Hvor lenge prøve smokk?

EngaEngel

Andre møte med forumet
Har en liten jente på 7 uker som vi har forsøkt å gi smokk (Philips sine, mam sine, Lindex sine osv...) siden hun var 2-3 uker gammel. I starten kunne hun ta smokken i flere minutter, men de siste 2 ukene har hun nektet helt. Vi har vel prøvd 1-2 ganger hver dag, med noen unntak. Hun har en del sugebehov og sutter mye på hendene sine (alle fingrene bortsett fra tommel), så er stort sett da vi har prøvd å bytte ut fingrene med smokk. Hun dytter den bare ut. Burde vi bare gi opp smokk, eller er dette noe som trengs å trene mer på? Er det eventuelt noen andre typer smokker der ute som kan være verdt å teste ut?
 
Vi ga opp smokk rundt ca samme tid. Datteren min brukte den så vidt noen dager, men det ble bare til at hun røsket de ut.
Hun har de tilgjengelig og kan bruke de hvis hun vil, men det blir bare litt til lek. Datteren min er 17 mnd nå da. Endte ikke opp med å bruke tommelen/andre fingre heller, som jeg hadde trodd.
 
Min var 2 mnd da han tok smukk. Var tilslutt philips avent sine som ble akseptert
 
Å sutte på fingrene er stort sett vel så mye det med at de oppdager hendene sine og utforsker med munnen. Ingen av mine har brukt smokk, og ingen har blitt tommelsugere fordet, selv om de i samme alder sugde mye på hendene og fingrene og etterhvert leker :)
 
Har en liten jente på 7 uker som vi har forsøkt å gi smokk (Philips sine, mam sine, Lindex sine osv...) siden hun var 2-3 uker gammel. I starten kunne hun ta smokken i flere minutter, men de siste 2 ukene har hun nektet helt. Vi har vel prøvd 1-2 ganger hver dag, med noen unntak. Hun har en del sugebehov og sutter mye på hendene sine (alle fingrene bortsett fra tommel), så er stort sett da vi har prøvd å bytte ut fingrene med smokk. Hun dytter den bare ut. Burde vi bare gi opp smokk, eller er dette noe som trengs å trene mer på? Er det eventuelt noen andre typer smokker der ute som kan være verdt å teste ut?
Vi har ei på 15 måneder som heller aldri var noe smokkete, der ble puppen i mange måneder. Vi har alltid hatt dem tilgjengelig likevel.

Etterhvert likte hun å sove på dagen med en og når vi var ute på trilletur og slik er det fortsatt:)
 
Nr 1 nektet smokk fra dag en, gav opp etter 4 uker. Nr 2 brukte smokk frem til 8 uker da ville hun heller ha koseklut. Nr 3 vært veldig glad i smokken fra dag en. Så min erfaring er at de enten liker smokk eller ikke.
 
Min lille ville ikke ha smokk før etter hun ble 2mnd. Da var det plutselig fint. Det er da kun NUK sine hun ville ha.
De andre typene kilte på tungen, så hun fikk brekkningsreflekser. Så kanskje prøve de som er buet oppover :)
 
Prøvde gjentagende ganger frem til gutten min var 6 mnd. Ville rådet deg til å gi opp. Søsteren tok smokk med engang og var helt avhengig av smokk
 
Med nr 3 er det kun nuk som gjelder. Jeg ga meg ikke med noen av dem. Nr 1 ville kun ha avent så var ganske lettvint. Nr 2 ville kun ha suavinéx. Nr 2 var også veldig glad i de smokken som ser ut som bamser fra apoteket. Nr 3 likte ikke de, de fantes ikke med nr 1. Normal har en del smokker med rund tut.
 
Vi hadde det sånn vi å. Hun ble tilslutt helt rød å fingrene da de konstant var i munnen.
Her begynte jeg å tilby hun smokk når vi kjørte bil, da tok hun den tilslutt. Så begynte jeg å gjøre det samme når vi skulle trille, da ble den akseptert det også. Etterhvert ville hun ha den når vi er inne også. Men hun er ikke så veldig avhengig av den, å ikke finner hun trøst i den heller. Men hun koser seg med den når hun leker seg eller koser. Også må hun ha den når hun skal sove da.
 
Back
Topp