Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide?

Ville begynne å prøve mai, men fikk aldri tid med en hektisk 17 mai og EL på selve dagen , og nå i juni var første gang vi fikk lagt inn aksje til riktig tid, og plutselig satt den på «første» PP :rolleyes:
 
Lille uhell her
 
Dette blir nr 2. Vi har prøvd siden januar og jeg ble gravid i første pp, men mistet i uke 9/10 i slutten av mars. Så tok det vel 3 pp før den satt igjen :)
 
Begynte å prøve for 2,5 år sidan, har hatt eindel oppfølging på privatklinikk med letrozol - men tida gjekk utan resultat. Hadde ein tidleg SA for to år sidan. I vinter gav eg vel igrunn opp, og har brukt tida på å innstille meg på at eg er for gammal. Men brått blei eg altså gravid no i sommar, nokre månader etter at eg fylte 44 år. Det kom veldig overraskande på meg, og eg klarer ikkje heilt å tru på det enno. Skal på UL i morgon.
 
Vi er så heldige at vi ikke prøvde, ble gravide ved en "glipp" et par mnd før vi skulle gå i gang med prøving.
 
Første PP, mista uke 6. Så første PP igjen etter jeg fikk igjen mens (som kom som normalt).
 
Pp 6
 
Ingen av mine har vært planlagt, blitt gravid meg alle på prevensjon. 1 og 2 på p-piller (så her kan jeg se forklaringen at jeg kan ha vært sløv) nr 3 på kobberspiral (fjernet denne) og nå nr 4 på hormonspiral. Den dagen jeg føler meg helt ferdig røsker jeg ut det som kan røskes ut . Hadde håpet jeg kunne få planlegge det selv denne gangen mtp at jeg satte inn hormonspiral- nettopp for å unngå dette. Når jeg ante ugler i mosen og fikk positiv test fikk jeg fullstendig panikk og begynte å hylgrine. Mannen derimot ble overlykkelig - så da skjønte jeg at det går bra denne gangen og :)
 
Først 1 mnd, som endte i missed abortion i uke 6/8. Så gikk det andre måneden, det endte i SA. Denne gangen gikk det på andre måneden, men hadde en liten pause etter SA. Så totalt 10 måneder, utrolig glad for at jeg følger med i syklusen og vet så nøyaktig som det er mulig når jeg har eggløsning.
 
Egentlig første mulighet. Brukte egentlig kondom for å utsette det litt, men det "glapp" en kveld....men det er helt fint, hadde bare håpet å få noen mnd med naturlig syklus før vi startet prøvingen....
Vi gleder oss og storesøster blir nesten 2,5 år, tror det blir bra ho er nydelig med dokkene sine :smiley-angelic002
 
Jeg mistet i slutten mai, og ble gravid uten mens mellom :) Hadde aldri trodd det skulle gå slik rett på etter en abort!
 
Tok ut spiral i januar, men siden mannen min jobber turnus på båt ble dette pp3 :p Han er tidvis i områder med zikasmitte, derfor skulle vi egentlig ta pause i litt over et halvt år. Men han kom hjem til EL uten myggstikk og symptomer, så da bare kjørte vi på xsmile9
 
Ca 2 1/2 år siden jeg slutta på prevensjon.. en sa i fjor og en kjemisk i januar.. nå håper jeg spiren sitter!!
 
Holdt på ett år men har mista to. Første gangen tok det to mnd. Så tok det to mnd til for andremann. Men som sakt så mista jeg begge. Etter d så tok det fire mnd, å nå håper jeg det holder hele veien ut :)
 
Tok ut spiral i slutten av mars, spiren satt da etter 2 måneder:)
 
Det gikk på første forsøk Ble veldig letter for det for synes det var ulidelig å vente til jeg kunne ta test. Så kan virkelig forstå frustrasjonen til dere som må prøve lenge ❤️
 
Back
Topp