Hvor lenge oppe?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor lenge er barna deres oppe på julaften og nyttårsaften? Når får de da pakke opp gavene? Og hvor gamle er de?

:)

4 åringen får være oppe til rett før han blir grinete på julaften. Vi pakker opp rett etter middag, sånn i 7 tiden.
Nyttårsaften har han blitt lagt til vanlig tid.

På nyttårsaften i fjor var begge oppe til kl12 og så rakettene. Da var dem 11mnd og 3 år. I år er ikke 4åringen hos oss, men snuppa blir nok ikke å være våken lenger enn hu pleier. Hu våkner nok av rakettene da! På julaften blir dem nok oppe et par timer lenger enn normalt :)

Julaften, så lenge de orker, åpner gaver fra rundt 19. De la seg i fjor rundt 21-22 tror jeg. Nyttår var de våken til etter rakettene, vi hadde planer om at de skulle få sove, men ville ikke. Vi var sammen med andre barn på samme alder.

Til jul i år er de knapt 6,5 og knapt 4.

Oppe så lenge han orker, 5år :-)
Minste blir nok lagt til vanlig tid :-)

På nyttårsaften er guttungen oppe til over midnatt, han er 15 år.
Når han var mindre sovnet han senest 21-22 tiden og prøvde å vekke han når fyrverkeriet skulle fyres opp. Noen år spratt han opp og var med ut mens et par ganger lot jeg han bare sove.

Ok. Jeg bare lurte. ;) Funderer litt på hvor lenge min nesten treåring skal få være våken. ;)
Tror min var litt lenger oppe når han var tre, men var til slutt hente utkjørt så ble ikke så veldig lenge :-)

Det har vært en gradvis overgang til å bli senere og senere for våre. Vi trodde ikke at de ville holde hele kvelden nyttår, men sammen med tre andre på samme alder gjorde de det.

Så lenge han orker på julaften. Vi begynner å åpne gaver etter middagen for at det ikke skal bli altfor sent for de små. Legger han når vi ser at han trenger å legge seg :)

På nyttårsaften legger vi han som regel til vanlig tid, og våkner han før vi skal ut å se på fyrverkeriet :)

Han er 3 år :)

På nyttårsaften i fjor var begge oppe til kl12 og så rakettene. Da var dem 11mnd og 3 år. I år er ikke 4åringen hos oss, men snuppa blir nok ikke å være våken lenger enn hu pleier. Hu våkner nok av rakettene da! På julaften blir dem nok oppe et par timer lenger enn normalt :)
Hvordan klarte du å holde han på 11 mnd oppe så lenge?

De får nok være oppe så lenge de orker på julaften. Tipper de tar kvelden i bilen på vei hjem.
På nyttårsaften blir de nok lagt til vanlig tid.
Eldste er 6, minste er 21mnd.

Hvordan klarte du å holde han på 11 mnd oppe så lenge?

Det var vel heller at hu nektet å legge seg :p Vi var hos moren min og når 4åringen og lillesøstern min som også er 4 var ganske så hypre og løp rundt hele kvelden var det nok vanskelig for henne å finne roen og sovne :) På det tidspunktet var hun fremdeles oppe 4-5 ganger ila natta for mat uansett ;)

Det var vel heller at hu nektet å legge seg :p Vi var hos moren min og når 4åringen og lillesøstern min som også er 4 var ganske så hypre og løp rundt hele kvelden var det nok vanskelig for henne å finne roen og sovne :) På det tidspunktet var hun fremdeles oppe 4-5 ganger ila natta for mat uansett ;)
Ok:) Jeg har en på 11 mnd nå som sliter med å holde seg våken til 19 liksom, så kan inne se for meg at han skal få med seg noen raketter :) Men han sover til 7 dagen etter da. Kan jo hende han våkner av bråket da når det setter i gang for fullt.

Back
Topp