Hvor lenge lever en

FRK John Deere

Forumet er livet
Hvor lenge lever en pc? da tenker jeg på en som faktisk blir brukt daglig, til skriving/regeark/internett/bilder å mye dritt.. ikke en som står ov støver ned[:)]

Kom til å tenke på når jeg kjøpte min bærbare pc. det var i 2003, altså 6 år siden!!!
Er det ikke en lang levetid på en pc???

Jo, jeg syns vel du kan være fornøyd med det kjøpet!!  Her hos oss har ikke pc-ene vart så lenge. Den forige vi hadde varte i fem år, og da hadde vi noen reperasjoner på den også.

ORIGINAL: Tøsa

mine har alltid en tendens til å bli skikkelig trege etter ca et halvår.
selv om jeg kjører virusprogram og renser de og sånn...
etter et år er de nesten ubrukelige...
aner ikke hvorfor.
prøver å frigjøre plass og, men neida.

Tips, formatter hele maskinen og reinstaller (ta backup av ting du vil beholde først selvsagt!) [;)]

Det er gjerne ikke slitasjen, men tiden (utviklingen) som gjør en PC ubrukelig ganske raskt. En harddisk har en forventet levetid på 3-5 år hvis brukes slik du angir. Men noen lever i 10, flaks? Mitt beste tips som har jobba mye med pc er at den holdes så støvfri som mulig. Dvs at du setter den i et skap i pulten som du kan lukke. Hvis du ikke har den muligheten, for det finnes mange elendige pc pulter; Blåse rein hele pc'en for støv på verksted 1 gang for året. IKKE gjør det selv, må bruke spes utstyr av autoriserte som gjør at garantien ikke blir brutt. [;)] En gang i blant hvis pc blir treg og fæl, gjør de vanlige tingene med å fjerne temp filer, spes i int. leseren, fragmentere harddisk, kjøre utvida virusprogrammer og diagnostikk på pc'n. ALDRI installere 2 virus programmer samtidig på en maskin. hvis ikke noe av detta funker, ta backup av alt du vil beholde, formater (slett) hele harddisken og installer system og programvare på nytt.. [:D]

Back
Topp