Hvor lenge skal man amme?

Eflisabeth

Betatt av forumet
hvor lenge skal/bør man amme?
jeg kjenner vet om ei som ammer sønnen sin enda...
og han er nesten 3 år, er ikke det litt lenge å amme???
jeg tenker på barnet også.. det må kan jo ikke være så kjekt å komme i barnehagen å bli mobbet pga at han drikker pupp når du er 3 år.
det er bare det jeg tenker, hva syns dere?
 
helt enig. rundt året høres bra ut.
[;)]
takk for dere svarer[:D][;)][:)]
 
Jeg ammet til han var 1,5år
Da ville han bare ikke ha pupp mere.
Tror det er veldi individuelt.
 
Det anbefales jo å amme til 3-4 års alderen, så hvorfor ikke!
 
Når det gjelder amming... Hvis foreldre går rundt med ann sånn holdning at barnet blir mobbet så arver barnet fordommene til foreldrene! Kanskje er det barna til de som tenker disse tankene som mobber??? 
 
jeg mener det er litt lenge å amme til 3 - 4 års alderen.
en ting at det er anbefalt... men 3 fire års alderen då er barnet veldig stort...
hadde syns at det var litt rart at søskna mine på 3 1/2 år skulle amme nå...
det er jo ganske store...
 
En skal amme så lenge en selv syns at det er ok. Jeg ammet alle tre til de var 1 år gamle og fullammet til de var 6 mnd. Det var naturlig for meg å slutte da jeg sluttet for jentene var ikke så interessert lenger, ble mye tull og biting for å erte mamman sin
 
eg ammer enda jeg. Men jeg har store planer om å slutte snart rett og slett fordi jeg syntes det er så slitsomt og fordi hun krver så mye når hun er så stor. Å da forsvinner alt av energi jeg har. Men jeg skal snakke med helsesøstra å få råd fra henne om ammeslutt når jeg skal på 15mnd-kontrol med lisj frøken
 
jeg amma guttungen til han var 1 år pga mye allergi i familien... Hadde det ikke vært for det ville jeg ha slutta tidligere...
 
Jeg hadde sett for meg at det var ok å amme til rundt 1-års alder,men begge de første to her slutta selv ved 6-7mnd'ers alder... Og da har det jo ikke vært nødvendig å presse det lenger.
I mine øyne er et barn "for stort" til å ammes når det selv kommer og "bretter" ut puppen...[8|] 
Men hver enkelt får gjøre som de vil!
Det drøyeste tilfellet jeg hat fått høre er en unge som ble ammet til rundt 6 års alder. Det er litt drøyt lenge!
WHO anbefaler til 2 år,men jeg hadde nok neppe greid å amme mellomste her- han er for stor...
 
Hvor har du hørt at det anbefales å amme til 3-4 årsalderen? Jeg har blitt fortalt det stikk motsatte! At man holder tilbake utviklingen eller noe sånt...Husker ikke helt hvordan det var...Trur det fleste slutter rundt 1 årsalderen? eller tar jeg feil?
 
jeg syntes det rett og slett er vemmelig å høre om folk som ammer til ungene er både 2 og 3 år og oppover..
amme skal man gjøre når man har en baby..ikke når ungen går i barnehgaen og er tre år..
jeg har ammet mine unger til de var et år ca(litt under) og da syntes jeg det var deilig å kunne få tilbake kroppen min til meg selv..er jo lissom meninga at ungene skal begynne å spise vanlig mat da så da når barnet er rundt et år er det vanlig melk på flaske her..hvis ikke tenna begynner å komme i veien tidligere da..
 .og hvis det er så forbanna viktig for de barna at de skal ha den kosen bør de jo heller på en flaske melk istedenfor...er nesten overlykkelig jeg mistet melken min så tidlig jeg da! med første man når jeg leser dette...!!herregud.....
 
når barnet er 3 år gammelt skal det da kun leve av ordentlig mat og drikke..ikke pupp...æsj altså!!!!
 
Jeg slutta for en mnd siden, var ikke nok og han ble bare irritert. Syns det er litt veld lenge å amme til barna er 3-4 år!!!!! 
 
Jeg har ikke nok melk til å bare gi pupp, så hun får erstatning i tillegg. Men det jeg har det får hun...
 
slutt før de blir så gammel at de husker det, det er jo ikke noe nødvendighet etter 1årsalder i d heletatt
 
enda et fornuftig menneske....:)
 
http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=168#avvenning
 
http://www.libero.no/Pages/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6263
 
sitat fra linken over:
Det anbefales å amme så lenge som mulig.  Men det er viktig å huske på at ammingen er best så lenge det passer både barnet og mor.
 
http://www.unicef.no/default.asp?id=497
 
der er det litt av hvert!
 
Jeg for min del slutta litt før sønnen min ble et år, for da ville han ikke ha mere morsmelk! Veldig greit igrunn... Men jeg syns alle skal respekteres for det de velger!![;)]
 
Back
Topp