Hvor lenge på barsel

• Trådstarter Trådstarter halt0
  • Opprettet Opprettet
H

halt0

Guest
Det her et vel kanskje mest rettet til dere som har født før.
Hvor lenge har dere tenkt/vil dere være på barsel etter fødselen?
Jeg for min del vil hjem så fort jeg kan. Dette er nr 3, så såfremt alt går bra, så føler jeg egentlig at jeg har full kontroll. I tillegg til at jeg hater sykehus, dvs at jeg mistet fullstendig humøret, spiser nesten ingenting og føler meg innestengt og låst.
Men, typen mener det motsatte, at jeg bare har med å være der, for det er tryggest. Bor forresten 7 min kjøring unna sykehuset.
I tillegg til de 2 jeg har fra før, som ikke blir lett å sette bort, så da må jo typen ha de, så han ikke får vært noe på barsel selv.
Vet det er lenge til, men tenker mye på det, og føler jeg må få lov til å bestemme det selv.

Tenker det samme som deg og vil gjerne hjem ganske raskt, men kommer an på hvordan fødselen går selvfølgelig :)

min forrige fødsel endte i keisersnitt, den gangen ble junior født på fredag og vi dro hjem tirsdag. Kunne vært der til onsdag, men jeg holdt på å kjede vettet av meg...

aner ikke hvor lenge jeg vil være denne gangen, kommer ann på fødselen, hvordan formen min er etterpå osv

Første gang var vi der fra Tors-søn, andre gang fra tirs-lør, og inn og ut daglig og noen netter på intensiven pga gulsott og lysbehandlinger de første to ukene.
Så alt går jo på formen min og til babyen, men såfremt alt går bra, så føler jeg ikke at det er dumt å reise hjem tidlig, men samtidig så er typen flink til å bestemme... :-P

Jeg var så lenge jeg fikk lov med første fredag til mandag, ønsket å være lenger, men det var det lot seg ikke diskutere en gang. Med andremann var jeg fra fredag til søndag, da hadde jeg ingen kvaler med å dra hjem :) Lå på barselhotellet begge gangene og min kjære var der også.
Regner med det blir på samme måte som sist hvis alt går som det skal, synes det er greit med litt tid til å bli litt kjent med lille nye før jeg skal hjem til de andre to. Eneste er hvis hun blir født tettere på minstemann sin bursdag da vil jeg nok reise hjem så fort som mulig ;)

Tenker litt på det du skriver om at du har full kontroll da dette er tredje gangen, kanskje er det akkurat der det ligger for kjæresten din, det er vel hans første om jeg ikke husker feil? og han er kanskje veldig usikker på hvordan det vil bli. Håper dere får snakket godt ut rundt det og kommer til en løsning som er holdbar for dere begge.

Nå har jeg både med nr en og to måtte være på sykehuset min to døgn etter fødsel pga telling på babyen. Så orker ikke sette noe mål denne gangen. Ville på pasient hotellet og hjem dagen etter til storesøster bursdag sist, men slik ble det ikke, så denne gangen tar jeg det som det kommer. Men helst hjem etter 1-2 dager.

overasket: Stemmer at dette er hans første. Og over snittet bekymret. Han har allerede vunnet gjennom jm som jeg overhodet ikke ville ha denne gangen (var veldig glad i hun jeg gikk til de to første,men så tok hun livet sitt, og mannen min tok livet sitt 8 mnd senere), så mulig dere skjønner akkurat det.
Men kjenner jeg han rett er det ingenting å snakke om, sånn bare blir det, så lenge det er hans barn. ;-)

Her er nr 3 på vei også og tenker på samme måte som deg. Med nr 1 gikk jeg dagen etter fødselen siden min mor var der for meg. Nr 2 ble født kl 04:45 og kl 10:00 ble vi skrevet ut fra sykehuset håper bare at alt går som det skal for da kan vi gå hjem så fort vi får det til :)

Sist hadde jeg KS på onsdag, og reiste hjem på søndag! Da kjeda jeg meg fælt, men tenker jeg skal bli så lenge jeg får lov. Har lyst å få til amminga denne gangen, og med en 20 måneder gammel kid hjemme så har jeg kanskje godt av å hvile og slappe av litt på barsel :) Kiddo'en skal i barnehage på dagtid, og da kan pappaen være hos oss, og så kan de komme på besøk etter barnehagen en tur :-)

Planlegger ikke så mye egentlig, tar det som det kommer :-)

Ho kom på mandag og jeg dro hjem på onsdag.
Blir nok to dager hvis jeg får være på barselhotellet. Kommer vi på vanlig barsel drar jeg rett hjem.

