Hvor lenge jobbet dere i graviditeten?

Sommersol20

Betatt av forumet
Jeg er 21 uker på vei. Jobber som psykiatrisk sykepleier og jobber 100% tredelt turnus (for tiden har jeg tilrettelegging og jobber ikke natt). Har ingen plager og føler meg i god form. Er likevel spent på ukene fremover, fått inntrykk av at det fort kan bli tyngre.

Hvor lenge jobbet dere? Og hva var grunnen til at dere evt ble sykemeldt?
 
Sist svangerskap med en jobbet jeg 100% fem til to uker før perm.

denne gangen har jeg vært sykemeldt 100% fra uke 16 pga operasjon av TTTS. Men hadde det ikke vært for det hadde jeg bedt om sykemelding i uke 24/25. :) Fikk også beskjed fra legen min på sykehuset at hun uansett ville sykemelde meg da for å forhindre for tidlig fødsel når det er tvillinger.
 
Jeg jobba 9 dager totalt i svangerskapet. Var ikke sykemeldt, men fikk svangerskapspenger (samme lønn - men går ikke utover sykemeldingsperioden). Dette får en om det er risiko for fare for barna - ikke grunnet plager hos mor.
Jeg er også sykepleier og møter på alle slags mulige pasienter, deriblant utagerende - noe jeg ser for meg at du også gjør.

Er man i fin form og føler en er istand til å jobbe - så er det vel sunt for kropp og sjel å jobbe så lenge det går :)
 
100% Sm fra 5+2 pga alvorlig bekkenløsning/bekkensmerter. Var 100% Sm ut svangerskapet.
Jobbet litt likevel, veldig tilrettelagt, men det funket veldig dårlig. Fra rundt uke 14 var jeg ikke på jobb. Slet nok med å klare å levere barnet på 1 år i bhg.
 
Jeg jobbet ca 60% fram til uke 10 ca. Da begynte bekkenet å tulle, så da ble jeg 100% sm resten av svangerskapet. Ville nok blitt sykemeldt tidlig uansett pga mye komplikasjoner opp gjennom svangerskapet.
 
Har vørt 100% sykemeldt alle mine 3 svangerskap pga hyperemesis :smiley-angry017
 
Vart sjukmeldt ganske tidlig pga kvalme, prøvde med litt jobb før eg vart sjukmeldt igjen. Har etter det vore sjukmeldt det meste av svangerskapet pga fleire plager som har gjort det umulig å jobbe. Dessverre, hadde ønskt eg kunne ha jobba litt :oops:
 
Jeg jobber også som psykiatrisk sykepleier. Har 50% svangerskapspenger da det kan forekomme utagering der jeg jobber. De siste 50% jobber jeg tilrettelagt, kun dagtid med administrative oppgaver og medisinrom. Føler meg i fin form jeg også, gravid med trillinger. Har en del oppfølging på Haukeland, som ligger 3,5 time unna, så greit med noen «fridager».
 
Jeg jobber også som psykiatrisk sykepleier. Har 50% svangerskapspenger da det kan forekomme utagering der jeg jobber. De siste 50% jobber jeg tilrettelagt, kun dagtid med administrative oppgaver og medisinrom. Føler meg i fin form jeg også, gravid med trillinger. Har en del oppfølging på Haukeland, som ligger 3,5 time unna, så greit med noen «fridager».
Høres ut som god tilrettelegging det?:) hvor langt er du på vei?
 
Jeg jobber også som psykiatrisk sykepleier. Har 50% svangerskapspenger da det kan forekomme utagering der jeg jobber. De siste 50% jobber jeg tilrettelagt, kun dagtid med administrative oppgaver og medisinrom. Føler meg i fin form jeg også, gravid med trillinger. Har en del oppfølging på Haukeland, som ligger 3,5 time unna, så greit med noen «fridager».
Trillinger? Hohoi :) håper formen og kroppen er grei! :)
 
Høres ut som god tilrettelegging det?:) hvor langt er du på vei?
Trillinger? Hohoi :) håper formen og kroppen er grei! :)

Trillinger ja <3 en gutt og enegga jenter. Jeg er 20+2 i dag. Har vært så heldig å være i god form hele svangerskapet til nå. Begynner å kjenne på heftige ligamentsmerter nå da, men kun de dagene jeg har gjort en del. F. Eks jobb og husarbeid type vaske badene og støvsuge.


Tilretteleggingen er AMAZING. Er kjempeheldig med sjefen min, og elsker jobben! Så håper det er mange uker igjen til jeg må kaste inn håndkleet.
 
Trillinger ja <3 en gutt og enegga jenter. Jeg er 20+2 i dag. Har vært så heldig å være i god form hele svangerskapet til nå. Begynner å kjenne på heftige ligamentsmerter nå da, men kun de dagene jeg har gjort en del. F. Eks jobb og husarbeid type vaske badene og støvsuge.


Tilretteleggingen er AMAZING. Er kjempeheldig med sjefen min, og elsker jobben! Så håper det er mange uker igjen til jeg må kaste inn håndkleet.
Så godt å høre at formen din er bra! Når fikk du innvilget 50% svangerskapspenger?

Jeg vil gjerne jobbe så lenge jeg kan - spesielt i disse koronatider oppleves det som veldig positivt! Utenom jobb blir det jo ikke mye kontakt med andre mennesker:p Opplever også at arbeidsgiver tilrettelegger veldig bra.

Er 23+2 i dag og syns kroppen har endret seg mye siden uke 20. Har oftere kynnere og ligamentsmerter, skal ta opp svangerskapspenger med jordmor i neste uke - tenker kanskje starte med 40%.
 
Last edited:
Så godt å høre at formen din er bra! Når fikk du innvilget 50% svangerskapspenger?

Jeg vil gjerne jobbe så lenge jeg kan - spesielt i disse koronatider oppleves det som veldig positivt! Utenom jobb blir det jo ikke mye kontakt med andre mennesker:p Opplever også at arbeidsgiver tilrettelegger veldig bra.

Er 23+2 i dag og syns kroppen har endret seg mye siden uke 20. Har oftere kynnere og ligamentsmerter, skal ta opp svangerskapspenger med jordmor i neste uke - tenker kanskje starte med 40%.
Lurer meg på om det var i uke 16/17 en plass. Der jeg jobber som sykepleier har vi en del utagering, så det var uaktuelt med pasientkontakt; så det var ikke noe problem å få svangerskapspenger :D
 
Jeg jobbet til uke 29. Jeg jobbet redusert nesten hele svangerskapet.

Fikk mye tilrettelegging på jobb, har en veldig selvstendig jobb. Så hvis jeg var for sliten en dag, så holdt jeg meg hjemme.

Det gikk veldig greit frem til uke 26-27, men da begynte jeg å merke det veldig. Så var veldig glad da jeg hadde siste arbeidsdag.

Fikk tilbud om full sykemelding fra og med uke 22.
 
Back
Topp