Hvor lenge mellom hvert måltid?

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Hvor ofte spiser de små?

Her er det mellom 2,5 - 4 timer mellom hvert måltid, kanskje mest vanlig med 3 timer. På natta kan det gå opp til 6 timer! Vurderer ofte å vekke han, synes det er blir lenge mellom måltidene noen ganger. Men han sier vel i fra når han er sulten?!

Max 4 t på natta.. og 2-3 på dagtid.. men innimellom er han plutselig sulten etter bare en time

varierer veldig fra dag til dag.. noen ganger annenhver time, og noenganger hver 3-4time
han sier ifra ved å smatte på fingrene og det våkner jeg av :)

Når han er våken kan han spise flere ganger i timen, så sover han fra 1-4 timer og så er det spising igjen. På natta spiser han 1-2 ganger i løpet av 10 timer.

Varierer veldig her også. Er som regel to ganger om natten, mellom 22-23 og 6-7. På dagen så har jeg ikke så godt oversikt. Prøver å få det til å gå 2 timer, siden han får vondt i magen av å spise ofte. Men blir 4 timer noen ganger også, hvis han sover godt ;) noen ganger vil han bare puppe for å kose ;)

Last edited:
Jeg gjore det før. Men nå lar jeg han sove ;) men når er jo lengste mellomrommet her 4 timer ;)
Det er mest på natta jeg synes det hår lenge mellom, men det merker jeg jo når jeg først våkner og ser på klokka at det har gått 6 timer:p Vi hadde på vekkeklokke i begynnelsen, men synes det blir litt ekstremt:D

Jeg skal veie igjen i morgen. Jeg ser jo han har lagt på seg, men jeg synes det er så vanskelig å stole på at han får i seg nok;)
Her har det vært pver halvkiloen i uka, så derfor er jeg ikke bekymra ;-) tenker jo at så lenge e spiser oftere på dagen og våkner for å få mat da, så er de fornøyde og dermed friske :-)

Vekker dere babyene hvis det går for lenge?

må helt ærlig innrømme at det gjør jeg ikke selv om han bare er 9 dager.. men det er fordi han kan spise og sovne på puppen, flytter jeg han å han våkner 15min etterpå for mer mat.. idag var han våken i 4t i strekk så når han sover får han sove til han gir tegn på sult (smatter på fingrene).. går det 4-5t så gjør det, det!

Det er mest på natta jeg synes det hår lenge mellom, men det merker jeg jo når jeg først våkner og ser på klokka at det har gått 6 timer:p Vi hadde på vekkeklokke i begynnelsen, men synes det blir litt ekstremt:D
Så deilig å få 6 timer søvn Hihi :D Gikk 4.5 t på nattan her for noen dager siden å da ble jeg litt sånn om jeg skulle vekke han eller ikke men så våkna han når jeg var ferdig å pumpe :p

Så deilig å få 6 timer søvn Hihi :D Gikk 4.5 t på nattan her for noen dager siden å da ble jeg litt sånn om jeg skulle vekke han eller ikke men så våkna han når jeg var ferdig å pumpe :p
Det er jo godt, men blir faktisk litt stressa av det:p Bør han ikke være sulten før?!:D haha!

Alt mellom 2-4,5 timer! Kommer helt an på hvordan formen er og hvor mye han sover. I går ville han ammes hele dagen nesten, mens idag har han sovet siden mat kl 07 fram til 11:15, spist og så sovet fra 12 til 16:30. ;)

Her er det bare rot i ammingen etter at jeg fikk brystbetennelse :( har altfor mye melk også.. Han spiser nesten hver 1-2 time på dagtid og 2-3 på natten. Jeg tror han får i seg for mye av den formelken siden jeg har så mye melk. Skal prøve å få redusert melkemengden når jeg er frisk fra brystbetennelsen.

Det er jo godt, men blir faktisk litt stressa av det:p Bør han ikke være sulten før?!:D haha!

Haha akk sånn er jeg også :p blir små stressa hvis han sover lenge, hvis det går legge mellom maten :p å hvis han er vekk fra meg :p haha
Så første gangen han kommer til å sove lenge på natta så kommer jeg sikkert til å bli super stressa :p

Her er det bare rot i ammingen etter at jeg fikk brystbetennelse :( har altfor mye melk også.. Han spiser nesten hver 1-2 time på dagtid og 2-3 på natten. Jeg tror han får i seg for mye av den formelken siden jeg har så mye melk. Skal prøve å få redusert melkemengden når jeg er frisk fra brystbetennelsen.
Samme her... Brystbetennelse og tette melkeganger er grusomt!

Stort sett 3 timer på dag men kan gå 2-2,5 timer i mellom spesielt mot kveldene da han krever mer (delammer så han får først pupp så ME) lar han styre det selv på natten, vekte han tidligere pga. Amming men har sluttet med det da produksjonen uansett ikke tok seg opp. Kan stor sett gå 6 timer på natt. Dersom barnet legger tilstrekkelig på seg kan jeg ikke forstå at man må vekke? Så fremt man ikke må pga. Amming...

Back
Topp