min etter hun har fått mat, ellers er hun lys våken. Når hun sover må hun sove på armen, gjerne inntil brystet.

Heldigvis sover hun på natta. Sovner i 21-22 tida, sover i 3 timer, mat og så sover hun mellom 4-6 timer. Så skal hun ha mat igjen, så sover hun gjerne i 2-3 timer, også lys våken resten av dagen. Heldigvis blid når hun er våken, så lenge hun får oppmerksomhet :)
 
Skal ha mat hver 2-3 time hele døgnet her....Ettersom hun sovner etter alle måltider( som regel ) løser jeg lite nattesøvn med å ikke stå opp for dagen før tidligst 09/10 på morgenen. Av og til står vi ikke opp for 11-12..
 
Har vært noen netter med 4-5 timer sammenhengende, men stort sett 3timer, av og til kortere. Og siden han ikke sovner før i 22-24tiden og storebroren våkner rundt 7, så blir det kun to soveperioder på meg på natten. Da storebror var på ferie fikk jeg jo sove enda en soveperiode og sto ikke opp før i 10tiden, merker jeg er mye mer groggy nå, jeg trenger 8timer!!!!

Ingen gode tips til lengre soveperioder. Lar han spise så mye han vil og prøver å få han til å ta begge bryst på natten men ikke alltid der hjelper.
 
Vi er bortskjemte og har ei frøken som har sovet 6-8 timer hver natt siden hun var 10 dager. 5 uker i går :)

Vi og! Kjempeluksus:) og godt å høre at det er flere, for vi får stadig kommentarer om at baby får aaaaltfor lite mat og at vi må vekke for mating. Men nå legger hun på seg greit, og jeg nekter å ha klokka på for å vekke henne midt på natta.
 
Back
Topp