Hvor lenge på barsel

• Trådstarter Trådstarter halt0
  • Opprettet Opprettet
Var en uke sist, vil det nå også. Vi bor 1 time og 40 min fra sykehuset.

Vi bor ikke langt unna sykehuset, kanskje en 20 minutter med bil. Første gang var jeg der fra torsdag til søndag og andre gang fra onsdag til fredag. Kommer til å være der de dagene jeg har "rett" på å være der før jeg drar hjem. Mannen får da ta seg av de to barna vi har. Syns det er viktig å kunne komme seg litte granne på sykehuset før man blir kastet inn igjen i hverdagen hjemme :)

Skal ha hjelp til amminga og føle at den går greit før vi reiser hjem:) Det går sport i at folk skryter av at de drar hjem rett etter fødsel og det er jo dumskap :p Har man skrevet seg ut og drar så får man ikke bli innlagt igjen med mindre det er noe galt...

han ble født på en onsdag- fredag reiste vi hjem. kunne gjerne tenkt meg en dag mindre på sykehus nå hvis alt går som sist.

har egentlig tenkt at jeg vil hjem så raskt som mulig.. da pga førstemann som er hjemme, og fordi jeg slappet myyyye bedre av hjemme sist gang :) alt gikk helt supert med en gang vi kom hjem! mens på sykehuset var amminga bare noe herk osv.. men vi får se.. må nesten se hvordan fødselen går, hvordan babyen er og om alt går fint =)

Jeg dro hjem samme dagen med første.. Noe jeg angrer på den dag i dag! Fikk jo aldri litt alenetid med henne:) denne gangen skal jeg værtfall være 2-3 dager:)

Jeg tror jeg må være en av de få som faktisk koste meg på barsel :p Jeg var 5 dager med første (etter KS), og kunne vært lenger hvis det ikke hadde vært for at mannen ikke gadd å være der lenger med meg. Denne gangen vil jeg sikkert ikke være like lenge siden jeg ikke kan ha mannen der sammen med meg (siden han må være hjemme med storebror). Blir sikkert kjedeligere da ;)

Med han første var jeg to netter før jeg dro hjem. Med hun siste dro jeg hjem et par timer etter fødsel, tok legekontroll på babyen og dro. Hadde kjempefin fødsel og orket ikke ligge på 3-manns rom. Da var det bedre å komme hjem :) Tenker det samme nå

Med nr 1 var jeg på sykehuset i nesten 1 uke. med nr 2 var jeg i 2 dager. nr 3 reiste jeg hjem 12 timer etter, (eget ønska, da jeg viste at jeg kom hjem til tomt hus) og med nr 4 MÅTTE jeg hjem 12 timer etter for gubben var syk og "klarte" ikke ta seg av de hjemme. Jeg for min del hadde behov for å være der lengre, da jeg hadde alt gått 12 dager over termin og fødslen varte i 2 dager. Jeg var utslitt. Og endte med å ødelegge meg selv ved å dra hjem. Så denne gangen har jeg gitt KLAR beskjed om at jeg blir på sykehuset MINST 2 dager slik at jeg får hvilet meg litt, og om han skulle bli syk så vil jeg ikke høre om det. Han MÅ bare klare seg. Jeg må da det jeg og om jeg er syk. Verden stopper ikke om en har vondt i magen og kaster opp. Da jeg hadde spysyke satte jeg alene med nr 2 og 3 og måtte få nr 2 til å hjelpe meg å holde flaska til nr 3 mens jeg kastet meg over bøtta... Så jeg har lite synpati når gubben blir "dødsyk"....

hmm Trodde ikke man kunne velge.... var ca en uke sist, men det var ikke av fri vilje( sein melkestart osv)..... Men en annen ting på lista denne gang er begrense besøket ;)

Her kan ikke typen ta to uker fri etter fødselen, så blir alene hjemme med babyen på dagtid når han er på jobb og de to andre er i bhg. Så sånn sett er jeg ikke redd for å ikke få alenetid med babyen.

Vi bor ikke langt unna sykehuset, kanskje en 20 minutter med bil. Første gang var jeg der fra torsdag til søndag og andre gang fra onsdag til fredag. Kommer til å være der de dagene jeg har "rett" på å være der før jeg drar hjem. Mannen får da ta seg av de to barna vi har. Syns det er viktig å kunne komme seg litte granne på sykehuset før man blir kastet inn igjen i hverdagen hjemme :)

Eni med deg ;)

Hvis alt er greitt på sykehuset, så blir jeg så lenge jeg kan! Vet ikke hvor mange dager det er. Med førstemann bodde vi begge to på sykehushotellet fra ons-lør. Forhåpentligvis går fødselen fint, og forhåpentligvis er det plass på hotellet denne gangen også :-)

Back
Topp