Hvor lenge satt barnet bakovervendt?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Og hvilken bilstol hadde dere? :)

Vi har ingen som helst slags planer om å snu mini på 2,5 på veldig lenge. Han sitter med beina bøyd allerede, men har aldri klaga, så tenker å fortsette sånn til det rett og slett ikke går lenger.
 
Storebror på snart 4.5, som er 1.20 lang sitter fortsatt bakovervendt. Han kommer til å sitte slik så lenge det fysisk sett er mulig, forhåpentligvis til han er 5 (vokser som et uvær den gutten) :) Lillebror på 2.5 sitter også selvfølgelig bakovervendt, og kommer til å gjøre det lenge enda.

Så lenge det ikke er noen medisinsk grunn (og da mener jeg ikke oppkast) til å ikke sitte bakovervendt, så er det ingen unnskyldning for å snu tidlig. Og den meningen står jeg for. :)
 
De gikk over i maxway ettersom de ble større.

Eldstemann var nesten seks.
Mellomste var ca 5,5
Yngste er bare straks tre så hun blir sittende der en stund til. Snur henne vel til skolestart, kanskje? (da er hun altså ca 5,5)
 
Han satt bakover til han var 4 i besafe izi pluss. Han ble snudd pga mye problematikk med voksesmerter og uregelmessig vekst. Dette gjør at han har mye vondt i beina og også får betennelser i ledd og sener, noe som gjør det grusomt å bøye beina hans.
 
Har begge bakover fortsatt. Eldste er 5,5 år og sitter i Axkid minikid og Britax maxway. Monterer bilstolen litt ut fra seteryggen så blir det god plass til beina. Hun kan sitte godt der i flere år til.
 
Eldste satt bakover i multitech til han var 4.
Mellomste satt i izi plus, også til 4.
 
Eldste er snart 3,5 og sitter bakover i Besafe izi kid x1 og axkid minikid. De bytter på setene, siden begge sitter fint i begge :) blir slik så lenge som mulig
 
Vi har besafe modular og britax two way, guttungen på 2,5 år sitter bakover i begge. Har god plass i begge to, særlig i two way. Vurderer å kjøpe en britax Max way plus eller noe til blivende storebror siden han er så glad i two wayen, for two wayen er egentlig bare reisestol, og hadde vært litt mer praktisk å hatt et sete som ikke måå lenes på stolen foran slik two way må sånn i hverdagen! Men skal få prøvd i bilen og sjekka litt hva som står best :)
 
Eldste var nesten 4 år, da måtte broren ha sete.
Han sitter fortsatt bakover, 2.5 år.
 
Frøkna som blir 3 i april sitter bakover. Vi byttet sete til henne så minsten overtok det hun har brukt. Så hun har gått over til axkid wolmax og minsten på 1år sitter i besafe x3 combi (eller hva det heter) :)
 
Så godt å høre :) Vi må sikkert bytte stol etterhvert, da det begynner å bli trangt allerede, men ikke før han begynner å klage :) Reagerer litt på at mange på hans alder allerede er snudd, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det, for tenk om noe skjer!
 
Snart 4.5 og har i hvertfall 15 cm igjen i bakivervendt så håper på et par år til før må snues pga utstyret.

Har maxway ig minikid. Blir å kjøpe century før jeg snur.
 
Så godt å høre :) Vi må sikkert bytte stol etterhvert, da det begynner å bli trangt allerede, men ikke før han begynner å klage :) Reagerer litt på at mange på hans alder allerede er snudd, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det, for tenk om noe skjer!

Jeg tør ikke snu han på 3,5, er så redd for at noe skal skje. Han er omtrent 18 kg nå, så han må ut av isofixsetet, men blir bakovervendt på neste sete og. Ser at de fleste på hans alder i barnehagen er snudd, bare han og de som har S-Max som sitter bakover.
 
Litt over 3 år. Brukte str 5-6 år i klær.
Hadde en eller annen Britax, husker ikke helt.
 
Første satt i besafe izi combi x3 fram til rett før fylte fire. Andremann sitter i et Britax Römer, mener jeg. Har ikke helt koll på setenavn. :p Skal bytte nå etter jul, tenkte jeg. Blir fire i mars.
 
Til han er vokst ut av minikid, med mindre det kommer et større sete på markedet før han er for stor :)
Snart 1,5 år men er en stor gutt, så regner med han sitter i minikid til 4-5 år
 
Fire år og fortsatt bakovervendt, sitter rett vei med besteforeldre med deres bilstol
 
Hadde britax multitec til begge, satt bakover til de var 4,5 år. Da var det faktisk ikke plass til dem og vi måtte bare se oss fornøyd med å ha fått sitte så lenge :)
 
Back
Topp