Hvor lenge kan/bør jeg klare å holde det hemmelig!!??!

Vi sa det til familien veldig tidlig (mamma, pappa og søsken). Vi har et veldig åpent forhold til familien min, så viste at dersom det gikk galt i svangerskapet, så kom vi til å trenge støtte fra familien. Det var akkurat det som skjedde, og jeg opplevde en MA i uke 11. Det var godt å ha familien til å trøste og støtte oss.
Når jeg ble gravid igjen rett etterpå, valgte vi igjen å si det til familien tidlig.
Sa det til familien i ca.uke 6 begge gangene.
Denne gangen har alt gått fint så langt :-)

Vi har valgt å ikke si noe om MAen til besteforeldre, da de gjerne kan bekymre seg unødvendig (tenke at det kommer til å gå galt denne gangen også).

Mitt råd er å si det til venner og familie som dere stoler på og har et godt forhold til :-) Dersom man er så uheldig å opplever en SA/MA, er det godt å ha noen rundt seg til å støtte og trøste.

Takk for svar....er veldig usikker, men sliter med å holde maska. Spesielt ifht min 10år gamle datter. Jeg sover sykt mye og har spydd noen ganger. Samt sliter jeg med å se forskjellige matvarer.... Temperamentet er også helt på styr... Får se hvor lenge en klarer holde det, men har veldig lyst å vente til passerte 12. Spes med tanke på om noe skulle gå galt...

Takk for svar....er veldig usikker, men sliter med å holde maska. Spesielt ifht min 10år gamle datter. Jeg sover sykt mye og har spydd noen ganger. Samt sliter jeg med å se forskjellige matvarer.... Temperamentet er også helt på styr... Får se hvor lenge en klarer holde det, men har veldig lyst å vente til passerte 12. Spes med tanke på om noe skulle gå galt...

Back
Topp