Det kommer an på formen. Vil fortest mulig hjem, men sist hadde jeg spinalhodepine (etter feilsatt epidural), så da ble vi fra onsdag til søndag.

overasket: Stemmer at dette er hans første. Og over snittet bekymret. Han har allerede vunnet gjennom jm som jeg overhodet ikke ville ha denne gangen (var veldig glad i hun jeg gikk til de to første,men så tok hun livet sitt, og mannen min tok livet sitt 8 mnd senere), så mulig dere skjønner akkurat det.
Men kjenner jeg han rett er det ingenting å snakke om, sånn bare blir det, så lenge det er hans barn. ;-)

Jeg kjenner historien din godt (var på forum med deg med forrigemann) så skjønner at både det ene og det andre kan være vanskelig, er sikkert ikke helt lett for han heller, men er jo viktig at han ikke tvinger deg til noe du ikke ønsker, samtidig som han ikke må oppleve situasjonen som veldig utrygg heller, vanskelig når ønskene er så forskjellige selvsagt, håper dere finner ut av det.

Jeg vet faktisk ikke helt. Sist gang var jeg lørdag til tirsdag, og i løpet av den tiden sov jeg så godt som ingenting og ammingen holdt på å gå totalt i grøfta uten at noen av personalet på avdelingen hjalp meg ordentlig. Jeg lå på selve barselavdelingen, men følte meg likevel ikke sett eller godt nok fulgt opp, mtp at jeg var førstegangsfødende og stressa...
Så med det i bakhodet vil jeg helst ikke være på barselavdelingen så lenge denne gangen. :/ men på den andre siden tror jeg at jeg vil føle meg tryggere på å si ifra og be om hjelp viss jeg skulle trenge det denne gangen. Og jeg vil helst være lenge nok på barsel til at ammingen kommer godt i gang. Men viss det blir seksmannsrom og null søvn som sist drar jeg heller hjem til mann og barn så fort jeg kan...

Har mest lyst og dra rett heim,men får se korsn formen tel meg og mini e når fødselen e over.første gang lå eg 2 uker på nyfødt intensiv da gutten va sjuk og mager da han blei født,andre gangen fødte eg på sykehuset,og så dro eg me sambo til fødestue som e 20 min her i fra,men følte meg veldig innestengt og aleine dær,så denna gangen blir det å være på sykehuset i når daga eller. Rett heim vist formen e.r der.

Her skal jeg vel være to døgn! Veldig deilig med den roen når alt er nytt. Og alene tid med den lille er gull verdt før hverdagen begynner:) hvis ting går som planlagt. Men det tar vi som det kommer:)

Har vært så godt som en uke med hver :) men har egentlig ikke tenkt noe på hvor lenge jeg vil være denne gangen.. Tar det liksom som det kommer :)

Ikke så glad i sykehus. Satser på at jeg kan reise hjem etter noen timer ;-) Men bor langt unna sykehuset, så satser ikke på at det blir slik :-)

Sist gang var jeg først der tre dager i forkant fordi jeg ble satt igang men ingenting skjedde. Til sist kom jenta med hastekeisersnitt på den fjerde dagen og vi ble fire dager etter det fordi hun ikke helt fikk til ammingen. Kunne nok ha reist hjem tidligere hvis ikke det var pga ammingen, for jeg var i veldig fin form. Men samtidig så koste vi oss så på familierom og var ikke helt klare for å begynne hverdagen hjemme :) Denne gangen er det jo tvillinger så blir spennende å se hvordan det blir nå :)

Var 4dager på barsel sist, denne gangen derimot, så skal jeg hjem så fort som mulig :P

Back
Topp