Hvor lenge skal dere være hjemme med barnet? Har dere tenkt på ulønnet permisjon?

Vi velger 100% lønn. Men så tar jeg 10 uker ulønnet perm +4 uker ferie før han starter sin pappaperm.

Litt usikker enda.... men trur det bli 100% lønn... vi bli uansett å ta en god del mnd ulønna perm... æ syns baby e for liten t bhg ved ett års alder. Så her bli d bhg m 17mnd alder som med storesøster ;-) trur ikkje bhg plass bli så stort problem. Har egentlig ikkje spurt.. så må vel d.. mdn jobbe i bhg å vest bAby ikkje fåf plass så får dem ikkje mæ tilbake i jobb!! Så sånn e d :-)

Nån som vet om de nyd nav skjemaer e kommet?? Kunne ikkje finne nokka sist æ sjekket. .

Her blir det 100% lønn, ingen ulønna perm. Med min ferie + mannens ferie blir det over ett år uansett :) Tror jeg får bhg-plass selv om jeg føder etter fristen. Lillemann fikk plass selv om han var født i desember (betalte for ubrukt plass noen mnd), og nå har vi søskenprioritet :) Satser på at den lille nye begynner i bhg rett over fyllte ett år.

Om vi ikke får bhg-plass må vi tenke annerledes.... orker ikke tenke på det før problemet oppstår ;)

...

Vi velger 100% lønn. Men så tar jeg 10 uker ulønnet perm +4 uker ferie før han starter sin pappaperm.

Jeg tror det blir noe sånt for oss også :)
Jeg satser på en gradvis tilvenning i barnehagen den siste måneden pappan er i perm, da er jenta vår 13 måneder. Tror nok det går fint jeg :) Jeg kjenner jo de som skal ta vare på henne og vet at de vil gi henne den tryggheten hun trenger :)

Vi har kun krav på 1gangs stønaden og jeg blir hjemme til lillebror blir 2 år... Først bhg plass, så søker jeg jobber :) jeg finnes ikke kresen på hva jeg jobber med, så blir lett å få seg jobb :)

Håper å være hjemme ca 1,5år.... Men vi skal bygge hus, så får se hva vi klarer økonomisk :-P

Huff, klare nesten ikkje tenke på det :P Forstår ikkje heilt heile systeme så trur eg må ha meg ein tur på nav og få alt forklart skikkelig :P Einaste eg veit er at eg skal ha 100%, og då blir det vell 49 veker, og pappaen vil ta ut 1 dag i uka.. Men så har eg 3 ferie veke til overs frå i år (tippa eg) og så har jo eg 5 veke til neste år, og vil ha dei veken når permisjonen er over.. Men som sakt, veit ikkje heeeilt kordan detta fungera så må finne de ut først :P

Skal vi se...

80% lønn + ferie + 2 mnd ulønna perm blir løsningen her. Da må lille begynne i barnehage januar 2015. :)

100% lønn og forlenger med litt av min ferie, 14 dager på denne siden av året og 10 dager på neste side. Så jeg får 35 uker + 24 dager ferie og pappan 14 uker. :) Sendte inn søknad for meg i dag.

Her blir det 100% lønn :-) I tillegg får jeg fedrekvoten, siden min samboer er ufør. Han har ikke krav på noe.

Back
Topp