Hvor lenge og hvor ofte

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Ammer dere av gangen i starten? Han er nå gode 2 uker og jeg kom litt skjevt ut med amming i starten da han måtte ligge på nyfødt intensiven en god uke først hvor han i starten fikk sonde og jeg etter ca 4 dager fikk anledning til å prøve å komme i gang med ammingen. Nå er vi hjemme og jeg gir både mm og mme for at han skal få nok mat i seg. Jeg skal prøve å få til å fullamme han og har blitt anbefalt av ammehjelpen å la han ligge til brystet egentlig så lenge han vil og han fremdeles suger. Han veksler mellom å sove og suge med suger noen tak hvis jeg prøver å "koble" han fra. Ellers er han veldig ivrig på å bli ammet og kunne nok ligget der hele døgnet for hans del. Når jeg ammet i sta lå han ca 2 timer til brystet. Mannen prøvde å gi han flaske etterpå da jeg følte han ikke hadde fått nok. Der tok han kun ca 10-15ml og gulpet igjen rett etterpå så det virker som han fikk nok av meg. Er det lenge å la han ligge til brystet 2 timer hver gang for at han skal få nok av meg uten at vi skal behøve å gi flaske evt for å øke produksjonen hos meg?

Jeg fullammer, og i starten lå lille alt fra 10 min til tre kvarter/en time... Nå tar det ca 30 min og da er det som regel så fullt at det renner over :)

Jeg mistenker min også egentlig er ferdig etter ca 30 min men han koser seg til brystet etterpå. Prøver å gå over slik at jeg kan fullamme men han kaver av og til slik med brystet og begynner å gråte slik at han ikke får tatt noe. Kan være han egentlig er mett men han ligger og søker og suger på fingrene..

Jeg lar lille ligge så lenge hun vil, og på kvelden kan det være av og på med 15-30 min mellomrom i 3-4 timer av og til... jeg lar henne stort sett styre selv :)

Back
Topp