Hvor lenge mellom uttak til innsett

Hvor har du funnet den oversikten? Veldig grei :)
Får bare håpe det ikke blir sent i uke 20 da, da kræsjer det med 17 mai :p

De har den laminert på St.Olavs, jeg fikk kikke på den![emoji5]

Dersom det er spesielle omstendigheter, som f.eks 17.mai og de har stengt den dagen, så blir det muligens senere. Egentlig ganske umulig å planlegge tidspunkter for oss.

Ved spesielle omstendigheter kan de nok endre ja! Men er denne de går ut ifra som regel!

Når får man vite hvor mange dager det går fra uttak til innsett? Blir det bare sett an? Jeg er helt grønn på dette, så spør sikkert dumt, men er jo umulig å vite hvor lenge man må bli (vi blir i trheim fra uttak til innsett pga lang reisevei, og må bo på hotell).

Og et spm til, når får man vite når det blir uttak? Hater å leve i uvisshet :p

Jeg fikk vite dagen for uttak noen dager før, da jeg var på siste kontroll. Visste også at embryoene skulle dyrkes i to dager og at innsett da ble to dager senere.

Dersom det er spesielle omstendigheter, som f.eks 17.mai og de har stengt den dagen, så blir det muligens senere. Egentlig ganske umulig å planlegge tidspunkter for oss.
Ja det blir det, men tenkte mer på at da må vi hjem i mellomtiden for å feire 17. mai :p

Jeg fikk vite dagen for uttak noen dager før, da jeg var på siste kontroll. Visste også at embryoene skulle dyrkes i to dager og at innsett da ble to dager senere.
Så bra, håper vi og får vite en stund før, sånn vi vet hva vi har å forholde oss til :)

Første gangen hadde jeg kontroll på en torsdag, fikk beskjed om at uttak ble tirsdagen etter og innsett to dager etter!

Denne gangen hadde jeg kontroll mandag, fikk vite at uttak ble på fredag og innsett på mandag!

Skal du ha kontrollene i Trondheim?[emoji5]

Første gangen hadde jeg kontroll på en torsdag, fikk beskjed om at uttak ble tirsdagen etter og innsett to dager etter!

Denne gangen hadde jeg kontroll mandag, fikk vite at uttak ble på fredag og innsett på mandag!

Skal du ha kontrollene i Trondheim?[emoji5]

Åh, så bra! Da får man litt tid å planlegge litt på [emoji4] Nei vi bor så langt unna, så skal på kontroll hos en i Ålesund [emoji4]

Hvor lang tid tok det fra henvisning fra legen og til dere fikk time på st olavs? Er så spent på hvor fort denna ballen ruller :nailbiting::rolleyes:

Hvor lang tid tok det fra henvisning fra legen og til dere fikk time på st olavs? Er så spent på hvor fort denna ballen ruller :nailbiting::rolleyes:

Det tok bare to uker fra henvisning til vi fikk svar, og skulle i gang syklusen etter jeg var i kontakt med de da, men valgte å utsette det for å ta laparoskopi, men det er bare va 3 mnd siden ballen begynte å rulle her [emoji4]

Det tok bare to uker fra henvisning til vi fikk svar, og skulle i gang syklusen etter jeg var i kontakt med de da, men valgte å utsette det for å ta laparoskopi, men det er bare va 3 mnd siden ballen begynte å rulle her [emoji4]

Så bra :) Vi skal til legen og få henvisning til sjekk på fredag. Så håper ting går fort etter det. Men regner med vi er litt seint ute ift sommerstengt, så det går sikkert litt treigere enn jeg kunne ønske.. Får prøve så godt man kan og smøre seg med tålmodighet sikkert :rolleyes:

Så bra :) Vi skal til legen og få henvisning til sjekk på fredag. Så håper ting går fort etter det. Men regner med vi er litt seint ute ift sommerstengt, så det går sikkert litt treigere enn jeg kunne ønske.. Får prøve så godt man kan og smøre seg med tålmodighet sikkert :rolleyes:

Glemte å nevne at vi slapp forsamtale, da tar det litt kortere tid [emoji4] De har ikke så lang ventetid heller har jeg hørt, så får håpe det går fort for dere [emoji4] Tålmodighet er en dyd [emoji28]

Fikk vite det rett etter uttaket. Men nå siste og tredje forsøket skulle vi sette inn todagers. Da ringte de meg dagen etter uttaket og sa de ville dyrke de til blastoer (dag 5) siden så mange hadde delt seg. 7 av 8 var modne og begynt å dele seg. Hørte ikke noe mer, men på dag 5 var det bare to igjen.

Det gikk veldig fort her, vi hadde utredning hos en privat gynekolog som samarbeider med St Olavs, så fra hun sa seg fornøyd med utredningen og sendte henvisningen, tok det vel bare en drøy uke eller noe før vi fikk info fra sykehuset med div blodprøver de ville ha. Det passet ikke med min syklus å ha oppstart med en gang da, så ble syklusen etter, men det gikk ganske fort :)

Glemte å nevne at vi slapp forsamtale, da tar det litt kortere tid [emoji4] De har ikke så lang ventetid heller har jeg hørt, så får håpe det går fort for dere [emoji4] Tålmodighet er en dyd [emoji28]

Ah, håper vi og slipper det da siden vi har 3 timer reisevei :P *krysser finga* Var hos legen på fredag. Han ga oss rekvisisjon til sædanalyse på Levanger. Han sa han ville vente med eventuell utredning av meg til han så resultatene av prøvene til samboern. Er det vanlig at det gjøres sånn? Rekvisisjon liksom? Samboer måtte ringe og avtalte med Levanger sykehus selv. Vi fikk komme den 8 mai. De tar inn sædprøve bare på tirsdager. Skikkelig "flaks" at førstkommende tirsdag er 1.mai da :shifty: :rolleyes: Føles så lenge til 8 :P

Det gikk veldig fort her, vi hadde utredning hos en privat gynekolog som samarbeider med St Olavs, så fra hun sa seg fornøyd med utredningen og sendte henvisningen, tok det vel bare en drøy uke eller noe før vi fikk info fra sykehuset med div blodprøver de ville ha. Det passet ikke med min syklus å ha oppstart med en gang da, så ble syklusen etter, men det gikk ganske fort :)

Ah, håper det går like fort her :D

Back
Topp