Hvor lenge på føden?

Vi hadde enerom på hotell, men det hjelper ikke for min del. Pleiere som kom inn i hytt og vær, enda vi hengte opp "vennligst ikke forstyrr" på døra. "Tusen takk, vi er dødslitne, og hadde akkurat sovnet - men så _hyggelig_ å hilse på deg du".

Mas og kjas hele tiden, holdt på å klikke.

Er SÅ glad, for at det ikke er sånn lenger.
At vi får være mere i fred på barsel hotellet. Selv om det er enkelte ting som skal fylles opp der også så er det langt i fra så hektisk som før :)

Med første var jeg der i 3 dager, det var helt greit. Noe lite søvn da jeg lå på 3 manns rom
Med nr 2 fikk vi enerom og far kunne sove over, men formen var fantastisk bra og jeg ville hjem så fort som mulig så dro hjem etter litt under et døgn[emoji16]
Er vel formen som avgjør hvor lenge vi blir, men liker meg best hjemme altså [emoji28]

Jeg var i 5 dager på barsel, tomannsrom. Fordi jeg ville ha god hjelp til å få i gang ammingen og baby hadde gulsot, tørstefeber og gikk fort ned i vekt. (4235 g da hun ble født - da trenger man mye mat straks).

Jeg trodde jeg var lur som skulle ta imot så mye hjelp men det virket mot sin hensikt for min del. Skuldrene kom høyere under øra for hver dag som gikk, melka kom ikke og ja, det ble ikke som jeg hadde tenkt.

Med denne drar jeg nok hjem så snart som mulig og har heller en avtale med en ammehjelper som kan komme på hjemmebesøk.

Tenker egentlig at de av dere som har tilgang på barselshotell er ganske heldige. På små distrikts sykehus (som der jeg vil ha fødeplass) er det ikke slikt, og selv om det er laaaaange avstander fra hjem til sykehus så er det ikke lagt opp til at far får mulighet til å overnatte. Bor man da 3 timer unna sykehus så blir dette stress, og jeg skjønner da godt at mor vil raskt hjem.

Om jeg får familierom så blir jeg noen dager. Har 3 små hjemme og vil ha litt alenetid med babyen.

Men havner jeg på flermannsrom så reiser jeg hjem så fort jeg kan. Hater å dele rom med folk som ikke respekterer andre. Telefoner som piper i ett sett, lys av og på og mammar som ilke får til amming slik at ungen hyler i ett sett. Nei takk

Jeg er ikke enig med Gro Nylander i alt, men akkurat dette er jeg utrolig enig med henne i: https://www.aftenposten.no/norge/i/...en-etter-fodsel-for-helvetesuken#.U02b_VcjEie

Som førstegangsgravid kan jeg ikke annet enn å høre på «eksperter» og kjentfolk, og endel har gitt uttrykk for det samme som står her... tror vi som uerfarne, med familien på andre siden av landet, kan få ett lite sjokk om ikke alt går smooth og formen min er fin etter fødsel.. håper derfor på muligheten for barselhotell om det trengs :)

Jeg skal på RH nå:) var der sist og var veldig fornøyd. De hadde god tid til meg, og jeg fikk tomannsrom alene. Husker jeg var litt lei meg første dagen når samboer skulle dra hjem (jeg var sengeliggende første dagen pga KS, var visst rutine). Ble innlagt mandag formiddag og utskrevet torsdag morgen. Kunne gjerne tenkt meg og vært der til fredag, men var egentlig deilig å komme hjem.

Jeg hadde hastekeisersnitt sist og lå i 6 døgn etter operasjon. Jeg hadde dren, reoperasjon pga komplikasjoner, urinkateter, blodoverføring, betennelse i livmora osv. Altså ganske mange komplikasjoner så derfor ble det så mange dager. I tillegg til at gutten min var født med hull på hjertet. Fikk enerom pga alt jeg hadde vært gjennom, men fikk ikke ha mannen med meg. Håper på et mye enklere foreløp nå. Har jeg behov for det blir jeg der noen netter. Føler meg mye mer klar for å reise hjem tidlig nå enn sist, siden jeg vet mer hva jeg går til [emoji4]

Jeg hadde hastekeisersnitt sist og lå i 6 døgn etter operasjon. Jeg hadde dren, reoperasjon pga komplikasjoner, urinkateter, blodoverføring, betennelse i livmora osv. Altså ganske mange komplikasjoner så derfor ble det så mange dager. I tillegg til at gutten min var født med hull på hjertet. Fikk enerom pga alt jeg hadde vært gjennom, men fikk ikke ha mannen med meg. Håper på et mye enklere foreløp nå. Har jeg behov for det blir jeg der noen netter. Føler meg mye mer klar for å reise hjem tidlig nå enn sist, siden jeg vet mer hva jeg går til [emoji4]

Uff, det høres ut som en tøff opplevelse med komplikasjoner etter keisersnittet! Endte selv med hastekeisersnitt, og synes det var ganske dramatisk i seg selv, men medisinsk var det helt ukomplisert og jeg dro hjem etter tre netter.

Etter å ha lest gjennom alle svarene deres er vel egentlig konklusjonen at alle er forskjellige. Både mammaer, babyer og fødsler. Må vel bare vente å se hvordan det går denne gangen.

Jeg vet i det minste litt mer om hva jeg går til denne gangen, og skal også prøve å være med tydelig på å kommunisere hva jeg trenger. Slet litt med amming sist, fikk hjelp, msn fra mange forskjellige med forskjellige råd. Ikke så lett å forholde seg til!

Back
Topp