Hvor lenge prøvde dere?

Ble gravid i pp4, men mistet. Ble nå gravid igjen i pp8[emoji3] Nå håper jeg spiren sitter[emoji122][emoji846]

Flere år inkl. ett år med prøverør med første som nå er 16 mndr., denne kom som en overraskelse og er sånn sett ikke planlagt! [emoji6]

Første jenta mi er også peøverørsbarn! To år brukte vi på henne. Nå har jeg blitt gravid to ganger i løpet av 6 mnd [emoji33] skikkelig rart!

Første gang tok det 1,5 år og 3 SA. Denne gangen kastet jeg pillene i slutten av oktober , så fikk jeg positiv test i desember :)

Første jenta mi er også peøverørsbarn! To år brukte vi på henne. Nå har jeg blitt gravid to ganger i løpet av 6 mnd [emoji33] skikkelig rart!

Det er merkelig hvordan kroppen fungerer! Mange sier til meg nå at «Ja du slappet vel av nå, så derfor satt den!» men jeg tror det heller er sånn at nå vet kroppen hvordan det er å være gravid så den kjenner igjen hormoner osv uten å støte det vekk! Legene tror jeg har pcos, så det henger jo ikke akkurat på greip å bare slappe av heller[emoji6]

Det er merkelig hvordan kroppen fungerer! Mange sier til meg nå at «Ja du slappet vel av nå, så derfor satt den!» men jeg tror det heller er sånn at nå vet kroppen hvordan det er å være gravid så den kjenner igjen hormoner osv uten å støte det vekk! Legene tror jeg har pcos, så det henger jo ikke akkurat på greip å bare slappe av heller[emoji6]

Haha folk altså [emoji849] så sykt irriterende at de faktisk tror på de greiene der. Etter SAen i juli har jeg gjort ALT annet enn å slappe av! Jeg har tatt 10.000 EL-tester og HcG tester og vært hos gyn og fått letrozol. I tillegg har jeg søkt om søskenforsøk [emoji57] har vært mer stresset nå enn sist, spontanaborten var tung og fikk fram det verste i meg!

Jeg har sannsynligvis en tett eggleder på den side som min dominante eggstokk. Hadde EL 4 ganger på venstre side, så satt den på høyre denne gangen: måtte ha letrozol for å få EL på den «sovende» eggstokken min [emoji23]

Starta i juni, men med sjømann så har man litt mindre forsøk, samt to store cyster som ødela, så etter cystene var borte så tok det oss 2 forsøk :happy:

Her satt den på første forsøk, føler oss veldig heldige[emoji4]

Siden august! Brukte en pp mindre på nr 1. Håper spiren sitter [emoji169] 3+5 i dag, så veldig tidlig ennå [emoji4]

Satt på 2pp (I august 2017), men så mistet vi 5+0
Etter 4 måneder satt spira❤ Er nå gravid 4+4

Tok ut spiral i slutten av november og forberedte oss på en lang pp. Men satt på første forsøk [emoji85]

Vi har vært prøvere i 22 mnd og hatt to MA på veien. Etter å ha prøvd både pergotime og letrozol i utallige mnd, ble vi henvist til laparoskopi og ivf i Porsgrunn. Laparoskopien viste tette eggledere og oppstart av ivf var planlagt neste mnd!

Så etter nesten to år, med påvist tette eggledere og ingen hjelpemidler i det hele tatt....så satt spiren helt av seg selv nå <3

Last edited:
Haha folk altså [emoji849] så sykt irriterende at de faktisk tror på de greiene der. Etter SAen i juli har jeg gjort ALT annet enn å slappe av! Jeg har tatt 10.000 EL-tester og HcG tester og vært hos gyn og fått letrozol. I tillegg har jeg søkt om søskenforsøk [emoji57] har vært mer stresset nå enn sist, spontanaborten var tung og fikk fram det verste i meg!

Jeg har sannsynligvis en tett eggleder på den side som min dominante eggstokk. Hadde EL 4 ganger på venstre side, så satt den på høyre denne gangen: måtte ha letrozol for å få EL på den «sovende» eggstokken min [emoji23]

Så godt at det endelig satt![emoji173]️ Folk aner virkelig ikke hva det vil si å proppe kroppen full av hormoner, ikke minst den psykologiske siden ved det. Unner virkelig ingen å gå gjennom det samme. Men til syvende og sist er det verdt det[emoji173]️

Mannen sa ja til å prøve på nr 2 Lille julaften 2015, så det har tatt ca 2 år.
Prøving med EL-tester osv i 20 mnd.

Satt på pp4:) var forberedt på at dette kom til å ta mye lenger tid.

Back
Topp