Hvor lenge prøvde dere, og gjorde dere noe spesielt?

3 år her.. halvparten av denne tiden i IVF-systemet ;)

Tok ut p-stav 15 februar og starta på pilla med en gang. Hadde mensen 16 mars også ble jeg gravid :p så ikke forventa, men en gledelig overraskelse :)

Førstemann satt på 3.pp
Andremann på 1.pp
Og denne gangen hadde jeg nylig tatt ut implantat fra armen...
Syklusen min hadde ikke stabilisert seg engang, så vi hadde vel ikke helt forventa en positiv test en mnd senere...

Og i hvertfall ikke forventa tvillinger.... :ler:

To fra før som satt i 1 pp. Denne gangen tok det 8 mnd! Planen var jo sommer/høstbarn 2016. Men alt kan ikke planlegges:P Hadde sex 2 ganger når ca eggløsning :P

For oss satt spiren i pp3! I denne syklusen hadde jeg prøvd el-tester hver dag i den perioden det er anbefalt , men fikk aldri noe positivt på de. Plutselig en dag i uken etter jeg gikk tom for el-tester oppdaget jeg litt slim (sorry for detaljene :p) ved en tilfeldighet - og det bar rett til køys! Gikk så å ventet på tr, da jeg var bombesikker på at denne syklusen hadde vi bommet skikkelig på - men den gang ei! Den mnd (i motsetning til de mnd tidligere) slapp jeg de stressende dagene med symptomjakt mellom el og tr, da jeg var overbevist om at det bare var til å prøve igjen neste pp - herlig!
For en lykke når det klaffet :)

Går litt igjen her at de som sliter litt i utgangspunktet prøver masse rare greier.. Liten tro på at det hjelper for da ville det vært vitenskapelig dokumentert.
Men første satt på 1 pp, andre også, men da fikk vi hjelp av pergotime (fikk aldri mensen tilbake etter første fødsel) og ble gravid på 3 pp men den ente i MA og ble gravid igjen uten mensen første etter MAen..
Har el testet med nr 2 og 3.. Men hatt sex annen hver dag i de fruktbare periodene..

Dette var prøveperiode 8, og jeg begynte med vitex og bidronning kapsler med vitex. Usikker på om det hadde noe å si :-)

Går litt igjen her at de som sliter litt i utgangspunktet prøver masse rare greier.. Liten tro på at det hjelper for da ville det vært vitenskapelig dokumentert.
Men første satt på 1 pp, andre også, men da fikk vi hjelp av pergotime (fikk aldri mensen tilbake etter første fødsel) og ble gravid på 3 pp men den ente i MA og ble gravid igjen uten mensen første etter MAen..
Har el testet med nr 2 og 3.. Men hatt sex annen hver dag i de fruktbare periodene..

Hostesaft har jeg tro på, spesielt at det kan gi utslag hvis kvinnen har tykt eggløsningsslim, så det blir lettere for sædcellene å svømme i det. Det har jeg hørt en del historier om, hvor også leger har anbefalt det til folk som prøvde lenge bare for å teste. Men tror nok ikke folk flest som prøver det har hatt behovet. :p

Og bidronninggele i fersk form (ikke kapsler altså) har jeg også en del tro på, er mye å lese om det.

Tenker at det er nok ellers ting som sikkert kan fungere, men at det bare ikke blir prioritert å forske på.
For min del handlet det nok mest om å holde motet oppe og føle at man gjorde noe.

Back
Topp