Hvor lenge prøvde dere, og gjorde dere noe spesielt?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hva gjorde dere for å bli gravide, dere som har prøvd?

Vi hadde sex annenhver dag, jeg tempet og tok el-tester (hadde ustabile sykluser), og i tillegg tok jeg litt hostesaft jeg hadde stående (en av de tingene jeg har tro på), og jeg tok honning med bidronninggelé, pollen og propolis som kosttilskudd. Tok også Wild Yam etter el, men sluttet raskt med det. Blir nesten litt flau over å ramse opp, så håper det var flere her som var litt sprø prøvere/maniske testere. :p Glemte forresten nesten at jeg også tok de siste vivag-pillene mine før el, tenkte en god bakterieflora måtte være bra for svømmerne :p

Det tok 7 sykluser denne gangen, og da mistet vi en spire i uke 11 i oktober, tok 6 sykluser for den satt. Kan trygt si vi var "all in", veldig klar for å få nummer to. :)

Last edited:
Tempet ikke, testet ikke... Sykluser mellom 26-34. Vi hadde sex sånn ca annenhver dag da jeg var i "fruktbar periode".

Satt på pp1. Samme med forrige... Skjønner det ikke...

Her tok vi ut, lagde, frøs ned, tinte og satt inn igjen :-P

Så kan trygt si det var litt remedier her og ;-)

Med første hadde vi en sa rundt uke 8 og jeg ble gravid like etter uten å ha hatt tr først slik som er anbefalt.. Nå gikk det på pp2 og vi håper spiren gror seg fast. Vi er klar for nr 2 nå.

Etter 5 pp ble jeg lei av å bruke opp penger på el-tester på apoteket uten hell på noe plan. Har helt uberegnelig (alt fra 22-35 dagers) syklus så endte med å kjøpe 30 billige el-tester og begynte å teste en uke etter første dag i siste mens. Hadde sex regelmessig også i denne perioden (ca. annenhver dag). Etter 22 dager fikk jeg to streker på el-test og vi hadde da sex samme dagen og dagen etter. Ca. 12 dager etter merket jeg at jeg ikke hadde de sammen mensenmurringene jeg pleier å ha dagene før mensen. Tok test og jammen meg var det et superklart blått kryss! :) Helt sjokkert og satt ut :D

Vi hadde egentlig en prøvepause etter MA'en i februar, men glemte oss en gang og det var nok :) Vi er veldig heldige som har blitt gravide på 1 pp alle tre gangene <3

Klaffa i pp2 første gangen (fikk oktoberbarn i fjor), med temping, EL-tester og preseed (?) glidemiddel.

Denne gangen klaffa det i pp4. Hadde ikke fått surra meg til å finne fram igjen babycompen enda, så ingen temping denne gangen. Brukte EL-tester i 2. pp og 4. pp. Hadde ikke sex da jeg fikk positiv EL-test (men en dag før og to dager etter). Med en baby på 7 mnd og litt mye annet rundt for tida, så blei det litt så som så med prøvinga, så jeg er overraska over at det klaffa. :-D

EL-testing, wild yam krem og grapefruktjuice (siste i enorme mengder). Hadde defekt lutealfase (ned i 5 dager), og er hellig overbevist om at kremen hjalp. Satt på pp 11-12. Og, jo, hadde sex også da. Hjalp sikkert litt :p

Jeg ble gravid på p-pilla, så dette var veldig uforventet:) jeg er 4+4 i dag og vi er spente, nervøse og glade ^^

Egentlig prøvde vi å få til termin i høst, da ville årestallene vært 10,12,14 og 16 (kan fortsatt bli i 16 altså), men da var han bortreist når eggene var klare, så da drøyde vi prøvingen. Hadde egentlig tenkt å prøve på neste periode, sånn at vi var sikker på å få i 2017, men så klaffa det når vi egentlig ikke prøvde ;)

10 mnd. Har prøvd hostesaft,men ikke noe mer. Denne mnd praktiserte vi ingenting spesielt. Sex annenhver dag i steden for daglig :-)

Sluttet på p-pille i april 2014 og har vel egentlig prøvd siden da. Begynte på pergo i januar og gikk på det tom mars syklus. Ingen spire. Ble henvist til ivf og skulle på samtale der nå i slutten av mai, men på mirakuløst vis er jeg nå blitt gravid helt av meg selv! Eller... Fått god hjelp av mannen da ❤️

Her klaffet det i 2pp. Gjorde ikke mye for å få det til, så hadde nok flaks. Vi visste ikke om når jeg hadde el og vi hadde sex når vi hadde lyst :p

Spira satt første pp jeg prøvde hostesaft, i tillegg til dette var det 2pp med wild yam og dq. Jeg tok også el tester, og vi hadde faktisk sex bare 2 ganger hele perioden :P klaffet på pp4 :)

Prøvde i 5 mnd før vi fikk positiv test :) ingen hjelpemidler, bortsett fra eggløsningsapp :p

6 pp til sammen hvor vi aktivt prøvde å klaffe med el. Brukte bare womanlog til å følge med på når jeg hadde el, tempa aldri eller noe sånt.

Hadde ikke kommet på rett kjør igjen etter ma i november, kroppen tulla og blødde i ett sett. Roa seg i mars og jeg fikk første mens 25.03.
I april tenkte vi å avvente, hadde sex 3 ganger den mnd ettersom vi skal flytte, skifte jobb osv nå i sommer...
Men jammen satt ikke spiren denne mnd :) og lille er såklart ønsket og etterlengtet - selv om det er litt utfordring som jobbsøker og spire i magen...

Spira satt på 4 pp. Trodde det ikke hadde gått denne gangen heller. Gjorde ikke noe spesielt. Plutselig var mensen flere dager på overtid, trodde det var Pga stress. Tok en test og den var positiv gitt :) De andre mnd brukte eggløsningstest og prøvde hostesaft.

Back
Topp